2010-10-01, 15:50
Medlem
Corrans avatar
Hej!

Har skrivit en tråd innan om yrselattacker jag får ibland när jag sover. Går att läsa här:
https://www.flashback.org/t1089396

Jag får ofta huvudvärk efteråt..i allt från några timmar till flera dar. Men nu har jag haft denna i snart två veckor...och undrar vad de kan va och vad man kan göra åt de?

Det är ingen bultande värk...utan konstant tryckande mot mitten av pannan och tinningarna. Jag får även svårt att focusera på flera saker samtidigt...och går runt och gör "dumma" fel. Av typen...öppnar en förpackning och slänger innehållet, istället för tvärtom.

Vart hemma från jobbet i 1,5 vecka och går mest runt och degar, jag blir snart galen :-/ Några tips?
Citera
2010-10-01, 19:34
Bannlyst
Uppsök läkare, kan vara hjärnblödning av något slag eller till och med symptom för stroke.
Citera
2010-10-01, 23:04
Medlem
Citat:
utan konstant tryckande mot mitten av pannan och tinningarna.
Bihåleinflammation kanske?
Citera
2010-10-01, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mann1
Bihåleinflammation kanske?

Som han sa. Det kan också vara ett behov av glasögon. Hur gammal är du?
Citera
2010-10-01, 23:55
Medlem
Corrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guanxi
Som han sa. Det kan också vara ett behov av glasögon. Hur gammal är du?

Jag är 27 år, har inga problem med ögonen...vad jag vet.

Får som sagt jobbig huvudvärk efter mina yrselattacker. Men nån vecka efter den attacken fick jag även ont i halsen...sitter och snuvar här nu. Tänkte att de va nån vanlig förkylning.

Men de kanske va nåt sånt ni säger...som ovanpå de andra blev ännu värre än vanligt.
Citera
2010-10-02, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corran
Jag är 27 år, har inga problem med ögonen...vad jag vet.

Du borde göra en synundersökning för säkerhets skull. Ifall du är känslig mot ljuset, har ont när du rör på ögonen samt upplever ofta huvudvärk kan det vara så att du behöver glasögon. Har hänt mig bl. annat
Citera
2010-10-04, 23:24
Medlem
Duramaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adnanisH
Uppsök läkare, kan vara hjärnblödning av något slag eller till och med symptom för stroke.

Hjärnblödning yttrar sig på ett helt annat sett. Alltså snabba anfall och väldigt kraftiga. Dessutom så har TS haft smärtorna i två veckor, skulle det vara en blödning skulle smärtorna och symtomen vara mer akuta.
Jag tror det handlar om spänningsvärk! Uppsök läkare om du är orolig eller nåt.
Citera
2010-10-06, 00:00
Avslutad
Hur kraftig är huvudvärken? Säker på att det inte är migrän?..

Här är iaf mina tips. Drick mycket vatten, ät rätt så ofta och sitt inte så mycket vid tv/dator.
Citera
2010-10-09, 11:14
Medlem
Corrans avatar
Huvudvärken sitter fortfarande i...fast inte lika intensivt.

Men huvet känns fortfarande hel konstigt. Nästan lite bedövat inne i de. De är jobbigt att koncentrera sig när de händer mycke omkring. Ofta en tryckande känsla runt tinningarna. Huvet i allmänhet känns tjockt. Men jag är inte förkyld eller nåt sånt.

Börjar få panik :-/

När jag va inne i ett matbutik för att handla så börja jag känna hur de gunga under fötterna. Som att jag va på en stor färja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in