Citat:
Ursprungligen postat av Porrfisk
Jag har precis börjat på lchf-kost och undrar nu om detta kommer påverka min muskelökning/fettförbränning negativt. Då jag hör att många säga att det är viktigt med kolhydrater efter träning och låta bli så mycket fett som möjligt.
Jag har kört LCHF i en månad och det verkar funka med träningen. Tränar minst 6 ggr/vecka sedan 2006 och i början var det riktigt jobbigt med LCHF. Sedan vände det. Tror dock det kommer funka, har märkt en ordentligt förbättrad kondition eller om det bara är placeboeffekt. Styrkan varierar för vissa, för mig är det för tidigt att säga, men visst är det jämförbart med innan. Ingen försämring vad jag kan märka av i alla fall.
Citat:
Lite splittrad i om jag ska fortsätta med lchf-kost eller börja käka kolhydrater igen.
Om jag var dig skulle jag fortsätta, du kan ju, som redan nämnts, öka proteinintaget.
Citat:
Hur viktigt är det med kolhydrater efter träning?
Påverkar LCHF-kost muskelökningen negativt?
För tidigt för mig att säga, men jag har en aning bättre magmuskler (som det ser ut i alla fall). Jag är ingen expert på träning - men vad skall du med kolhydrater till efter träningen? Energi får du i alla fall från fettet och proteinerna, eller?