Citat:
Ursprungligen postat av servus
Eftersom det är så extremt uppenbart för alla som är insatta i I&I hur skadligt massinvandringen är för Sverige blir helt enkelt de flesta vettiga mångkulturister förr eller senare invandringskritiker om de sätter sin fot på ett ställe där det råder en kritisk och öppen debatt. Kvar blir blattar, troll och riksmongon som Orzion, Powergirl mfl att debattera mot invandringskritikerna.
Förstår din poäng. Inte ens funderat i den banan förr så det var ju intressant faktiskt.
Nu är det lite spekulering på siffrorna men jag vill ändå påstå att oavsett detta, så finns det ändå en klar majoritet som borde anse att samtalen som förs här inne är "helt fel" och således kan rättas. Vilket i sin tur borde innebära en totalt horibel tillströmning av sk. "riksmongon". Blogg-Jinge, Läderlappen, hela sektionen av AFA-ninjor och Finkens homo-kompisar exempelvis? Men nej...
Citat:
Ursprungligen postat av snuffoman
Enligt SOM-institutet så är nästan 50% av svenskarna för en mindre invandring och mer än var tredje person tycker att vi har för många invandrare i Sverige redan nu. Dessa åsikter kommer fram när man kan vara anonym, dvs på internet. Vidare så är de som intresserar sig i invandringsfrågan mer benägna att både läsa nyheter om detta och även kommentera på artiklar, precis som du finner fler piratpartister i kommentarsfältet på en artikel som handlar om piratkopiering.
I&I är fullkomligt dominerat av invandringskritiker då "vanligt" folk inte har något större behov av att diskutera frågan, precis lika självklart som att det finns en överrepresentation pedofiler i pedofili/hebefiliforat.
Nu börjar det likna något på riktigt. Även om jag själv tror att "vanligt folk" har ett behov av att diskutera frågan, då det är "vanligt folk" som muppar sig med "vi gillar olika"-kampanjer och annat. Fast det är ju iofs. inte att föra en diskussion genom att trycka på en knapp...
Det känns på något sätt som om vi kan klargöra det faktum att det i reella tal finns fler som är emot invandring och mångkultur, ergo argumenterar aktivt mot det, än vad det finns för invandring och mångkultur. I endera avseende. Finns det någon av minoriteten som vurmar för mångkultur här inne som är av en annan synpunkt? Varför?
Citat:
Ursprungligen postat av fraKtur
Att kliva in i I&I är som att få ett helt kompani efter sig, man blir inte direkt uppmuntrad så att säga. Det blir väl så att det blir just 5 vs 1 och de flesta (inklusive mig) har inte vad som krävs för att vara en sådan minoritet i forumdelen.
Men borde detta ha någon betydelse? Det leder mig in på nästa tes och nästa följdfråga;
Om nu invandrarkritiker har så uppenbart många brister i sina argument, enligt PK-media/politiker, torde det vara ganska simpelt att vända 5 vs 1 till det omvända? Eller du menar att samtliga av dina motdebattörer trollar, oavsett hur mycket uppenbar och korrekt källhänvisad fakta som presenteras?
Är att hata enklare att älska så det är därför folk omvänds åt "fel" håll enligt er som vurmar om mångkultur?