• 1
  • 2
2010-10-03, 21:50
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R170
Kontanter ska väl inte vara några problem, har sålt/köpt bilar kontan med större summor än det utan problem och mer seriöst kan det väl inte vara ?

Postväxlar krånglar bara till affären då man måste till banken med köparen/säljaren för att slutföra affären då man inte har någon aning hur det fungerar med postväxlar eller hur dom ser ut.

Kommer du med 70 lök i handen och vill sätta in på ditt konto så kommer banktjänstemannen att ställa ett antal frågor, dessa frågor minskas drastiskt om du kommer med en postväxel och ett skrivet kvitto på vad du har gjort.
Citera
2010-10-03, 23:01
Medlem
Konsult TTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Kommer du med 70 lök i handen och vill sätta in på ditt konto så kommer banktjänstemannen att ställa ett antal frågor, dessa frågor minskas drastiskt om du kommer med en postväxel och ett skrivet kvitto på vad du har gjort.
Kommer du med en postväxel ställs inga frågor alls och något kvitto behövs inte - eftersom pengarna som postväxeln täcker redan finns i banksystemet.

/ TT
Citera
2010-10-03, 23:10
Medlem
leprasjuklings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KristofferIM
Vad kan vara mer seriöst and cold cash? Då vet han ju att du menar business.

Skulle aldrig sälja min bil till någon som vill betala 70 000 med kontanter, gör inga affärer med kriminella.
Citera
2010-10-03, 23:21
Medlem
Citat:

Det är iofs sant. Men tänkte mer på att man langar fram en stor sedelbunt, de kan ju vara förfalskade eller vad som helst liksom.
Citera
2010-10-04, 10:32
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konsult TT
Kommer du med en postväxel ställs inga frågor alls och något kvitto behövs inte - eftersom pengarna som postväxeln täcker redan finns i banksystemet.

/ TT

Njae, det stämmer inte. När jag sålde min senaste bil och kom med en postväxel till banken så sa dom att dom ville se kvitto på att jag sålt en bil även om det inte direkt var problem.
Citera
2010-10-04, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag/vi har flyttat mer än så emellan personers bankkonton utan några som helst frågor dock. Men då har de ju redan funnits i systemet iofs.
Citera
2010-10-04, 13:46
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aliquis
Jag/vi har flyttat mer än så emellan personers bankkonton utan några som helst frågor dock. Men då har de ju redan funnits i systemet iofs.

Att flytta mellan bankkonton och att trycka in pengar på ett konto är 2 helt skilda saker. Vad tanten sa till mig var att dom var såpass hårda nuförtiden med alla frågor pga att det var mycket svarta pengar i rörelse och det här var ett sätt att göra dom "vita".
Citera
2010-10-07, 23:50
Medlem
Citat:

Nu var det ju en bil och inte droger eller pansarskott jag skulle köpa

Affären blir av i helgen och säljaren ville ha en postväxel så då får han väl det
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in