2009-07-10, 01:38
  #49
Medlem
Voltecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donco
Det är lugnt Voltec, vi pratar helt enkelt inte på samma plan. Jag förmodar att jag aldrig kommer lyckas klura ut det geniala budskap du vill förmedla.

Jag får helt enkelt bli utan den informationen och försöka klara mig så gott jag kan.


Ja WT is always a WT =)

- Voltec
2009-07-10, 01:40
  #50
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donco
Mycket bättre att generalisera när det kommer till den här typen av människor.

Fast ändå roligt att en äkta rom/zigenare hittat till den här tråden.
2009-07-10, 01:40
  #51
Medlem
Leilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nyttan ligger i att man kanske försöker göra nåt åt saken, om romer stjäl dramatiskt mycket?

Vad skulle ni svenska folket kunna göra? Bli ett mobb på gatan och jaga romer? Folk på gat nivå har ingen större nytta av vissa saker. Det skulle vara mer skadligt än nyttigt.

Citat:
Och är siffrorna extremt höga så är det ju bra om alla butiksägare och andra känner till det. Då vet det att det inte är fördomar när de bevakar romer extra mycket. Utan det är väldigt befogat.

Sådant beteende från staten sida skulle göra rasismen och fördomarna ännu värre mot romer. Ibland kan jag lugnt och fridfullt säga att staten/beslutfattarna gör rätt. Men självklart inte alltid. Dom måste ju så att säga väga saken så att båda vågskålarna väger lika mycket, annars rinner det ju ur den andra skålen. Staten vet säkert att man skall inte mata rasister och främlingsfientliga. Andra, kan säkert tänka lite själva om detta, utan att hoppa på alla romer.
2009-07-10, 01:43
  #52
Medlem
Doncos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leila
Vad skulle ni svenska folket kunna göra? Bli ett mobb på gatan och jaga romer? Folk på gat nivå har ingen större nytta av vissa saker. Det skulle vara mer skadligt än nyttigt.


Äsch, vi fryser helt enkelt ut dem ur vår gemenskap. Handen på hjärtat, hur många vanliga svenssons umgås med [kalla dem för vad fan ni vill]?

Det slutar helt sonika med att folk tröttnar på det. Det är en ny generation som blir röstberättigade 2010.
2009-07-10, 01:44
  #53
Medlem
Voltecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Fast ändå roligt att en äkta rom/zigenare hittat till den här tråden.


Ja,

romer har ju den kulturen att man ska hålla sig inom romer och har haft historia att vara tjuvar osv.
men hur fanken kan man utvecklas när man bara har misstankar mot varandra.

Tänk om hela världen hade fortfarande sett Tyskland som nazistiskt, var hade tyskland stått idag?

- Voltec
2009-07-10, 01:46
  #54
Medlem
Leilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donco
Jahapp.

Men du kan väl i alla fall försöka svara på frågan om varför folk är så skeptiska och rasistiska mot just zigenare och att det mer ofta än sällan visar sig att "fördomarna" blir besannade?

Svaret på din fråga hittar du i din egen hjärna. Kräv djup, kanske vet du svaret. Du ser bara alla romer som tjuvar. Du fördömer ett helt folk på grund av kriminella romer. Jag har inte sett dig döma hela svenska folket, dig inräknat, för tjuvar, bara på grund av att det finns kriminella svenskar. Nå, var djöjer dina dömande ord om svenska folket?
2009-07-10, 01:49
  #55
Medlem
Doncos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leila
Svaret på din fråga hittar du i din egen hjärna. Kräv djup, kanske vet du svaret. Du ser bara alla romer som tjuvar. Du fördömer ett helt folk på grund av kriminella romer. Jag har inte sett dig döma hela svenska folket, dig inräknat, för tjuvar, bara på grund av att det finns kriminella svenskar. Nå, var djöjer dina dömande ord om svenska folket?

Nu var vi tillbaka till det där med sannolikhetslära igen...

Jag tar inte risken med vare sig [valfri tattaravart], negrer eller araber.

Vad du inte förstår är att [valfri tattaravart] har förtjänat sitt egna rykte och de förvaltar sitt rykte väldigt väl.

Kan du ge mig ett exempel på något bra som någon [valfri tattaravart] någonsin har gjort?
2009-07-10, 01:50
  #56
Medlem
Innovators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelBOB
Det har blivit ett jävla liv om att jag lagt ut en film på några snattande zigenare på Youtube Jag nämner inga namn men skräder inte orden.


Vad tycker ni är rätt och fel? Jag vill poängtera att zigissar snattar som korpar. Det framgår av klippet, Gå in på youtube och subscriba och lämna en liten kommentar

http://www.youtube.com/watch?v=Evxf7WCJzT4

Inget bullshit. Här det sanningen som gäller. Passar den inte så kan man sluta läsa här.

Dessa personer i filmen är samhällgagare som satt i system att komma hit och utsätta det svenska samhället för "negativ berikning". Dessutom stal de en mobiltelefon från en kund vid ett annat tillfälle, De har utpekats via denna film. Benämningen ”kleptomaner” är helt korrekt!

Det hävdas att Sverige "tjänar på invandríngen". Vilken slags invandring? Enligt danska uppgifter (de har en miljon färre invandrare) ända sedan 2002 är utomeuropeiska invandrare de som i genomsnitt INTE bidrar till samhällsekonomin alls!.

Liknande brittiska utredningar visar att talet om att vi "tjänar på utlänningar” är en myt. Verkligheten talar ett annat språk.

http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=db&Id=1142796


Så är läget även i Sverige fast det envist förnekas från PK-håll. MEN vad kostar det då?

Statistiskt sett, kostar varje invandrare den svenska staten (skattebetalarna) ungefär 80-90.000/år omräknat från danska förhållanden. Ungefär 1,8 miljoner invandrare eller invandrares barn finns i Sverige. Det skulle ge en nettokostnad på hela
162 miljarder i dagens penningvärde, helt horribelt och värre blir det

Naturligtvis vågar man inte tala högt om detta från myndigheter och POLITISKT KORREKTA PÅLÄGGSKALVAR. Då ryker det statliga toppjobbet i invandringsindustrin.
Inte heller det faktum att det oftast är invandrare som snattar i de professionella ligor som turnerar runt i Sverige vågar man tala om i officiella sammanhang.
Även det försöker man tysta genom att lägga locket på.

Nu senast försökte man cencurera min film om snattande Zigerare på youtube, "FEL MUSIK, UPPHOVSSKYDDAT MATERIAL"
skrev Youtube och hotade ned nerstängning av kontot.

Vilket skitsnack! Jag har lagt på lite korta musiksnuttar på mina filmer i åratal, men detta har ALDRIG hänt att de försökt få dem bannade från youtube. Politiskt är det nån vänstersnubbe typ ”Kleinhuber” som spammar Youtube med flaggningar som kräver nerstängning.

Beskåda hur verkligheten ser ut:
http://www.youtube.com/watch?v=Evxf7WCJzT4

Alla ärliga kunder får betala mer för varorna. Varje småbarnsfamilj med två barn betalar 2,500 kronor och för hela Sverige kostar snatteriet 5,9 miljarder. Detta är till stor del beroende på bidragsturisterna och aylsnyltarna. Källa: Checkpoint

UncleBob



[Inlägg flyttat från den stora tråden om invandrarrelaterad brott 2009 // Mod]


Bara så att du vet och det här är JÄVLIGT VIKTIGT! Det är inte Dario Argento som gjort soundtracket. Det är Goblin! Vafan, sånt där ska man veta!
2009-07-10, 01:50
  #57
Medlem
Leilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ja, Leila.

Förklara också varför zigenarna stal porslinet från TV-studion efter att programmet Nattcafé hade slutat? Det var väl lite onödigt?

Snacka om att få alla "fördomar" bekräftade...

Svenskar tjuvar ju också t.ex i restauranger, affärer och annanstans också. Vissa romer tjuvar precis av samma orsak som vissa svenskar tjuvar. Dom är tjuvaktiga, som skator.
2009-07-10, 01:52
  #58
Medlem
Voltecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donco
Nu var vi tillbaka till det där med sannolikhetslära igen...

Jag tar inte risken med vare sig [valfri tattaravart], negrer eller araber.

Vad du inte förstår är att [valfri tattaravart] har förtjänat sitt egna rykte och de förvaltar sitt rykte väldigt väl.

Kan du ge mig ett exempel på något bra som någon [valfri tattaravart] någonsin har gjort?


Du kan ju inte mena att ett helt folk har gjort något tillsammans hahaha, jag vill lika gärna bli förknippad men en rom som stjäl lika mycket som du vill med någon Ulla som åker till Gambia och köper 6 utav 4åringar, fast du kanske åker till thailand vad vet jag..

- Voltec
2009-07-10, 01:54
  #59
Medlem
Leilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Fast ändå roligt att en äkta rom/zigenare hittat till den här tråden.

Jag tror det finns en massa olika nationaliteter här på FB. Men alla vill inte öppet medge sin nationalitet/etnisitet och det är inte underligt alls.
2009-07-10, 01:55
  #60
Medlem
Innovators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leila
Svenskar tjuvar ju också t.ex i restauranger, affärer och annanstans också. Vissa romer tjuvar precis av samma orsak som vissa svenskar tjuvar. Dom är tjuvaktiga, som skator.

Hihihihi!

Du måste läsa lite om sannolikhetslära. Det är inte direkt så att svenskar är världskända för att vara världens värsta slödderpatrask till tjuvar.

Alla zigenare och MENA-"människor" är inte tjuvar, men undantaget bekräftar regeln.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in