Flashback bygger pepparkakshus!
2010-09-30, 17:11
Medlem
-ELF-s avatar
Jag kan inte logga in i Windows 7. Kan dock komma åt felsäkert läge.
När jag försöker logga in så får jag detta felmeddelande "logon process initialization failure".
Jag har googlat fram en lösning (http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20100721091323AAfvVKY) som både verkar fungera på Windows Vista och Windows 7. Lösningen verkar fungerar för alla andra, men inte mig. Jag kan inte hitta något felmeddelande där SideBySide är källan till problemet.
Det finns ett par fel med källan Winlogon och det verkar som om det är när jag valde att starta om datorn. i felen står det "Windows-inloggningsprocessen avslutades oväntat".

I mitt fall tror jag att det var Comodo och TuneUp Utilities som strulade till det.
Jag uppdaterade nämligen TuneUp till senaste versionen och blev ombedd att starta om datorn. När jag gjorde det så poppade ett meddelande upp från Comodo om att TuneUp ville ändra något. Men innan jag han tillåta TuneUp att utföra ändringen så stängdes rutan och datorn startades om. När jag sen var på väg in i Windows så möttes jag av detta felmeddelande.

Skulle vara tacksam om någon vet något och kan dela med sig av det. Vill helst inte installera om Windows, det tar en sån tid att installera allt igen...
Citera
2010-09-30, 17:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -ELF-
Jag kan inte logga in i Windows 7. Kan dock komma åt felsäkert läge.
När jag försöker logga in så får jag detta felmeddelande "logon process initialization failure".
Jag har googlat fram en lösning (http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20100721091323AAfvVKY) som både verkar fungera på Windows Vista och Windows 7. Lösningen verkar fungerar för alla andra, men inte mig. Jag kan inte hitta något felmeddelande där SideBySide är källan till problemet.
Det finns ett par fel med källan Winlogon och det verkar som om det är när jag valde att starta om datorn. i felen står det "Windows-inloggningsprocessen avslutades oväntat".

I mitt fall tror jag att det var Comodo och TuneUp Utilities som strulade till det.
Jag uppdaterade nämligen TuneUp till senaste versionen och blev ombedd att starta om datorn. När jag gjorde det så poppade ett meddelande upp från Comodo om att TuneUp ville ändra något. Men innan jag han tillåta TuneUp att utföra ändringen så stängdes rutan och datorn startades om. När jag sen var på väg in i Windows så möttes jag av detta felmeddelande.

Skulle vara tacksam om någon vet något och kan dela med sig av det. Vill helst inte installera om Windows, det tar en sån tid att installera allt igen...

Gå in felsäkert läge och gör en restore från en punkt innan du "fuckade" upp din Windows. Starta sen om.
Citera
2010-09-30, 17:16
Medlem
-ELF-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talismannen
Gå in felsäkert läge och gör en restore från en punkt innan du "fuckade" upp din Windows. Starta sen om.
Har ingen restore point.
Hade vart det första jag gjorde om jag hade haft det.
Citera
2010-09-30, 17:18
Bannlyst
Citat:
Har ingen restore point.
Hade vart det första jag gjorde om jag hade haft det.

Prova klicka på Switch user en gång när du fått upp upploggningen så du får upp inloggningen igen. Och sen logga på.
Citera
2010-09-30, 17:20
Medlem
Kan du starta TuneUp och ångra?
Citera
2010-09-30, 17:31
Medlem
-ELF-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talismannen
Prova klicka på Switch user en gång när du fått upp upploggningen så du får upp inloggningen igen. Och sen logga på.
Använder Admin kontot som mitt huvud konto. Så det enda jag kan byta till är Guest. Aktiverade Guest och fick nu detta felmeddelande när jag försökte byta till Guest "Windows could not connect to the Sens service.".
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Kan du starta TuneUp och ångra?
Kunde bara ångra en optimering.

Ska testa att starta om igen.
Funderar även om det kan hjälpa att starta i felsäkert läge med internetförbindelse och uppdatera TuneUp. Fast det går väl inte då Windows installer är inaktiverad i felsäkert läge.

Hittade en fix för att aktivera Windows Installer. Ska se om det fungerar och sen avinstallera TuneUp.
Citera
2010-10-01, 01:31
Medlem
-ELF-s avatar
Fick det inte att fungera. Så jag slet fram Windows 7 skivan, mosade in i DVD-läsaren och installerade om Windows...
Citera
2010-10-01, 02:32
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Fick det inte att fungera. Så jag slet fram Windows 7 skivan, mosade in i DVD-läsaren och installerade om Windows...
Eww, det där är tufft. Vad kommer detta av?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in