2010-09-30, 00:13
Avslutad
Tja, löptränar och kan få lite ont i knä och anklar, det hjälper med Zon men är inte min smärta ett sätt för kroppen att säga ifrån? Eller är det fler faktorer som spelar in som ordentlig (som tyvärr inte är min starka sida) strechning? Långa promenader? Fel skor?

Jag vet, många frågor... men let's make it simple. Is it safe to use Zon?
Citera
2010-09-30, 16:27
Medlem
Enzymes avatar
Jag använder Zon vid muskelsträckningar med gott resultat. Kan väl användas upp till en vecka flera gånger om dagen. Står på förpackningen så farligt är det inte.

Får du ont i anklar och knän ofta så kanske du har dåliga skor. Du springer väl inte på asfalt?
Löptränar man mycket så är ju långpromenader varje dag inget att rekommendera då det öka belastningen ganska mycket.
Citera
2010-09-30, 18:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Jag använder Zon vid muskelsträckningar med gott resultat. Kan väl användas upp till en vecka flera gånger om dagen. Står på förpackningen så farligt är det inte.

Får du ont i anklar och knän ofta så kanske du har dåliga skor. Du springer väl inte på asfalt?
Löptränar man mycket så är ju långpromenader varje dag inget att rekommendera då det öka belastningen ganska mycket.

OK tack, så ingen fara att missbruka Zon med andra ord.
Ja att jag får ont vet jag själv orsaken till.... övervikt och går ut för hårt men det är bara o ta de lugnt och använda lite Zon på knän och anklar så man lixom kommer in i löpandet.....

Conlusion; Ta de lugnt, lyssna på kroppen, så känner man nog automatiskt att man kan öka takten så småningom..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in