2010-09-29, 21:13
Medlem
perelis avatar
Jag har installerat rTorrent på min server och har 5 användare som ska använda olika sessioner av rutorrent. Jag har följt denna guiden till punkt och pricka men det är något fel i startup scriptet.

För när jag kör:
Kod:
sudo rtorrent 
så fungerar det men när jag sen stänger terminalrutan så stängs också rtorrent av så jag får ingen kontakt mellan rutorrent och rtorrent.
Citera
2010-09-29, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pereli
Jag har installerat rTorrent på min server och har 5 användare som ska använda olika sessioner av rutorrent. Jag har följt denna guiden till punkt och pricka men det är något fel i startup scriptet.

För när jag kör:
Kod:
sudo rtorrent 
så fungerar det men när jag sen stänger terminalrutan så stängs också rtorrent av så jag får ingen kontakt mellan rutorrent och rtorrent.
Kör
Kod:
sudo rtorrent &
disown 
så kommer du kunna stänga terminalfönstret sen.
Citera
2010-09-29, 23:08
Medlem
mygans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pereli

För när jag kör:
Kod:
sudo rtorrent 

du får köra rtorrent genom screen, för annars så när du stänger ner terminalen så stänger du ner rtorrent
Citera
2010-10-02, 23:30
Medlem
Du borde inte starta rtorrent genom sudo då detta är superanvändaren.

Se till så att sessiondelen i configen hänvisar till en relativ plats på datorn, exempelvis varje användares egen hemmamapp. download- och completemapparna kan vara samma.

starta sedan rtorrent genom

Kod:
screen -S rtorrent 
rtorrent 

Detta startar en screen-session med namnet rtorrent, och startar sedan rtorrent inne i denna session. Du kan sedan gå ur "screen" genom [ctrl+a]+d (detach) stänga terminalen. Starta en ny terminal och sedan komma in i screen genom
Kod:
screen -r rtorrent 
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in