2010-09-29, 18:18
Medlem
Elfrides avatar
Frankrike för mig är baguetter, baskrar, vin, chateus, konst och kultur.
Det här får mig att tänka om dock:

http://www.liveleak.com/view?i=63c_1285702480

Vad tror ni? Har Frankrike sig själv att skylla då de ju faktiskt koloniserade många stenåldersnationer och lärde dem franska? Är detta Sverige om 20 år?
Citera
2010-09-29, 18:29
Medlem
WilliamGrants avatar
Detta kan mycket väl vara Sverige om 20 år om ingenting görs för att hindra utvecklingen. Jag var i Paris för ca 15 år sedan och jag kan säga att det ser väldigt annorlunda ut idag.
Citera
2010-09-29, 19:50
Medlem
markus120s avatar
Jag tror uppriktigt att Le Pen kommer att bli ett verkligt hot i Frankrike, alltså för att bli president i landet (aka räddning) när dottern nu tar över och ger NF en mer mänsklig ansikte och kanske blir svårare för media att attackera.

Sarkozy kommer troligen fortsätta att bli allt mer "främlingsfientlig" när NF möjligen blir hans främsta rival framöver. Just nu är Sarkozy ungefär i nivå med SD i hans invandringspolitik, Le Pen är nära ND.

Videon gör mig väldigt ledsen, jag har väl fortfarande kvar de franska småstäderna att besöka, men Paris och Marseilles är ju riktiga katastrofområden.
Senast redigerad av markus120 2010-09-29 kl. 19:57.
Citera
2010-09-29, 20:06
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markus120
.............text...........Videon gör mig väldigt ledsen, jag har väl fortfarande kvar de franska småstäderna att besöka, men Paris och Marseilles är ju riktiga katastrofområden.

Samma här ,man blir bestört och lessen

Har många fina minnen från ungdomsårens tågluffning i Frankrike ,men det var många år sedan.

Aropå Sverige om 20 år .. ja det har redan börjat Kolla Malmö eller Göteborg och dom ständiga upploppen och bränderna där .
Citera
2010-09-29, 21:24
Medlem
TheRestrainers avatar
Intressant läsning från Vlad Tepes blogg.

Time to Leave — France Is Lost
Citera
2010-09-30, 06:10
Medlem
BaalZeBubs avatar
[ta bort,onödig post, svaren fanns i andra tråden om det här]
Senast redigerad av BaalZeBub 2010-09-30 kl. 06:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in