2010-09-29, 16:39
Medlem
Jo, jag lärde mig franska flytande (med extrem dålig grammatik) i world of warcraft. Jag orkade inte lära mig grunderna men folk förstod mig i alla fall och jag förstog dom.
Men i japan så spelar dom inte world of warcraft. Finns det något annat mmorpg som jag lätt kan börja spela?

Helst ska spelet handla om att man är i en värld där man kan säga saker som:
"Titta, en apa". "Jag behöver köpa mat, har du mat?"."Jag attackerar hans huvud! Hjälp mig!"'
Det är ett bonus om man kan rollspela att man är själva karaktären vilket jag gjorde i world of warcraft, funkade perfekt. Inget slår flytande dålig franska, .
Citera
2010-09-29, 16:54
Medlem
RadikalFails avatar
Ja detta hittade jag: http://www.onrpg.com/boards/92471.html

Det kanske kan hjälpa dig.

Och här har du en massa mmorpg: http://mmohut.com/
Senast redigerad av RadikalFail 2010-09-29 kl. 16:58. Anledning: Länk
Citera
2010-09-29, 20:30
Medlem
bjornebarns avatar
Final fantasy XI och även XIV (när det kommer) är nog populära i Japan. Problemet med Japan är att de inte använder datorer så mycket, utan TV-spel är ojämförbart mycket mer populärt.
Citera
2010-12-08, 10:59
Medlem
ApocalypseDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niklasdenfule
Jo, jag lärde mig franska flytande (med extrem dålig grammatik) i world of warcraft. Jag orkade inte lära mig grunderna men folk förstod mig i alla fall och jag förstog dom.
Men i japan så spelar dom inte world of warcraft. Finns det något annat mmorpg som jag lätt kan börja spela?

Helst ska spelet handla om att man är i en värld där man kan säga saker som:
"Titta, en apa". "Jag behöver köpa mat, har du mat?"."Jag attackerar hans huvud! Hjälp mig!"'
Det är ett bonus om man kan rollspela att man är själva karaktären vilket jag gjorde i world of warcraft, funkade perfekt. Inget slår flytande dålig franska, .

Är det extremt dålig grammatik så kan du ju inte prata det flytande?
Det är ungefär samma som att säga att kongonegrerna här i Märsta kan flytande svenska liksom.
Citera
2010-12-08, 16:24
Medlem
TimGunns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApocalypseDude
Är det extremt dålig grammatik så kan du ju inte prata det flytande?
Det är ungefär samma som att säga att kongonegrerna här i Märsta kan flytande svenska liksom.
För det första så finns det väl knappast några kongonegrer i Sverige.

För det andra så är det inte fy skam att man iaf kan göra sig förstådd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in