2010-10-01, 15:51
Bannlyst
Ser inget fel i att de olika "raserna" håller sig för sig själva, varför ska man tvinga folk att beblanda sig för? (undantag folk som förespråkar mångkultur). Jag bor mycket hellre i ett vitt område än tex Malmö.
Citera
2010-10-01, 23:46
Medlem
Tigris.of.gauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Värt att påpeka att amerikanska inbördeskriget var mellan vita. Behöver man säga mer.

Jo, finns en del mer att säga. Men just du kan ta en paus.
Citera
2010-10-02, 02:18
Medlem
OKPOSOs avatar
Det här var väl uppenbar allmän kännedom trodde jag.

Jag hade tydligen fel uppfattning om det, då det tydligen finns människor som sovit under samhällslektionerna och aldrig satt sig på ett plan över Atlanten eller helt enkelt bara är dumma i huvudet.

Liksom Jan Helin gillar att bo nära kulturella gelikar så tycker de flesta om att göra det. Inte direkt några nyheter då det sett ut så i USA sedan urminnes tider.
Därav Chinatowns och Italics.

Jag växte upp i en vit-stadsdel i San Diego - jag är vit. Simple as that.

Det som däremot är intressant är varför man i Sverige blundar för dessa olikheter och inte liksom i landet där man älskar statistik (USA) undersöker skillnaderna.
Senast redigerad av OKPOSO 2010-10-02 kl. 03:06.
Citera
2010-10-02, 15:50
Medlem
De Miros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomoremr.niceguy
Och hur lång historia ska ett samhällssystem minst ha innan det går att referera till enligt din mening? Hur långlivade har samhällssystem genom historien blivit som mest?

Betydligt längre än deras historia i alla fall. USA kommer förr eller senare att falla ihop pga att befolkningen saknar någon som helst folkgemenskap och rötter.

Enda sättet för USA att förhindra att de etniska konflikterna inom landet inte flammar upp till ett regelrätt inbördeskrig är att hela tiden ha en yttre fiende. Samtidigt håller man den stora massan i schack genom att begränsa deras intellektuella utveckling med hjälp av en politisk indoktrinering som genomsyrar allt från deras utbildning till deras skräpkultur. USA framtid kommer som bäst bli som en dystopisk science-fiction-rulle. Ingenting att använda som förebild i Europa med andra ord.
Citera
2010-10-05, 01:37
Medlem
oLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeanLuc
Så intelligent du argumenterar, och extra imponerad blir jag av hur du klampar in med ett svar på en fråga som för länge sedan besvarats. Då du dessutom klarar av att börja varje mening med liten bokstav och uppfinna det nya ordet "omrpådne" så ger du verkligen sken av att vara rätt person att kommentera andras utbildning. Lär dig först att läsa och skriva, och kom sedan tillbaks!

Ditt lågstadieliknande resonemang spillde tyvärr över på mitt egna inlägg och i ren frustration så brydde jag mig inte det minsta av min egna stavning.

kan meddela er att ni självklart har en poäng men att försöka med att rädda ditt egna skin nu är lite väl sent. fast måste väl känts skönt att tro på en sen revansch.

sen att börja varje ny mening med stor bokstav är inte kutym på internetforum även om det såklart är något som borde eftersträvas tycker jag att man inte bör lägga särskilt stor vikt vid företeelsen som sådan.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in