2010-09-28, 23:54
Medlem
m0nkYs avatar
Kön: Kvinna
Ålder:18
Tidigare erfarenheter: Cannabis, Amfetamin, Methylone, tramadol och div. rökmixar.

Innan intag hade jag inte ätit något sedan kvällen innan.

Har under ett års tid läst på och funderat kring att ta någon hallucigen drog. Lättaste alternativet kändes som toppisar då vi har egna häst och fårhagar runt huset. Så förra helgen när mor min jobbade och hennes sambo var ute på vift så bestämde jag och två vänner oss för att gå ut och plocka lite svamp. Efter lite sökande hittade vi i tuvorna de magiska svamparna. Det var en grå och kall dag, toppisarna var klibbiga och de flesta var väldigt stora och fina. Vi bestämde oss för att äta dem direkt då vi inte hittade överdrivet många och om jag har förstått det rätt så är de som starkast om man äter dem inom en timme efter plockning.

13.30 Sagt och gjort så delade jag och en av mina vänner upp svamparna (den tredje skulle vara barnvakt)
Jag tuggade i mig ca 25(några var så små att jag räknade tre som en) kladdiga toppisar som jag sköljde ner med cola. Smakade förjävligt då jag sedan innan verkligen hatar smaken av svamp, men vad gör man inte för en härlig upplevelse. Dock så resonerade inte min vännina så utan efter att hon fått i sig ca tio st så tog det stopp för henne, jag gjorde då iordning en smaskig macka fylld med ost, basilika och ca 15toppisar till som jag sedan lät micron tillaga. Hon fick då i sig dem och efter redan en timme så började vi båda känna effekt.

Vi började skratta och lekte med min 3Dtavla för att sedan lägga oss på mitt golv som är så härligt täckt med en hårig matta. I bakrunden spelades musik som för mig var HELT fel, blev väldigt irriterad på den och bytte hela tiden, men kunde aldrig känna mig tillfreds så jag bestämde mig för att gå ner på toaletten och utföra lite behov. Medans jag kissade tittade jag på mina ben som plötsligt började bubbla och anta en väldigt konstig form, färgerna började ändras och de hela vart väldigt övervälmande. Mina ben såg ut precis som ett trolls och jag blev lite smått chockad över den snabba effekten, fick för mig att jag ätit för mycket så jag bestämde mig för att spy lite så att det hela inte skulle trappa upp för mycket när det var första gången. Stoppade fingrarna i halsen och upptäckte att jag om jag ville kunde köra ner hela handen i halsen och att där inne fanns ett helt universum som aldrig tog slut, var väldigt obehagligt och jag drog upp fingrarna lika fort som jag hade stoppa ner dem.

Gick upp till rummet igen och fortsatte leka med min 3D tavla, det var extremt roligt och vi garvade hela tiden, började efter en stund (hade ingen riktigt tidsuppfattning öht) så började jag känna att det hela blev för mycket, mina vänners ansikten förvreds och allt i rummet hade fel propotioner.
Tittade jag på mina händer så såg de ut att vara animerade och växte sig 5ggr så stora. La mig ner på golvet och hade CEV så innihelvete, färger och mönster lekte innanför ögonlocken och jag kände att ligger jag kvar här kommer jag tappa kontakt med verkligheten. Klev upp och lutade mig ut från fönstret för att försöka spy igen, det gick men var väldigt svårt, kan ha varit det att de va något distraherande att marken som i vanliga fall är väldigt långt bort kändes som att jag kunde peta på. Men fick ur mig lite svamp och började vandra runt i rummet och sa till mina vänner att det började bli för mycket, jag kunde inte alls fokusera och ju mer jag försökte desto mer nojjig blev jag. Sa att jag inte uppskattade ruset och ville inte göra om det men att jag skulle försöka tvinga mig att gilla läget och försöka njuta.

Det var lättare sagt än gjort men jag gjorde ett tappert försök i min säng, lyssnade på musiken och blundade, flöt iväg till en helt annan dimention där jag såg alla möjliga mönster i starka färger. Jag började tappa verklighetsuppfattning och försökte prata mig till sans med mina kompisar (min svampade vän fick ingen mer effekt än lite skratt och fina CEV, troligtvis pga anti depp.) det var mitt största misstag på kvällen och ju mer jag pratade med dem ju mer nojjig och skev kände jag mig. Kändes som att om jag slutade prata med dem skulle jag glida in i psykos för att aldrig återvända och jag hade verkligen noll kontroll, kunde inte titta på mina vänner då de förvreds och deras ögon växte sig stora som tefat, helt svarta och onda dessutom. Började toknojja över att jag skulle vara fast i det tillståndet i säkert 6timmar till minst. Hade ingen sömnmedecin hemma och fick halvt panik. Började svamla en massa och försöka få dem att fatta att jag var i ett akut läge och i behov av akut hjälp. Nu till mitt andra stora misstag så bad jag dem i halv panik att ringa 112 för lite upplysning om vad man kunde göra för att ta sig ur detta. Min osvampade vän ringe och de fattade noll, vadå för svamp, är hon svullen i halsen? Nej en hallucigen drog försökte de förklara men blev slussad vidare till giftcentralen. Dom kunde såklart inte hjälpa mig och sa till oss att ringa 112 igen. De skickade då ut en taxi för att hämta mig, när mina vänner berättade det förstod jag hur jävla mycket jag hade klantat mig i min panik. Inte fan kan någon hänta mig nu, jag kunde inte ens titta än mindre ta mig ur sängen, alla logiska tankar försvann om jag öppnade mina ögon och allt såg ut som taget från någon läskig animerad skräckfilm.

Jag försökte i panik berätta för mina vänner att ingen fick komma men de var nu så oroliga för mig att de berättade adressen till huset för 112"personalen". Efter en massa jävla förklaringar så lyckades jag få dem att fatta denna skeva värld jag befan mig i och att jag troligtvis skulle få men för livet om någon kom och tvångstog mig. De fattade allvaret men kunde ändå inte göra samtalet ogjort.

Taxin anlände till gården, en jävla "hämta agda 89 med stukad fot" fet taxi. De gick ner och mötte gubben som körde medans jag låg på mitt rum och tillät mig själv att sväva iväg till svampens värld. Det var då jag infan ett total lugn och uppskattning av trippen trotts att jag visste om all stress i den verkliga världen flöt jag iväg till MIN värld där rosa kaniner och ljusblåa hästar skuttade omkring bland regnbågar. Fick sånna underbara tankar och sådan förståelse för allt i världen. Och den ända som kunde förstå hur jag kände var Tomas (mammas sambo, gammal hippie på 70talet) han skulle förstå exakt hur jag kände och bara han. Nu kommer mina kompisar upp och säger att taxi chaffören är nere på gården (som förövrigt inte visste någonting förutom att han skulle hämta en viss **** **** till sjukhuset) Jag sa att allt var bra bara de lät mig vara och inte pratade med mig. Så de gick ner igen och försökte övertala chaffisen att åka hem igen men han ringde sjukhuset som skickade ambulans och polis!! Mina vänner kom upp och berättade det och jag kände ändå ett total lugn, jag bad dem att snälla låt ingen komma upp då jag snear nå så jävulskt om jag inte får vara i min egen värld utan massa hemska varelser som stirrade ut mig (mina vänner)

Jag sa åt dem att om polisen kommer hit och vill hämta mig så ring Tomas, han kommer förstå och rädda mig!! Alla mina tankar kretsade kring Tomas min stora "förebild" han skulle ta mig ur denna röra. Han skulle komma i skinande rustning och skrämma iväg alla poliser!

Väl ensam igen kände jag ett stort välbehag igen och låg och gned mig mot madressen och skruvade mig. Var så otroligt avslappnad och så OTROLIGT kissnödig, kunde fan inte resa mig men kunde heller inte hålla mig så med en stor kraftansträngning så lyckades jag ta mig ur sängen, ta min finaste tekopp och ner med byxerna och kissade i en evighet. Var så varmt och skönt kunde verkligen känna att min kisstråle var ett med mig.
När jag var klar la jag mig åter i sängen och gned mig mot madrassen, allt jag kunde tänka på var att jag så gärna ville ha sex nu. Var så kåt och sugen på närhet och gemenskap. Suger på ett vackert sex där man älskar med varandra. Ville ha en partner att dela denna upplevelse med. Avbröts med att mina vänner kom upp och förvarnade mig att en poliskvinna och Tomas var på väg upp.

Jag var på så bra humör och välbehaget spred sig genom hela kroppen i sköna "tjackrysningar" fast tusen ggr intensivare. Ingen kunde förstöra för mig nu, inte ens polisen, so what om jag måste åka någonstans jag hade full kontroll!

Tomas frågade i dörröppningen om jag var okej, jag sa att allt var toppen och jag hade full kontroll över läget bara jag fick ligga kvar i min säng i min egna värld. Han sa då att det nu kommer kommma in en kvinnlig polis men att det inte var någon fara. Jag bara mumlade ett mmmh det blir bra det svar.
Polisen kom in och satte sig på en stol bredvid sängen. Hon presenterade sig och undrade vad jag hade ätit, jag svarade toppisar och hon sa att du vet vell att du kan dö nu, det du håller på med är livsfarligt och inkörsporten till heroin osv. Jag tittade upp på denna varelse som med gigantiska svarta ögon stirrade på mig. Jag kände mig så himla ledsen för hennes skull, hur kan hon vara så grym och hjärtlös som säger något sånt till en svampad person. Jag bad henne sluta säga dåliga saker då det fick mig att må jättedålig. Hon förklarade då att jag måste följa med till polisstationen för förhör och pissprov.
Citera
2010-09-28, 23:55
Medlem
m0nkYs avatar
Jag började då känna att toppen av ruset hade lagt sig och jag kunde kontrollera mina hallisar väldigt bra så jag stapplade upp ur sängen och följde med henne ner. Där stod mina vänner rödgråtna och svullna i ansiktet. Jag kände en sån stor sorg för dem, de fattade ju ingenting vilken magisk och vacker upplevelse jag hade haft!

Börjar nu känna lite skrivkramp så nu berättar jag lite kort vad som hände härrnäst.

I bilen vart jag fullproppad med dödspropaganda om hur detta var inkörsporten för tyngre droger och att hela mitt liv skulle krettsa runt nästa fix, jag skulle förlora alla nära och kära och mina hästar skulle säljas. De undrade varför jag åt svamparna? Mådde jag inte bra? För i deras ögon var det något seriöst fel om man utsatte sig för något sådant.

På polisstationen fick jag pissa medans den kvinnliga polisen tittade genom en ruta på mig och sedan sitta och vänta på förhör. Jag hade nu full kontroll över min tripp och kunde framkalla hallisar hur jag ville, satt bara och log hela tiden. Hela jag var fylld med välbehag och ingen kunde dra ner mitt humör.
Blev förhörd och hemskickad.

Till saken hör att jag hade bara några dagar innan rökt redigt med hash, vad kan jag förvänta mig för straff? Har ingen egen inkomst och studerar. Skulle antagligen inte bli någon rättegång då jag hade erkänt och troligtvis inte någon hög böter, men de visste ju inte om att jag några dagar innan suttit och puffat...

Tomas sa inte mycket alls utan mer att jag var smart nog att inse att det var dumt av mig och att alla har vi gjort misstag. Mamma kom hem dagen efter och jag var tvungen att berätta.
Hur kläcker man ur sig det liksom? - Joo duu mammaa jag och två kompisar bestämde oss för att shrooma igår, det gick liite snett och slutade med pissprov hos polisen!
Hehe- hon tog det dock bra, först skrattade hon och trodde inte sina ögon att det fanns svamp av dessa slag i sverige och allra helst inte i våran fårhage, ville att jag skulle visa henne hur de såg ut.
sedan blev det lite moralsnack om hur dumt det var och lite tårar och verser om hur orolig hon var för mig.

Det hela utspelades mellan halv två då vi började knapra och klockan sex då jag kom hem igen. För mig kändes det som att jag legat på mitt rum själv i minst fem timmar. Går inte med ord att beskriva vilka tankar och saker jag såg! Blir bara frustrerad om jag försöker. Mycket av trippen kommer jag inte ihåg och massvis i känslor och syner är för svåra att förklara. Det är verkligen som FB säger, man måste ha testat det för att förstå.

Trots att jag var väldigt påläst innan så kunde jag ändå inte komma ihåg hälften under trippen och jag gjorde själv misstaget att trippa med två väldigt okunniga. Hade jag bara haft någon som styrt upp mig och lämnat mig ifred är jag övertygad om att min upplevelse skulle uppnått högsta klimax!

Min första tripprapport skriven i all hast, kommer antagligen få en massa jävla noob som snea på 25toppisar osv. Men det rör mig inte ryggen om jag ska vara ärlig. Hoppas någon kan glädjas över min text iallafall
Citera
2010-09-29, 00:10
Medlem
Roidzens avatar
Bra rapport, underhållande att läsa! dock låter det inte så roligt det där med polisen
Citera
2010-09-29, 00:16
Medlem
Sombreromannens avatar

Detta var väldigt bra berättelse! Hoppas att allting löser sig för dig!

Av dels egna erfarenheter och utav min närmare vänskapskrets så finns det lite smått och gått du kan få. Antingen lägger de ner det i mån av för lite bevis, det kan faktiskt finnas en chans att du pissar neg. Annars så kan du få social samtal BARA, eller så kan du få social samtal + en böter. Ligger på kanske runt 2000kr + någon summa till brottsofferfonden fall den summan inte räknades in i boten. Fast eftersom du är 18+ och det kanske är din första förteelse så tror jag på runt 2000, då har polare som har fått betala där runt.

mvh
Citera
2010-09-29, 00:35
Medlem
flavourkids avatar
En polare torskade på piss och lite röka, (egentligen 5g + 0.2, men han sa att inte 5an var hans) och han fick bara böter på 1.500/2.000. Nu vet jag inte exakt hur det var eller hur mycket osv, men nåt liknande. För att sammanfatta, tror att du max får 1.500sek böter.

OnT: Bra rapport, kunde se allt framför mig. 4/5!
Citera
2010-09-29, 00:36
Medlem
I see problem

Kön: kvinna.
Citera
2010-09-29, 01:41
Medlem
psilosydelisks avatar
hur kommer det sig att du blev så överaskad av att få hallucinationer om du var påläst. jag menar, det känns nästan som det första man läser om svampar, att man kan få hallisar av dem. eller kanske var det så att du bara inte räknat med att de skulle vara så kraftiga?

synd med polisen och allt det där. bra rapport för att vara en ganska "dålig" tripp.

kommer du göra det igen?
Citera
2010-09-29, 07:26
Medlem
m0nkYs avatar
Roligt att ni gillade texen och förhoppningsvis har ni rätt att det inte blir "värre" än 2000kr i böter.

Citat:
Ursprungligen postat av ettffss8nt
I see problem

Kön: kvinna.

Vad menar du med det?

Citat:
Ursprungligen postat av psilosydelisk
hur kommer det sig att du blev så överaskad av att få hallucinationer om du var påläst. jag menar, det känns nästan som det första man läser om svampar, att man kan få hallisar av dem. eller kanske var det så att du bara inte räknat med att de skulle vara så kraftiga?

synd med polisen och allt det där. bra rapport för att vara en ganska "dålig" tripp.

kommer du göra det igen?

Självklart visste jag att jag skulle få hallucinationer, men inte i den grad jag fick och att allt skulle se så jäkla animerat ut. Jag var inte beredd att åka iväg till en helt ny värld. Tanken var att jag skulle äta några för att få lätta hallisar och lite mindfuck, läste överallt att ca 50svampar skulle vara perfekt nybörjardos så då halverade jag det för att bara få en liten effekt, ville hellre ta chansen att inte det skulle hända något än att det skulle bli för mycket för mig då jag hade slut på sömnmedicin.

Jag kommer troligtvis göra om det för trots allt rabalder runt omkring mig var sista delen av trippen underbar, känslorna och tankarna jag hade går inte att beskriva och stundtals var jag helt utanför min egen kropp. Jag kommer dock vänta tills jag har flyttat hemmifrån.
Citera
2010-09-29, 09:17
Medlem
Tuvtramps avatar
Välskriven rapport 4,5/5 men jag blir lite sur när "noobs" drar massa uppmärksamhet till hagarna på hösten så vi andra riskerar att få problem när vi är ute och plockar.
Citera
2010-09-29, 10:01
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m0nkY
Roligt att ni gillade texen och förhoppningsvis har ni rätt att det inte blir "värre" än 2000kr i böter.

Vad menar du med det?

Självklart visste jag att jag skulle få hallucinationer, men inte i den grad jag fick och att allt skulle se så jäkla animerat ut. Jag var inte beredd att åka iväg till en helt ny värld. Tanken var att jag skulle äta några för att få lätta hallisar och lite mindfuck, läste överallt att ca 50svampar skulle vara perfekt nybörjardos så då halverade jag det för att bara få en liten effekt, ville hellre ta chansen att inte det skulle hända något än att det skulle bli för mycket för mig då jag hade slut på sömnmedicin.

Jag kommer troligtvis göra om det för trots allt rabalder runt omkring mig var sista delen av trippen underbar, känslorna och tankarna jag hade går inte att beskriva och stundtals var jag helt utanför min egen kropp. Jag kommer dock vänta tills jag har flyttat hemmifrån.
Runt 25 st är en bra nybörjardos ja, men du kan inte äta flera än så bara för att det var små toppisar, de innehåller i stort sett lika mycket verksamma ämnen som de stora.

Fan vad dålig stil av polisen att börja snacka massa skit, det är inte riktigt läge att prata om negativa saker när någon trippar, och dessutom snear

Vadfan liksom.
Citera
2010-09-29, 10:04
Medlem
m0nkYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuvtramp
Välskriven rapport 4,5/5 men jag blir lite sur när "noobs" drar massa uppmärksamhet till hagarna på hösten så vi andra riskerar att få problem när vi är ute och plockar.

Hehe där kom det förstår dig, men vad kan man säga. Gjorde det inte med avsikt
Citera
2010-09-29, 10:06
Medlem
m0nkYs avatar
[quote=Stormorfar]men du kan inte äta flera än så bara för att det var små toppisar, de innehåller i stort sett lika mycket verksamma ämnen som de stora.
QUOTE]

Det var en liiten detalj jag hade missat.. Läste det först efter händelsen.
Ang polisen så kan jag bara hålla med! Fy fan vilken jävla stil.. Hon måste ju ha velat att jag skulle psyka ur totalt eller också var hon bara väldigt okunning... Men vem som helst med ett sunt förnuft borde kunna lista ut att man inte säger så.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in