2010-09-28, 17:30
Medlem
DanteAlighieris avatar
Att skriva alla inlägg på engelska innebär att fler klick från exempelvis google, men också andra sökmotorer skulle uppstå.

Skulle detta vara en okej aktion? Skulle Flashback uppskatta detta?
Citera
2010-09-28, 17:31
Medlem
_abous avatar
Tja, svenska, engelska, norska och danska är ju godkända språk, så go for it.
micaele körde väl en engelsk period någon gång, vad jag minns var det dock inte så uppskattat.
Citera
2010-09-28, 17:32
Medlem
Spritzys avatar
Finns ju fler fördelar. Kanske slipper en del trollande i sådana trådar. Detta med antagandet att de som trollar är lite mindre begåvade i språket.

Kan vara negativt också med en kass engelska, men det är väl oftast läsbart.

Let's go for it!
Citera
2010-09-28, 18:20
Medlem
micaeles avatar
Prova! Jag kommer väl ihåg hur uppskattat och livat det blev...

Det var ohyggligt synd den dagen engelska FB stängdes ner. Visserligen pga bristande intresse, men ändå.
Som en idé - varför inte skapa en engelsk avdelning här på nuvarande FB? Ett forum eller några forum där enbart engelska är tillåtet! Bra träning för oss som gillar att skriva ytländska (hellre än bra, ska tilläggas) och lockande för folk som vill skriva med samma frihet men inte har svenska som första-, andra- eller tredjespråk.
Citera
2010-09-28, 18:25
Medlem
jimboo89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele

Det var ohyggligt synd den dagen engelska FB stängdes ner. Visserligen pga bristande intresse, men ändå.
Som en idé - varför inte skapa en engelsk avdelning här på nuvarande FB? Ett forum eller några forum där enbart engelska är tillåtet! Bra träning för oss som gillar att skriva ytländska (hellre än bra, ska tilläggas) och lockande för folk som vill skriva med samma frihet men inte har svenska som första-, andra- eller tredjespråk.

Det skulle vara riktigt nice! Hoppas att det kan införas.
Citera
2010-09-28, 19:28
Medlem
If you want it then try it. I woldn't mind since I can handle it just fine.
Citera
2010-09-28, 23:15
Medlem
aceblacks avatar
Citat:

Fast känns det ändå inte rätt meningslöst? Ett gäng svenskar som sitter och skriver på halvtaskig engelska bara för att de tycker det känns roligt? Vill man skriva på engelska kan man väl ändå göra det i alla trådar ändå egentligen.
Citera
2010-09-28, 23:15
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Låter som en spännande idé, men vad är det tänkt att det ska diskuteras där? Valfritt?
Citera
2010-09-28, 23:17
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Låter som en spännande idé, men vad är det tänkt att det ska diskuteras där? Valfritt?
Jag fantiserade om forum som kan ha ett större allmänt intresse även för ytlänningar. Förslag:
  • World Politics
  • Economy
  • Computer Support
  • Laidback (!)
  • Drugs and Medicines

Osv i all oändlighet. Men den typen utav bredd.
Citera
2010-09-28, 23:23
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Jag fantiserade om forum som kan ha ett större allmänt intresse även för ytlänningar. Förslag:
  • World Politics
  • Economy
  • Computer Support
  • Laidback (!)
  • Drugs and Medicines

Vad om "The Rest" eller "Other Topics"?
Citera
2010-09-28, 23:39
Medlem
_abous avatar
Citat:
  • World Politics
  • Economy
  • Computer Support
  • Laidback (!)
  • Drugs and Medicines

Med andra ord en engelskspråkig version av Flashback igen, som lades ner på grund av bristande aktivitet?
Citera
2010-09-28, 23:43
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Med andra ord en engelskspråkig version av Flashback igen, som lades ner på grund av bristande aktivitet?
Ja och nej. Jag menar alltså att dessa forum skall leva som undergrupp här på svenska Flashback! Ett stort argument från ledningshåll när engelska FB lades ner var ju också att det var två kodbaser att hålla rätt på, med allt vad det innebar. That problem would be solved.

Å andra sidan...ja, jag saknar engelska FB. Så jag kanske talar i nattmössan, mest.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in