2010-09-28, 19:05
Medlem
warums avatar
Var det inte din son som var intresserad av graffiti?
Citera
2010-10-01, 01:08
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlgren
Grattis. Grafittiforumet måste vara det sämst modererade. Det kanske är där skon klämmer? Böset sorteras bort i de andra forumen pga god moderering.

Hälsningar,
PG Ahlgren

Du är välkommen att rapportera de inlägg du tycker bryter mot FBs regelverk eller din så kallade dåliga moderering så skall jag personligen ta en titt. Förutom en lite aning för hög dos OT så tycker jag att forumet flyter på utan några större problem och med en god ton, målare emellan.

isch, mod graffiti & vän av färg.
Citera
2010-10-01, 14:58
Medlem
Stressoraklets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Du är välkommen att rapportera de inlägg du tycker bryter mot FBs regelverk eller din så kallade dåliga moderering så skall jag personligen ta en titt. Förutom en lite aning för hög dos OT så tycker jag att forumet flyter på utan några större problem och med en god ton, målare emellan.

isch, mod graffiti & vän av färg.
Ett problem som jag ser med er moderering, som ni absolut inte ska ta som någon illa menad personlig kritik, är att ni i många trådar saknar kunskap för att kunna sålla ut rent trams och lögner från det som faktiskt tillför något. Ta t.ex. tråden Den ENDA tråden om crews och enskilda writers som as we speak fullkomligt svämmar över av trams som i min mening också borde bryta, inte bara mot 0.03., utan även 0.09. som förbjuder falsk ryktesspridning - för det görs det dagligen i den tråden, har själv gjort mig skyldig till det vid säkert fler än ett tillfälle. Jag vet att man kan RP:a och jag gör det när det blir lite väl tramsigt men samtidigt blir det ju svårt för er om jag RP:ar ett inlägg med motivering att det är lögner, när det ändå bara är mitt ord mot användaren som sprider lögnernas ord. Där tycker jag att moderatorn måste besitta den kunskap det krävs för att som jag sade sålla ut sanning eller oskyldiga spekulationer mot trams. Känns lika självklart som att en moderator i sportforat raderar ett inlägg där någon skriver att "Zlatan har sålts till IFK Göteborg för 10 spänn!" med uppenbar avsikt att sprida desinformation.

Sen en sak till: tvivlar inte för en sekund på att ni är intresserade av graffiti men jag saknar verkligen er i diskussionerna. Känns som att enda gångerna man ser er posta i denna del så är det inlägg i stil med Trams och OT raderat, användare X får en tillsägelse - skärpning. - håller ni inte med om det, Isch och Evilhoney? Eller är det bara jag som ser dåligt?
Citera
2010-10-01, 19:27
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stressoraklet
Ett problem som jag ser med er moderering, som ni absolut inte ska ta som någon illa menad personlig kritik, är att ni i många trådar saknar kunskap för att kunna sålla ut rent trams och lögner från det som faktiskt tillför något. Ta t.ex. tråden Den ENDA tråden om crews och enskilda writers som as we speak fullkomligt svämmar över av trams som i min mening också borde bryta, inte bara mot 0.03., utan även 0.09. som förbjuder falsk ryktesspridning - för det görs det dagligen i den tråden, har själv gjort mig skyldig till det vid säkert fler än ett tillfälle. Jag vet att man kan RP:a och jag gör det när det blir lite väl tramsigt men samtidigt blir det ju svårt för er om jag RP:ar ett inlägg med motivering att det är lögner, när det ändå bara är mitt ord mot användaren som sprider lögnernas ord. Där tycker jag att moderatorn måste besitta den kunskap det krävs för att som jag sade sålla ut sanning eller oskyldiga spekulationer mot trams. Känns lika självklart som att en moderator i sportforat raderar ett inlägg där någon skriver att "Zlatan har sålts till IFK Göteborg för 10 spänn!" med uppenbar avsikt att sprida desinformation.

Sen en sak till: tvivlar inte för en sekund på att ni är intresserade av graffiti men jag saknar verkligen er i diskussionerna. Känns som att enda gångerna man ser er posta i denna del så är det inlägg i stil med Trams och OT raderat, användare X får en tillsägelse - skärpning. - håller ni inte med om det, Isch och Evilhoney? Eller är det bara jag som ser dåligt?

Jag tycker du har ett par goda poänger. Jag tar självklart åt mig i frågan om att vara eller inte vara mer aktiv och tyvärr så har nog min insats i graffiti över senare perioden handlat mer om att plocka felaktiga trådar och ta hand om Rp's än att vara delaktig i diskussionerna. När det gäller kvalitén, då spec i mastodonttrådarna, så är det något vi får pratas vid om och ses över och jag är tacksam för alla RP,s och PMs som kan hjälpa för att uppnå detta.

Var det gäller 0.09 i graffitiforumet är det en svårare fråga och något vi får se över internt och återkomma med.
Citera
2010-10-02, 10:03
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stressoraklet

Du har bra poänger, jag har verkligen inte full koll på alla crews osv och det är inte möjligt för mig att kunna lära mig precis alla heller just därför uppskattar jag RPs även där och då gärna med en förklaring i meddelande rutan.
Ibland uppfattar man tramsandet men samtidigt så är det i vissa trådar en fin balans, man vill inte stycka upp den helt om den inte gått helt över styr för att det i grunden är en bra diskussion, men samma sak gäller ju givetvis där, RPa på! =)

Jag är helt för en öppen kommunikation mellan mig, isch och alla i graffiti, ni hittar till PMlådan, eller hur? =)

I övrigt så kan jag inte annat än säga att du sorgligt nog har rätt angående frånvaron i trådarna som just användare men modereringen tar mer tid än vad man kanske kan tro, det är en aldrig sinande ström av RPs som ska tas hand om plus allt arbete i outlaw som tar minst lika mycket tid som det på själva diskussionsforumet.
Jag önskar att jag hade ro nog att stänga av moderatorn i mig och bara glida runt som förr och posta i alla avdelningar, inte ens snuskforumen postar jag ju i längre, men som sagt, det beror inte på ointresse utan snarare tidsbrist och moderatorsskada.

Nu avrundar jag med att säga att jag verkligen tar till mig av kritiken och ska försöka bli mer aktiv även som användare så länge som ni inte tvekar på att förklara förhållandena mellan crews i RPs. =)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in