2010-09-28, 16:43
Medlem
Har sedan någon månad sen en blema, lite rött, på höger ben/lår. Det syns inte mycket men ser ut som det är en finne men det verkar ha växt innåt. Kan dom det? När man trycker på den för att försöka få ut det så ömmar det, men inte annars. Ska man låta den vara?

Har en fettknuta i närheten. Läkaren gjorde röntgen och det visade inte på något annat.
Citera
2010-09-28, 16:49
Medlem
Underhudsfinne?
Citera
2010-09-28, 16:50
Medlem
Aha, kan man få det?
Citera
2010-09-28, 16:50
Medlem
Messinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anderss40
Har sedan någon månad sen en blema, lite rött, på höger ben/lår. Det syns inte mycket men ser ut som det är en finne men det verkar ha växt innåt. Kan dom det? När man trycker på den för att försöka få ut det så ömmar det, men inte annars. Ska man låta den vara?

Har en fettknuta i närheten. Läkaren gjorde röntgen och det visade inte på något annat.

Jag fick också något liknande som aldrig ville försvinna. Jag tog efter ett tag en nål och tryckte hål på huden, kom lite blod och vätska. Nästa dag var det en vanlig finne och efter en vecka typ var både finnen och märket borta.
Citera
2010-09-28, 17:08
Medlem
jimboo89s avatar
Hade en som satt på kinden i flera månader. Dom verkar inte vilja försvinna av sig själva, fick också ta till en nål..
Citera
2010-09-28, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anderss40
Aha, kan man få det?

Ja, det kan man. Har fått det på skinkorna ett par gånger. Ömmar och smärtan när man sitter är någonting från helvetet
Citera
2010-09-28, 18:29
Medlem
miss-darknesss avatar
Inombordare
Citera
2010-09-28, 20:40
Medlem
Prodelins avatar
Varför får man aldrig finnar på ollonet?
Citera
2010-09-29, 04:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messinho
Jag fick också något liknande som aldrig ville försvinna. Jag tog efter ett tag en nål och tryckte hål på huden, kom lite blod och vätska. Nästa dag var det en vanlig finne och efter en vecka typ var både finnen och märket borta.

Kanske man ska göra hål själv, för dom verkar inte försvinna annars.
Citera
2010-09-29, 21:56
Medlem
Beror sådana finnar/inombordare på att hårstrået har växt inåt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in