2010-09-28, 16:26
Medlem
ramlosablabars avatar
Hej!

Har nu löptränat samt gymmat ca 7 dagar i rad utan vila. Senast 2 kortare gympass igår.

Allt känns kanon och jag känner mig sjukt pigg på att både springa, cykla och gymma idag. Har ingen träningsvärk någon stans och känner mig som sagt 100%.

Borde jag vila "bara för att", eller finns det något att förlora på att köra på?

Peppad
Citera
2010-09-28, 16:29
Medlem
Kör på bara! Om du känner en dipp i ork eller styrka kan det vara tid för en vilodag.
Citera
2010-09-28, 16:32
Medlem
ramlosablabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meany20
Kör på bara! Om du känner en dipp i ork eller styrka kan det vara tid för en vilodag.

Tack! Känner mig som jag skrev både piggare och färskare än någonsin innan!
Nya tillskott och nytt pepp
Citera
2010-09-28, 16:36
Medlem
Beror på. Vill du växa i muskelmassa är vilodagar nödvändigt för att träningen inte ska vara allt för bortkastad. Beror på vilka mål du har med träningen.
Citera
2010-09-28, 16:42
Medlem
TheRockerss avatar
Får inte musklerna vila får träningen motsatt effekt och sliter ut musklerna istället för att bygga.
Citera
2010-09-28, 18:05
Medlem
ramlosablabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Beror på. Vill du växa i muskelmassa är vilodagar nödvändigt för att träningen inte ska vara allt för bortkastad. Beror på vilka mål du har med träningen.

Tanken (som knappt är tänkt ännu) är att först och främst gå ner i vikt. Ska ner ca 2kg till. Vill väga ca 74kg (är 183cm).

Efter detta är målet att få ner andelen kroppsfett till ca 10%, och försöka se "rippad" ut. Ingen gymbiff eller något sånt. Se jävligt tight ut bara.

Precis börjat med Jack3d, så känns sjukt motiverande att köra hårt just nu bara.
Citera
2010-09-29, 06:41
Medlem
Kör på du bara! Men du kommer bli beroende av det, om du nu inte redan är det.
Citera
2010-09-29, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ramlosablabar
Tanken (som knappt är tänkt ännu) är att först och främst gå ner i vikt. Ska ner ca 2kg till. Vill väga ca 74kg (är 183cm).

Efter detta är målet att få ner andelen kroppsfett till ca 10%, och försöka se "rippad" ut. Ingen gymbiff eller något sånt. Se jävligt tight ut bara.

Precis börjat med Jack3d, så känns sjukt motiverande att köra hårt just nu bara.

Om jag varit du hade jag ätit med underskott och tränat kondition. Då går man enkelt ner 2kg fet på 1-2 veckor. Inte bra om du tränar dina muskler på gymet med vikter och sen inte låter musklerna återhämta sig.
Citera
2010-09-29, 07:53
Medlem
6its avatar
Citat:
Om jag varit du hade jag ätit med underskott och tränat kondition. Då går man enkelt ner 2kg fet på 1-2 veckor. Inte bra om du tränar dina muskler på gymet med vikter och sen inte låter musklerna återhämta sig.

va fan, man ska träna på gymmet om man vill behålla musklerna när man går ner i vikt.
Hur konstigt det än låter så ska man träna tungt med litet underskott.
Citera
2010-09-29, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6it
va fan, man ska träna på gymmet om man vill behålla musklerna när man går ner i vikt.
Hur konstigt det än låter så ska man träna tungt med litet underskott.

Tror inte han är mogen för en deff kunskapsmässigt och skriver han ingen info kan man inte be honom träna tungt pga av skaderisk. Han frågade ju egentligen om återhämtningen så han klarar sig nog.
Citera
2010-09-29, 09:14
Medlem
ramlosablabars avatar
Citat:
Tror inte han är mogen för en deff kunskapsmässigt och skriver han ingen info kan man inte be honom träna tungt pga av skaderisk. Han frågade ju egentligen om återhämtningen så han klarar sig nog.

Hej.

Tak för hjälpen! Ju mer desto bättre!

Det jag gör, och har gjort i några månader är att jag springer ca 5-12 mil i veckan, och ligger på ett underskott. Det har gjort att jag på 12 veckor gått från 94kg till 76kg så det har definitivt funkat.

Började för ca 3veckor sedan utöver löpningen att gymma hårt igen (minst 5dagar i veckan), och började sedan med proteinshakes,jack3d och lose it mealtime samt kreatin och då får man ju en extra pepp och jag har då tränat stenhårt både löpning och gym sedan dess. Det var när jag kände att jag bara körde på som en maskin som jag frågade er om jag verkligen behövde vila trots att jag kände mig 100%. Träningen igår gick gudomligt bra, och idag kör jag på tror jag.

Det var någon som skrev att jag kommer bli beroende.. Av vad? Jack3d? Varför? Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in