• 1
  • 2
2010-09-28, 14:57
Medlem
gnagetsthlms avatar
TJa! okej nu börjar jag ledsa ur, jag systemåterställde hela min dator igår och nu när den är fräsch och go så hittar inte datajeveln något trådlöst internet?! Jag kör en bärbar Acer Aspire nånting.

Ja, jag har vista, ja jag har försökt uppdatera drivrutinerna på nätverkskortet. Inte ett jota händer.
Ingen jävla cd följde med routern heller. Det har ju alltid fungerat?! Minns inte att jag någonsin installerat någonting för att min dator ska börja plocka upp WLAN signaler..

hjälp mig fofeen
Citera
2010-09-28, 15:08
Medlem
Deometrics avatar
Är du säker på att det va rätt drivrutiner? Att uppdatera dem har alltid funkat för mig.
Citera
2010-09-28, 15:59
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnagetsthlm
TJa! okej nu börjar jag ledsa ur, jag systemåterställde hela min dator igår och nu när den är fräsch och go så hittar inte datajeveln något trådlöst internet?! Jag kör en bärbar Acer Aspire nånting.

Ja, jag har vista, ja jag har försökt uppdatera drivrutinerna på nätverkskortet. Inte ett jota händer.
Ingen jävla cd följde med routern heller. Det har ju alltid fungerat?! Minns inte att jag någonsin installerat någonting för att min dator ska börja plocka upp WLAN signaler..

hjälp mig fofeen
Det är inte så enkelt att du behöver knäppa på det trådlösa nätverket med en knapp av något slag på datorn bara? Det problemet har man ju råkat ut för ett par gånger på de datorerna som har inbyggt trådlöst nätverkskort.
Citera
2010-09-28, 16:15
Medlem
xurras avatar
Sänder routern ut SSID?
Citera
2010-09-28, 16:35
Medlem
hasenfrasens avatar
Använder du lösen på ditt trådlösa? Isf lär du radera befintlig anslutning och skapa den på nytt igen om du angav fel lösen första gången. Vista och W7 kommer ihåg gamla lösenord och enda fixen är att radera anslutningen och skapa den på nytt igen. Det hjälper INTE att bara ange ett annat/nytt lösenord.
Citera
2010-09-28, 17:02
Medlem
gnagetsthlms avatar
Japp den sänder ut SSID. Nej det finns tyvärr ingen ''sökknapp'' på routern, och det står att dom bärsta drivrutinerna redan är installerade (konstigt nog eftersom jag nyss återställde hela paketet)
Datorn min hittar ju inga trådlösa platser alls i huset nu efter återställningen! Själva uppkopplingen sen till routern kräver inget lösenord.

what to do, what to do..

Men är det inget annat som bör uppdateras utöver mitt nätverkskort som tydligen redan påstår sig vara uppdaterat ?
Citera
2010-09-28, 17:27
Medlem
gnagetsthlms avatar
I enhetshanteraren ser även Nätverksstyrenhet misstänkt ut, den har en varningsskylt på sig.
Genom egenskaper står det ''Den här enhetens drivrutiner är inte installerade. (Kod 28)'' och det gick såklart inte att uppdatera den, om du felet nu skulle ligga här.
Citera
2010-09-28, 20:28
Moderator
Protons avatar
Citat:
I enhetshanteraren ser även Nätverksstyrenhet misstänkt ut, den har en varningsskylt på sig.
Genom egenskaper står det ''Den här enhetens drivrutiner är inte installerade. (Kod 28)'' och det gick såklart inte att uppdatera den, om du felet nu skulle ligga här.
Vilket återigen får mej att misstänka att det är en knapp nånstans på datorn som du använder för att knäppa på nätverkskortet med. Säker på att du inte har missat nån sån?
Citera
2010-09-28, 20:34
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ja där har du felet...
Citera
2010-09-28, 23:22
Medlem
gnagetsthlms avatar
Alltså nepp! Har aldrig identifierat någon sådan på dattan efter cirkus 30 nyuppdaterade extracheckar. Oooooeeerhööört frustrerande.

Nu har jag istället dragit routersladden in i datorn så jag sitter med trådkopplat internet och surar efter svar.

Då under mitt senaste försök med sladdragen routerfan så lyckades jag logga in på routern via netgears hemsida, och först då börjar jag känna att det ''börjar brännas'' lite, men väl därinne är allt bara ''jaha, vad fan nudå?!'' samtidigt som jag tycker att problemet bör ligga i MIN nyåterställda dator och inte routern eftersom fassan fortfarande sitter inne och smygsurfar i rummet intill.
Citera
2010-09-28, 23:45
Medlem
bergsturks avatar
Var god ange exakt datormodell.
Citera
2010-09-29, 01:21
Medlem
gnagetsthlms avatar
Acer Aspire 5536/5236 är modellen.

Och lyssna noga nu, för nu händer det grejer med mitt problem!

Tydligen så FINNS det en knapp på dattan som skall aktiveras för WLAN (stora applåder till alla som ständigt tjatar om detta upprepade problem)

och ja, givetvis förstår jag nu vart den sitter och har såklart provat att trycka där några gånger.

MEN, detta blir en cliffhanger..

Ingen av mina sådana tangenter fungerar längre! och det finns totalt 6 st liknande varav alla strejkar totalt. Till och med höj och sänk knappen!

Detta problem borde väl försvinna när man systemåterställer datorn? eller finns det ett supergeni här på forumet som vet hur man ställer om eller tillbaka alla ''hårda'' knappar till ursprungsformen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in