Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-09-28, 15:07
Medlem
pönoshts avatar
Om du verkligen inte kan jobba (Du pluggar ju trots allt) tycker jag du ska börja med att söka bostadsbidrag. Jag vet att du måste äga eller hyra bostaden samt vara folkbokförd på den adressen, däremot vet jag inte hurvida du kan få bidraget om du "hyr" ett rum i en lägenhet som är ägd eller hyrd av någon annan. värt att kolla upp?

Sök studielån? Vet inte om du är berättigad, kolla upp här. http://www.kela.fi/in/internet/svenska.nsf/NET/221008125115MP?OpenDocument
Citera
2010-09-28, 15:41
Medlem
Men bidrag ska man väl inte få i dagens sverige? det är bara de svaga som inte kan sköta sig själva och såna vill vi ju inte ha....

OnT:

Börja sälja grejer som du har eller börja hjälpa vänner och bekanta med vardagssysslor som städa, tvätta (polera,byt till vinterdäck) bilen, gå och handla osv osv..
Citera
2010-09-28, 15:46
Medlem
PCWins avatar
Om du är 18 så får du ditt studiebidrag på ditt konto så länge du pluggar på gymnasiet. Är du under 18 och dina päron slängde ut dig så kan du välja att din syrra får vårdnaden om dig och då betalar dina päron underhållsbidraget till din syrra vilket är typ 1050 kr i månaden (så länge du pluggar på gymnasium).
Citera
2010-09-28, 18:10
Bannlyst
Är det bara jag som tänker på att TS går på gym? Hur har TS råd med detta?
Mig veterligen ligger summan på en bra bit över 50 spänn iallafall..

Annars finns det som andra i tråden skrivit, bidrag..
Kan negrerna håva in pengar utan motprestation så kan väl du
Senast redigerad av Consentido 2010-09-28 kl. 18:14.
Citera
2010-09-28, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Consentido

Nej, det är inte bara du som reagerat på det. Dock kan jag inte svara på hur ts har råd med det eller hur ts kan se gymandet som hinder för att tjäna egna pengar. Ts har trots allt röstat på moderaterna och då borde Ts veta att egen försörjning via eget arbete är det som gäller.

Det var de rödgröna som ville höja studiebidraget.

Så för att ge ett seriöst svar... Klipp dig och skaffa ett jobb...
Citera
2010-09-28, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Consentido

Annars finns det som andra i tråden skrivit, bidrag..
Kan negrerna håva in pengar utan motprestation så kan väl du

tänkte precis fråga om det.

Hur ofta går du på gym? är du träningsberoende och tar du en massa kosttillskott? en människa med vanliga behov kan få gratis träning i hemmet och med att jogga. man behöver inte heller träna varje dag. Om möjligt, dra ner på träningen och ta ett jobb några timmar i veckan
Citera
2010-09-28, 19:56
Medlem
Messerschmitts avatar
Bli hallick åt din syster! Du grejar annonser på nätet och står för hennes säkerhet, hon horar ihop pengarna och sen delar ni lika..
Citera
2010-09-28, 20:04
Medlem
Diablo1118s avatar
Hur pluggar du? Gymnasiet? Högskola?
Har du kollat med CSN?
Citera
2010-09-28, 20:04
Medlem
aceblacks avatar
Du får ju som sagt studiebidrag på 1000 kronor, sen får du väl gå och tigga socialbidrag, det kan ju inte vara så svårt att få om du är 19 och utkastad. Fast det tar nog en månad eller så innan du får pengarna. Sålänge får du väl betala syrran lite för att bo hos henne och försöka söka bostad under tiden.
Citera
2010-09-28, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Nej, det är inte bara du som reagerat på det. Dock kan jag inte svara på hur ts har råd med det eller hur ts kan se gymandet som hinder för att tjäna egna pengar. Ts har trots allt röstat på moderaterna och då borde Ts veta att egen försörjning via eget arbete är det som gäller.

Det var de rödgröna som ville höja studiebidraget.

Så för att ge ett seriöst svar... Klipp dig och skaffa ett jobb...

Eh, nu var det inte mig det handlade om, jag har redan ett jobb, och jag bör klippa mina toppar, dom börjar bli rätt slitna.. Tack för omtanken!
Citera
2010-09-28, 21:50
Medlem
william123s avatar
Gå till Soc och berätta hur det ligger till, du kommer få pengar!
Citera
2010-09-28, 23:16
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av william123
Gå till Soc och berätta hur det ligger till, du kommer få pengar!

Inte alls självklart då TS inte står till arbetsmarknadens förfogande....men det finns kanske ändå en möjlighet....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in