2010-09-28, 10:06
Medlem
NeutronStars avatar
Tråden om försvunna Elin Krantz har ca. 1400 besökare nu.

https://www.flashback.org/t1309580

Det är inte direkt första gången en tråd om en försvunnen person är extremt välbesökt och landar i topp i flera dagar på listorna heta och populära ämnen. Inget annat ämne verkar kunna tävla i "popularitet" på FB.

Jag kan förstå att ämnet berör, men varför blir försvunna-personer-trådar så EXTREMT välbesökta egentligen?
Citera
2010-09-28, 10:08
Medlem
tältpinnes avatar
För att alla män gillar att leka detektiv?
Citera
2010-09-28, 10:09
Medlem
För att folk vill hjälpa till kanske ? Eller nyfikna ? Vad tror du själv ? Din familj hade nog också uppskattat att så många som möjligt hade hjälpt till om du försvann helt plötsligt sådär bara..
Citera
2010-09-28, 10:11
Medlem
Det är väl för att det är en spännande realtidsuppdatering, man vet inte heller om de är döda, kidnappade eller bara bortsprungna. Flashback brukar ha sin egen spaning så det förvånar mig inte alls, folk är intresserade helt enkelt.

Vid sådana här stora händelser brukar även en del nya medlemmar komma in i tråden via google/andra platser. Flashback är bra i det avseendet att man hittar väldigt väldigt mycket information i trådarna, bra mycket mer än i t. ex. Aftonbladets artiklar.

//ktsch
Citera
2010-09-28, 10:11
Medlem
NeutronStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av legalizeit86
För att folk vill hjälpa till kanske ? Eller nyfikna ? Vad tror du själv ? Din familj hade nog också uppskattat att så många som möjligt hade hjälpt till om du försvann helt plötsligt sådär bara..

Förvisso, men är FB-kollektivets stora hjälpsamhet verkligen förklaringen!?
Citera
2010-09-28, 10:13
Medlem
Baskers avatar
Är lampan i kylskåpet tänd eller släckt när dörren är stängd? Vem kom först, hönan eller ägget? Hur långt är ett snöre?

Vad förväntar du dig för svar på din fråga?
Citera
2010-09-28, 10:30
Medlem
Benganleets avatar
för det är ett ämne som alla blir intresserade av..
Citera
2010-09-28, 13:08
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeutronStar
Tråden om försvunna Elin Krantz har ca. 1400 besökare nu.

https://www.flashback.org/t1309580

Det är inte direkt första gången en tråd om en försvunnen person är extremt välbesökt och landar i topp i flera dagar på listorna heta och populära ämnen. Inget annat ämne verkar kunna tävla i "popularitet" på FB.

Jag kan förstå att ämnet berör, men varför blir försvunna-personer-trådar så EXTREMT välbesökta egentligen?

Att så många besöker den idag beror nog mer på att hon förmodligen hittats och att det hela handlar om ett mord. Tråden lär väl flyttas till Aktuella brott så fort en mod vaknar samt så hoppas jag att tråden snabbare än kvickt rensas från alla SD-patrask som besudlat den med 99% ot-inlägg.

Ska SD-patrasket fortsätta förstöra trådar på det här sättet så kommer FB vara ett minne blott och deras möjlighet till det "fria ordet" försvinna.

ADMIN bör ta sig en titt på tråden om Elin Krantz för att få sig en uppdaterad bild av hur Flashback ser ut nu för tiden och därefter sätta in åtgärder.
Citera
2010-09-29, 16:48
Bannlyst
För att mördaren ifråga är medlem på flashback.
Citera
2010-10-15, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wowb2t
För att mördaren ifråga är medlem på flashback.
Jo det vore just snyggt,men helt klart värt att tänka på
Citera
2010-10-15, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
För att alla män gillar att leka detektiv?
Varför skulle just män gilla att leka detektiver?Jag tror nog att det beror på att ämnet berör
Citera
2010-10-15, 20:03
Medlem
tältpinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtiplu
Varför skulle just män gilla att leka detektiver?Jag tror nog att det beror på att ämnet berör

Jag kan naturligtvis ha fel och utgå ifrån en patriarkal världsbild , jag tycker mig dock oftast se män som driver på i trådarna om försvunna personer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in