2010-09-28, 00:29
Medlem
fyras avatar
Jag såg på en dokumentär att överviktiga producerar extra fettceller, eftersom deras basceller har nått sin maximala kapacitet!

I vilket fall, hur ska dom göra sig av med fettet sedan? Även om dom går ner i vikt, så kommer dom ha extra fettceller som kommer göra livet surt.

Fungerar träning + deff för att få bort fettcellerna? Isåfall, om dom sedan förfaller, kommer dom extra fettcellerna komma tillbaka? Alltså, om man utgår från att dom inte blivit överviktiga igen.

Spännande att lära sig hur det fungerar!
Citera
2010-09-28, 00:48
Bannlyst
Man tänker ju att om kroppen skapar nya fettceller när den anser att det behövs så bör den väl även göra sig av med onödiga när den bedömer att det inte finns någon mening med dessa?
Men deffar man ner sig bör det väl fungera på samma vis som för vem som helst? Tomma så tar dem väl ingen direkt plats?
Citera
2010-09-28, 01:56
Medlem
different_trips avatar
Du krymper fettcellerna, du kan inte få bort dem.
Citera
2010-09-28, 03:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Du krymper fettcellerna, du kan inte få bort dem.

Men hur stor är skillnaden mellan en person som producerat extra fettceller och en som inte har det förutsatt att man deffat ner dom och krympt dem till minimum?
Känns spontant som att skillnaden borde vara rätt liten.

Sen kan man ju undra exakt hur fet man behöver bli innan kroppen producerar extraceller?
Lönnfet?
Småknubbig?
Direkt rund?
Kraftigt överviktig?
Bantar-Björn?

Känns ju som att även om en som har normalvikt på 75 pannor går upp till 95 så borde det väl inte krävas extraceller?
Vore intressant om det fanns någon ungefärlig uppfattning om i vilket läge kroppen börjar skapa fler fettceller.
Citera
2010-09-28, 07:06
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinho82
Men hur stor är skillnaden mellan en person som producerat extra fettceller och en som inte har det förutsatt att man deffat ner dom och krympt dem till minimum?
Känns spontant som att skillnaden borde vara rätt liten.

Sen kan man ju undra exakt hur fet man behöver bli innan kroppen producerar extraceller?
Lönnfet?
Småknubbig?
Direkt rund?
Kraftigt överviktig?
Bantar-Björn?

Känns ju som att även om en som har normalvikt på 75 pannor går upp till 95 så borde det väl inte krävas extraceller?
Vore intressant om det fanns någon ungefärlig uppfattning om i vilket läge kroppen börjar skapa fler fettceller.
Har man en gång varit fet så har man permanent försämrat sina förutsättningar för att bygga fettfri massa. En ökning i vikt senare kommer bestå av större del fett än om man varit smal då kroppen sedan tidigare förlorat massa fett.

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=4611295&postcount=46
Citera
2010-09-28, 08:46
Medlem
Slackoffs avatar
Skrev inte du att det var BS för ett tag sedan?
Citera
2010-09-28, 08:50
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Skrev inte du att det var BS för ett tag sedan?
Que? Att muskler kan omvandlas till fett eller vice versa är bs. Det andra jag sa stämmer och det har jag inte sagt emot
Citera
2010-09-28, 10:26
Medlem
19801s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fyra
Jag såg på en dokumentär att överviktiga producerar extra fettceller, eftersom deras basceller har nått sin maximala kapacitet!

I vilket fall, hur ska dom göra sig av med fettet sedan? Även om dom går ner i vikt, så kommer dom ha extra fettceller som kommer göra livet surt.

Fungerar träning + deff för att få bort fettcellerna? Isåfall, om dom sedan förfaller, kommer dom extra fettcellerna komma tillbaka? Alltså, om man utgår från att dom inte blivit överviktiga igen.

Spännande att lära sig hur det fungerar!
Mycket muskelmassa och bra kondition fungerar garanterat. Då har man en kropp som går hårt på fettsyntes. Rent principiellt bör man så klart rekommendera periodiserad träning. Men som kuriosa så är det ett fåtal som lyckas med konststycket att öka volym och plocka bort fett samtidigt (relativt neutral energibalans).
Citera
2010-09-28, 12:28
Medlem
fyras avatar
Så det enda som fungerar 100%, är att fettsuga bort dom extra?

Ska läsa på länken som ni postade förut! Att fett omvlandlas till muskler är alltså en myt? Jag känner att jag behöver mer koll på vad muskler är, och gör i kroppen
Citera
2010-09-28, 16:01
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Que? Att muskler kan omvandlas till fett eller vice versa är bs. Det andra jag sa stämmer och det har jag inte sagt emot
Ha ägd!
https://www.flashback.org/sp25104779

Jag stavar visserligen King Grub fel.
Citera
2010-09-28, 16:46
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Ha ägd!
https://www.flashback.org/sp25104779

Jag stavar visserligen King Grub fel.
Det är skillnad på hormoner och fettceller sist jag kollade Sen är det inte direkt något nytt utan att kroppen är ute efter balans är ju ganska omtalat. Tycker du att sammanhanget du tar upp det hela i samt sättet du presenterar det gör det solklart vad du menar?
Citera
2010-09-28, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fyra
Så det enda som fungerar 100%, är att fettsuga bort dom extra?

Ska läsa på länken som ni postade förut! Att fett omvlandlas till muskler är alltså en myt? Jag känner att jag behöver mer koll på vad muskler är, och gör i kroppen

Du kan väl inte fettsuga hela kroppen? =d

Att det omvandlas säger bara folk med noll förståelse om sina kroppar. Men nu vet du att det aldrig går att omvandla. Fast man kan ju gå från tränad till tjock och tvärtom. Har dock inget med det att göra att man omvandlar.

Extra fettceller måste vara en plåga. Att gå hungrig jämt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in