2004-06-09, 23:26
Medlem
Memnoks avatar
Tjena gänget,

Eftersom jag vet att många på det här forumet har ett nästan perverst intresse för eggvapen lägger jag ut en fråga här.

Jag är på jakt efter en lite fräckare kniv än de vanliga mintgröna dykarknivarna som de flesta dykare har. Exempel på vad jag hade tänkt mig är något i stil med CRT:s bear claw, alltså en slidkniv med fast blad att bära runt nacken.

Skulle uppskatta tips dels på knivar och dels på inköpsställen, helst på internet, naturligtvis så billigt som möjligt. Kom nu inte och föreslå en SOG seal pup för 1300:- eller något sådant. Kniven bör kosta någonstans runt 500 spänn och tåla att doppas i saltvatten ett par gånger per år.
Citera
2004-06-10, 00:05
Medlem
Ursas avatar
Dyker du också?! Nu törs jag fan inte komma till FB mer
Citera
2004-06-10, 00:26
Medlem
scoremaxs avatar
Gör en själv...DET är coolt.
Citera
2004-06-10, 03:33
Medlem
SOG är bra andvänder den själv när jag dyker (fick den i present, annars hade ekonomin alldrig klarat det )
Hänga kniven runt halsen? ben slida är mycket bättre, då kniver alldrig kommer i vägen, dessutom så far den inte runt. . .
Citera
2004-06-10, 09:53
Medlem
Memnoks avatar
Jag tänkte naturligtvis inte ha kniven runt halsen medans jag dyker, jag tänkte mest att en sådan slidkonstruktion vore bra eftersom den innehåller någon typ av lås.

Att göra kniven själv är inte att tänka på, mitt praktiska handlag skulle göra att kniven såg ut som om en treåring hade ritat den.

SOG skulle vara coolt, men det bär emot att lägga de pengarna... Jag behöver alternativ.

Ursa: Visst dyker jag, om du är riktigt intresserad kan jag berätta om när jag blev anfallen av en liten haj på 25 meters djup..... Damn vilken karlakarl man är
Citera
2004-06-10, 09:55
Medlem
Memnoks avatar
OK, nu har jag kollat upp det här lite grann, en SOG seal pup skulle vara ett realistiskt alternativ om jag kan hitta någon affär i staterna som skickar den till mig utan att begära en arm och ett ben i betalning.

Jag tänker i alla fall inte köpa den i Sverige, såg att den låg runt tusenlappen på de webshopparna jag kollade på, i USA kostade den runt 50 USD.

Så finns det någon som vet en bra, billig och pålitlig webshop som skeppar till sverige?
Citera
2004-06-10, 12:37
Medlem
Memnoks avatar
Kom igen nu gubbar, jag är köpsugen.
Citera
2004-06-10, 12:39
Awaiting Email Confirmation
CgiBinLadens avatar
Äger själv en SOG Seal Pup som jag köpte utomlands, har inget bra tips på webshop dock.

Men jag är grymt nöjd med kniven. Ytbeläggningen på bladet är dock inte så där värst beständig tyvärr.
Citera
2004-06-10, 14:15
Medlem
Har du prövat den här länken?
http://217.75.104.59/scandinavia/showthread.php?t=123596&highlight=kniv
Citera
2004-06-10, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Kom igen nu gubbar, jag är köpsugen.

Kolla www.ebay.com eller till och med pa http://search.ebay.com/SOG-Seal-Pup_W0QQsokeywordredirectZ1QQfromZR8

Att skicka sma grejor from USA till Europa brukar kosta ungefar $15 inklusive forsakring. Se till att saljaren har manga feedbacks.
Citera
2004-06-10, 15:01
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaw
Har du prövat den här länken?
http://217.75.104.59/scandinavia/showthread.php?t=123596&highlight=kniv

yup, det har jag. Ingen SOG seal pup där...

Angående e-bay så är det naturligtvis ett realistiskt alternativ.

Hittade www.discountknives.com där kostade sälvalpen 66.66 USD inklusive frakt till sverige, det måste ju vara svårslaget. Tyvärr tar de inte kort från europa utan endast direct money order (vad fan nu det är för något) eller checkar (vem har ett checkkonto nu? känns väldigt 1992...)
Citera
2004-06-10, 16:22
Medlem
Ursas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Ursa: Visst dyker jag, om du är riktigt intresserad kan jag berätta om när jag blev anfallen av en liten haj på 25 meters djup..... Damn vilken karlakarl man är

Det var ingen liten haj, det var jag Jag blev så hungrig när jag såg dig!

Ja, berätta!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in