många trevliga västerländska soppor som räknats upp. Några av dem skall självklart bli ett stående inslag på menyn. Du får pröva dig fram vilka din målgrupp gillar. Men generellt så gillar folk käk som dem känner igen. Skippa fisksoppan. Den är mycket svår att få till bra och den är dyr.
Sen måste du ha en riktigt gott bröd till soppan. Fattar inte när vita människor kan äta en soppa eller sallad utan bröd. Vita männsikor har fått vissa saker om bakfoten.
Men vill du vara avant garde...då kikar du lite på recept från kulturer där dem äter soppa på riktigt.
Turkiet har en del sjukt underbara recept. Vad sägs om yoghurtsoppa med mynta? Gul linssoppa med mynta? dem har många många fler...
Nässelsoppa är riktigt gott. Blev positivt överraskad av ruccolasoppa med. Avskyr ruccola i vanligafall, men i soppform fungerade det utmärkt. Mixat och blandat med lite kryddig ost. Slät soppa. Minns inte receptet, tyvärr.
Jag åt soppan på en restaurang så hur den tillagades är jag inte helt säker på men den baserades på avlånga spanska röda paprikor som hade rostats i ungnen. Soppan var slät så paprikan har mixats med andra ingredienser.
Jag åt soppan på en restaurang så hur den tillagades är jag inte helt säker på men den baserades på avlånga spanska röda paprikor som hade rostats i ungnen. Soppan var slät så paprikan har mixats med andra ingredienser.
Jag har tidigare hyllat nässelsoppan och den står fortfarande högt på listan. Men nu har jag ätit en soppa som överträffar det mesta: zurek, en polsk soppa som görs på en grund av syrat rågmjöl. Serveras ibland i bröd. En höjdare kan jag lova.
Krämig potatis och purjolökssoppa gjord med pancetta och timjan står högt på min lista under vintertid.
Annars är hummersoppa magiskt gott OM den är gjord på rätt sätt.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!