Resultat: .
.
0%
0 röster
..
0%
0 röster
2010-10-04, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theoone
Eller så satt hon helt enkelt och väntade på att han skulle gå av först.

Eller kvarhållen av ETY. Han sitter ju i vägen för henne.
Citera
2010-10-04, 17:00
Medlem
Citat:
Eller så satt hon helt enkelt och väntade på att han skulle gå av först.

Ja, men media har gått ut med att hon "var upptagen med nåt och därför missade sin hållplats" tror jag och då låter det ju som att hon gör nåt mer aktivt än att vänta? Sen kan man ju inte helt lita på de uppgifter som kommer ut heller iofs...
Citera
2010-10-04, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
ja visst somnar hon bredvid en hotande, stor, fulgubbe, ensam i en ödevagn
jag e säker att hon räknade sekunder för att gå av. att hon inte gjorde det tolkar jag bara som att han uttalade direkt hot att han ska följa med henne hem, så hon försökte hitta på /slinga sig ut i hoppet att någon annan dyker upp i vagnen

Ja och därför går hon av första på första hållplatsen istället för att tex sitta kvar in till stan igen!?!?

Det rimmar inte!
Citera
2010-10-04, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvinna71
Inte troligt nåt av vad ni skriver. Man ser tydlige hur obekväm hon ser ut. Att hon inte visar det ändå till hundra är för att hon gör allt för att det ska se normalt ut. Inte en chans att hon skulle ens tänka tanken på att gå med honom... blyg? nej... hot gangster? aboslut inte.... var det löjligaste jag hört.

Eftersom du inte är EK så kan du inte uttala dig om vad hon tycker är hot eller inte.

Och Nej, man ser inte tydligt hur obekväm hon ser ut. Bilden är tvärtom ytterst otydlig, vilket leder till mycket stort utrymme för egna tolkningar. Man ser kanske det man vill se. Speciellt om man låter sina egna känslor svalla.
Citera
2010-10-04, 17:02
Avslutad
Citat:
okej.
men var de inte du som vräkte ur dig att GM var oskyldig?

Ja men det baserades på att ETY är oskyldig och att EK blev påkörd av en bil enligt mitt tidigare inlägg:

Citera
2010-10-04, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Ni som tror på frivilligteorin, begrunda detta:

Det går absolut inte att tyda någonting av Elin`s ansiktsuttryck från filmen eftersom den är väldigt suddigt. Och om man tar hänsyn till det faktum att hon kanske hade druckit under kvällen så blir det ännu svårare att tyda någonting från en stel ansikte. Filmen har ingen ljud heller för att se om dem pratade någonting med varandra. Kan hända att han frågade henne vart dem befann sig och då tittade hon ut genom fönstret för att svara på hans fråga. Det är bara att sitta och gissa.

Men jag kan förstå hur dem flesta killar tänker här. "Vilken tjej är så dum i huvudet att hon frivilligt följer med en sån äcklig neger". Kan tala om för er att jag har faktiskt sett snyggare tjejer med fulare afrikaner än killen på filmen. Det sägs att kärleken är blind, men har själv svårt och förstå hur blind den kan vara. Men afrikanska män har någonting som tilltalar tjejer, hur äckliga dem än må vara. Storleken spelar faktiskt roll för väldigt många tjejer, chockerande nog.

Det största problemet med dagens tjejer är att dem kan vara så otroligt oseriösa. Hörde häromdagen en tjej utanför mitt hus skrika "hjälp" så högt att det hördes flera km bort. Sprang och tittade, det var bara två kompisar som skojade med varandra. Det var någon som hade hört Elin skrika på hjälp där också. Inte konstig att hon/han inte tog det på allvar då.
Citera
2010-10-04, 17:04
Medlem
Fortis et libers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvinna71
Håller med dig helt o hållet. Folk har så tvistiga fantasier.. helt absurt o taskigt mot Elin.. en vettig människa täker nog som du o jag..... va fan.. tjejen har mördats... inte en chans att hon skulle gå med honom frivlligt nånstans.... det finns bara inte.. jag är tjej och jag själv tittar ut genomfönrstret nräajg känner mig obekväm... inte fan tänker jag ta kontakt (eller någon annan vanlig vettig tjej) med en kille mitt i natten på en buss eller liknande som antagligen är drogad oxå... nää fy bubblan.... jag skulle vara rädd och och vilja av fortast möjligt... men skulle antagligen sitta kvar oxå för att vänta ut honom för att gå av först...
Fast det är du. Det finns tjejer/kvinnor som blir uppraggade på tunnelbanan eller spårvagnen eller nattbussen. Sker hela tiden. Jag säger inte att det var det som hände, men jag hävdar bestämt att vi inte kan projicera våra egna känslor, sexuella preferenser och fördomar (vi VET ju så gott som säkert att det här är en mördare vi ser på bilderna!) på filmsekvenserna, som är korta och lösryckta delar av en lång färd. Däremot blir jag irriterad på de som hävdar att tjejer som känner för lite kravlös sex eller så på väg hem från krogen skulle vara slampor eller horor!? Va fan liksom, en kille som raggar upp en tjej på väg hem från krogen är värsta lyckogrisen. Det är fan NI som är fördomsfulla och fördömande. OM en tjej väljer att ta den risken, skitdumt, men hennes val. Om det var Elins val är väl tveksamt, men det återstår att se.
Senast redigerad av Fortis et liber 2010-10-04 kl. 17:07.
Citera
2010-10-04, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frukostmackan
Jag tycker att det haltar lite med den här rädslan

Först är hon vettskrämd och sen VÄLJER hon att gå av vid fel hållplats som ligger öde till!?!?
Slutade hon helt att vara vettskrämd??

Återigen, vad var det hon var "upptagen med" på spårvagnen?

Hon väljer att gå av exakt vid den hållplatsen där GM bor. Hon går därefter mot GM:s område.

Jag har svårt att tro att någon kan sitta och hota en person under så här lång tid. Hon skulle gått av 04:19 vid Gropegårdsgatan. 04:36 kliver hon istället av vid Temperaturgatan.

Under 17 minuter ska GM i så fall hotat E, och till slut tvingat av henne. Trots att det fanns personer på vagnen, har ingen märkt något. Det stämmer inte.

( Det blir t o m 22 minuter, om man räknar från när kompisen klev av vid Hj Brantingsplatsen 04:14.)
Senast redigerad av Batuta 2010-10-04 kl. 17:13.
Citera
2010-10-04, 17:07
Medlem
theoones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frukostmackan
Har du lyssnat på vad de sa om detta på Efterlyst?

Att dom gick av på samma hållplats ja.
Det är väl det ja kommer ihåg, har inte direkt lagt ner mer av
min tid på att analysera en film som inte är komplett direkt.
Citera
2010-10-04, 17:07
Medlem
snafflebits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Hon väljer att gå av exakt vid den hållplatsen där GM bor. Hon går därefter mot GM:s område.

Jag har svårt att tro att någon kan sitta och hota en person under så här lång tid. Hon skulle gått av 04:19 vid Gropegårdsgatan. 04:36 kliver hon istället av vid Temperaturgatan.

Under 17 minuter ska GM i så fall hotat E, och till slut tvingat av henne. Trots att det fanns personer på vagnen, har ingen märkt något. Det stämmer inte.
Det vet vi inte.
Citera
2010-10-04, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta

Det behöver ju inte vara så att han hotar henne, varken högljutt eller viskande. Bara hans påflugenhet och storlek OCH det faktum att han sitter förbi så att hon inte kan komma ut kan ju vara avgörande för om hon kommer av.
Citera
2010-10-04, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robertkarlsson
Det går absolut inte att tyda någonting av Elin`s ansiktsuttryck från filmen eftersom den är väldigt suddigt. Och om man tar hänsyn till det faktum att hon kanske hade druckit under kvällen så blir det ännu svårare att tyda någonting från en stel ansikte. Filmen har ingen ljud heller för att se om dem pratade någonting med varandra. Kan hända att han frågade henne vart dem befann sig och då tittade hon ut genom fönstret för att svara på hans fråga. Det är bara att sitta och gissa.

Men jag kan förstå hur dem flesta killar tänker här. "Vilken tjej är så dum i huvudet att hon frivilligt följer med en sån äcklig neger". Kan tala om för er att jag har faktiskt sett snyggare tjejer med fulare afrikaner än killen på filmen. Det sägs att kärleken är blind, men har själv svårt och förstå hur blind den kan vara. Men afrikanska män har någonting som tilltalar tjejer, hur äckliga dem än må vara. Storleken spelar faktiskt roll för väldigt många tjejer, chockerande nog.

Det största problemet med dagens tjejer är att dem kan vara så otroligt oseriösa. Hörde häromdagen en tjej utanför mitt hus skrika "hjälp" så högt att det hördes flera km bort. Sprang och tittade, det var bara två kompisar som skojade med varandra. Det var någon som hade hört Elin skrika på hjälp där också. Inte konstig att hon/han inte tog det på allvar då.

Bra och objektivt inlägg där. Det kan behövas då nya infallsvinklar inte hittas och folk börjar låta sina känslor tala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in