Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: .
.
0%
0 röster
..
0%
0 röster
2010-10-01, 14:41
Medlem
UncleTompas avatar
En en gång. Tar vi information vi faktiskt HAR pålitlig eller ej (från media etc) så tror jag följande skett!

1.E. gick på spårvagnen för att ta sig till området kring temperaturgatan. Varför VET vi ej (Efterlyst, E var på väg till någon/något, de visste dock ej vad/vem).
2. Den misstänkta träffar E. på spårvagnen och börjar "hålla på". (Filmen fån vagnen) Troligtsvis blir han avvisad i sina försök att närma sig E vilket gör att han blir arg. Troligtvis förstärks detta under påverkan av substans/er.
3. E tycker det hela börjar bli obehagligt och bestämmer sig för att åka till slutstation (kanske skulle hon av vid Temperatur i vilket fall?) för att den misstänkta ej gått av innan Temperaturv. men hon hoppas han gör det innan slutstation.
4. Detta händer ej så E bestämmer sig för att satsa på målet hon hade i första hand. Temperaturg. Dock följer den misstänkta efter E. på denna hållplats. (bekr. av vittnen).
5. E. är förföljd av den misstänkte. I samma veva som en bil med GM2 kommer till plats hinner E. ringa ett samtal (har hörts två röster och E. som skriker "nej" enl. media) samtidigt som hon blir tvingad in i en bil.
Detta "nej" E. förmodats ha skrikit har även uppfattats av en boende i området som hörde en kvinna skrika på lördagsnatten/söndagsmorgonen.

Den biten kan tyvärr verka rimlig enligt mig.
Citera
2010-10-01, 14:42
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Knappast felskrivet i framställan - åklagare uppger mord på hpl Hj B, Hj B gatan. Skulle både hållplats och gata vara fel?

Tolkbehov 1a hand armanji - 2a hand eng.
Amharinja eller amhariska heter språket egentligen. Det finns ett antal, delvis högst olika, språk i Etiopien, men när det gäller kristna i den traditionella etiopisk-koptiska kyrkan är sannolikheten rätt stor att modersmålet just är amharinja.

En tolk som verkligen behärskar armanji hoppas jag inte att de tar dit. Det är den inhemska benämningen på aromunska, ett rumänskliknande romanskt språk som talas i norra Grekland, Albanien och Makedonien. Det finns ingen som helst anledning att tro att ETY kan ett ord på det språket.

Så det angivna språket är i alla fall fel - vilka slutsatser som detta nu föranleder beträffande mordplatsen...
Citera
Medlem
Vi har bara sett delar av övervakningsfilmen.

Kan GM ha bjudit på någon typ av "knockout" dricka vid Hjalmar Brantingsplatsen? Att det därför räknas som brottsplats? Kanske så pass potent drog, att den räcker för att hon ska sluta andas senare?
Elin dåsar till och missar sin hållplats. Vid Temperaturgatan väntar sedan GM:s kollega/kollegor.
Citera
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astro-Monster
Ja men vad är anledningen till att han har fått ett nytt personnummer?

Jag arbetar på en akutmottagning och rätt ofta får vi in personer som saknar de sista fyra siffrorna eftersom de inte fått uppehållstillstånd ännu. De har istället en kod från migrationsverket med bokstäver och någon siffra istället, typ 830714-DA01.

Kanske är det därför det står "ändrat personnummer", han fick uppehållstillstånd och sina fyra sista tillagda det datumet.
Citera
2010-10-01, 14:43
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulasnubben
Någon som vet om kat är en strikt Somalisk (ungefär som snus är svenskt) drog eller om den också används flitigt i Etiopien ?

Etiopien är världens största producent av khat.
Citera
2010-10-01, 14:44
Medlem
Sedan måste jag tillägga... singel tjej i Gbg... hon kanske var påväg hem till någon kille.. inget konstigt med det egentligen.. varför ingen vet det är för att hon kanske tänkte överraska honom.. man vet aldrig faktiskt..
Citera
Medlem
Catings avatar
Citat:
Tror iden uppstod efter att någon sagt att det INTE förekommit uppgifter om någon bil.

Men att polisen eventuellt mörkar bil så att dom andra mednegermördarna i gänget inte eldar upp en bil med DNA i

Just precis, och det var en bil som hittades uppeldad i området i anslutning till mordet. Hittar dock inte inlägget just nu..skall kika mer..

EDIT:
Här är inlägget, men jag har inte någon annan källa just nu..

https://www.flashback.org/p25783435#p25783435
Senast redigerad av Cating 2010-10-01 kl. 14:46.
Citera
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storstadskatt
Med tanke på alla händelser och hot pga valet och vi gillar olika, så är det lätt att man tror sig våga lita på invandrare ! Man kan ju vara rädd att bli stämplad som rasist ifall man inte ler tillbaka !!
Många känner sig tvingade att vara trevliga och lita på ..
Hur många har inte blivit hotade om avstängning sista tiden via Face och andra ställen?
Känner själv att man måste vara trevlig och le annars blir man stämplad och hotad.

Ja stackare... Är ni förföljda nu med... Konspirationsteorier binder samma höger och vänsterextremister. Ni har nog mer gemensamt än ni tror...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Var ngnstans har du uppgifter om att han tar droger? Sluta dra slutsatser utan att ha ngt kött på benen...

Jag vet om att han använder shit from time to time min polare har beknat till han så end of story
Citera
2010-10-01, 14:45
Medlem
Uppgiften om att Hjalmar Brantingsplatsen skulle vara mordplatsen är fel, enligt säker källa (som talat med åklagaren i egenskap av sitt yrke).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axxon
Din dumhet börjar irritera mig på riktigt, tror du på allvar att detta var terror från början till slut att han slog sig ner bredvid henne och började hota henne med våldtäkt och mord? Att han var aggressiv och dylikt? Jag har inte någonstans påstått att hon är lugn, besvärad tror jag mer på, det sitter en neger och limmar på henne då hon är trött förmodligen packad påväg hem från krogen...klart hon är besvärad, vad gör man då? Man ignorerar...Man vänder sig bort, tittar bort osv. Men du menar att hon sitter där så stel av skräck att hon inte kan rör sig?

Jag har sett avgången då de kliver av tåget, hon går ut förbi honom, han reser sig och släpper förbi henne och går sedan ut efter.

Jag kommer använda mig att Flashbacks otroliga "ignorera" funktion nu för att slippa läsa fler av dina ointelligenta inlägg!

var har du sett det? efterlyst har väl inte släppt den delen av filmen?

en undring bara, för att klargöra för mig som inte hängt med riktigt vid de senaste vändningarna:
*hon åkte av okänd anledning enda till ändhållplatsen?
*hoppade hon av på temperaturplatsen efter ändhållplatsen?
*eller hoppade hon av på "sin" hållplats hjalmar branting?
*var hoppade GM av?
*hur kan det komma sig (med spekulationer) att brotsplatsen är vid hjalmar branting och inte temperatur ifall hon nu hoppade av vid temperatur?

tacksam om ngn som hängt med bättre kunde klargöra ngt, av det som är känt i vaje fall
Citera
Medlem
deckardrottningens avatar
Citat:
Någon som vet om kat är en strikt Somalisk (ungefär som snus är svenskt) drog eller om den också används flitigt i Etiopien ?

Kat verkar vara poppis i Etiopien. Vart vill du komma?

Citat:
Abuse of khat in the United States is most prevalent among immigrants from Somalia, Ethiopia, and Yemen.

Graba, a dried form of khat that is similar in appearance to marijuana, has been seized by KCPD. Graba is produced in Ethiopia and is commonly dried before it is transported into the United States. In two separate incidents in January 2004, KCPD officers seized 13.2 pounds of graba from an Ethiopian national and 38 grams from a Somali national.'

Källa:
US Department of Justice

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in