Resultat: .
.
0%
0 röster
..
0%
0 röster
2010-09-30, 14:01
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fobia
Bilden här borde ju vara i slutet av spårvagnsfärden, det ser tomt ut på folk och GM ställer sig vid öppningen och kollar efter något

http://i54.tinypic.com/11mbwab.jpg
Undra varför hon inte reste sig upp när han vankade fram å tebax???? Hade ju varit kanonläge att flytta på sig då?!
Citera
2010-09-30, 14:01
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apjordan
Mkt intresserad över en sak. Polisen har alltså god koll på vad vi diskuterar här. Vet du om det vi har sagt i tråden har hjälpt utredningen framåt?
Kan inte tänka mig någonting i just detta fall. Polisen hade ju redan pusselbitarna redan innan de diskuterades här.
Citera
2010-09-30, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRPOE
Om du läser mitt inlägg 4863, vore jag intresserad av att höra dina kommentarer, då jag uppfattar det som att du är kvinna med personliga erfarenheter?

Det är möjligt att hon stannade kvar pga att hon hade någon plan. Jag är dock i nuläget rätt övertygad om att hon var under konkret hot. Hon hade avvisat mannen tidigare. Enda rimliga förklaringen till att hon inte gör det nu är att han hotar henne.
Citera
2010-09-30, 14:03
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SannaMaria
Lilla bommen är en spårvagnshållplats, www.valand.nu

jo fast det var ju prat tidigare i tråden om ett ställe som kallades "negerställe" av den som skrev som ska ha legat där mittemot operan ..

jag kollade google maps finns et ställe som heter Simba där afrikansk resturang står det
Senast redigerad av brianmolko 2010-09-30 kl. 14:07.
Citera
2010-09-30, 14:04
Medlem
RaraAviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Undra varför hon inte reste sig upp när han vankade fram å tebax???? Hade ju varit kanonläge att flytta på sig då?!

Hon hoppades väl att han inte skulle komma tillbaka igen. Att sitta med facit på hand och säga vad hon skulle gjort istället är inte särskilt svårt.
Citera
2010-09-30, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
Han verkar dyka upp ganska sent, inte så långt från ändhållplatsen eftersom vagnen är ganska tom. Eller? Nån lokalt boende som har några kännetecken från perrongen?

Och då kan man fråga sig: Hur vanligt är det att nån kliver på vid fyratiden på natten för att åka ett par hållplatser så långt ut?

Ja han verkar dyka upp sent. man ser ju att två passagerare är kvar framme i vagnen. En med svarta brallor och så syns en vit stövel på någon som sitter ner.
Antagligen kliver den där okände mannen på vid Friskväderstorget eller liknande. Jag tycker mig skymta en gräskant men jag kanske stirrat för mycket de här trådarna senaste dygnet. Jag vet iaf att om det är en gräskant jag tycker mig se så går han i alla fall inte på vid Vårväderstorget eller Väderilsgatan.

Det är väl inte så ovanligt att folk går på vagnen därute vid den tiden om det är en person som varit hos någon kompis och ska hem.
Citera
2010-09-30, 14:06
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
NU VET JA!!!!!!!
Hon gick av just där FÖR att hon kanske såg fler människor där än vid någon annan hållplats???
Å kan de vara så att de var GMs vänner som stog där å väntade?
Ju mer för ju mer folk desto tryggare kan man ju känna sig???
Kan ha varit att hon inte stod ut att vara ensam instängd med E längre. Och till nästa hållplats är det en liten längre bit att åka.
Citera
2010-09-30, 14:07
Medlem
Eternys avatar
Citat:

Han kanske bara tittade lite snabbt sådår. Men undrar också varför hon inte gick fram till chauffören om hon nu var hotad när han tittade.
Citera
2010-09-30, 14:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Kan ha varit att hon inte stod ut att vara ensam instängd med E längre. Och till nästa hållplats är det en liten längre bit att åka.

men då kanske har har ringt sina kumpaner, för hur skulle dom annars veta att GM skulle kliva av där.

och mobiltrafik kan man ju spåra
Citera
2010-09-30, 14:10
Medlem
Blifullidags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
jo fast det var ju prat tidigare i tråden om ett ställe som kallades "negerställe" av den som skrev som ska ha legat där mittemot operan ..

jag kollade google maps finns et ställe som heter Simba där afrikansk resturang står det
det heter väl Bergmans eller nåt liknande nu. Hette Simba förut.
Ja. Mycket Afrikaner hänger där.
Citera
2010-09-30, 14:12
Medlem
Om jag har förstått det hela rätt åkte Elin med 5:ans sista tur ut till Länsmansgården och enligt Västtrafik går inte 5:an tillbaka till Göteborg (sista turen har gått). Är det ngn som har koll på om spårvagnen parkerar där tills den börjar gå igen (föga troligt) eller vänder den tillbaka till Göteborg "ej i trafik"?

04.29 skall 5:an anlända till ändhållplatsen. 6:an går från samma ändhållplats 04:35. Kan det vara så att 5:ans spårvagn gör över till att köra 6:ans turer?? Det skulle isåfall innebära att Elin, under förutsättning att spårvagnen höll tidtabellen, fick vänta 6 min på ändhållplatsen innan den vänder tillbaka och hon och misstänkt gärningsman går av efter en hållplats, dvs efter ca 1 min.
Citera
2010-09-30, 14:12
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Showme1
Man har till och med sagt att det rör sig om flera samtal till samma mobil.....

Ngn säger att Elin själv ringt upp första samtalet och att resten blev sån där fickringning..
Kan det här vara den mobil hon hade?
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-..._6130504_n.jpg

Ser ut som en "skjutmobil" vilket bör betyda att det är svårt att få till en byxringning (oavsiktlig). Även svårt att skjuta fram om man har den i fickan. Gissar på att hon hade den i en handväska och lyckades smyga ner handen och ringa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in