Citat:
Ursprungligen postat av
Hamilkar
Snacket om att Elin fick skylla sig själv för att hon gillade olika hade möjligen kunnat ha viss poäng om hon på något sätt hade intresserat sig för GM. Men det hade hon inte. Det verkar överhuvudtaget som om hon inom ramen för sina preferenser hade ganska gott omdöme när det gäller killar.
Däremot går det inte att komma ifrån att Elin skulle ha levat idag om hon inte hade sovit över sin hållplats på spårvagnen, och att hon med all sannolikhet hade klarat av att hålla sig vaken om hon inte hade varit så full. Hennes alkoholkonsumtion var ett riskbeteende som är relevant för brottet, hennes preferens för mellanösternkillar var det inte.
Tycker inte man bara kan gå på de ljudlösa videosarna från spårvagnen. De är inte konkluderande alls om saken vi diskuterar. Jag menar, man vet ju inte vad som hände när de gick av. Hon kan ha givit efter och sen gått med på något dumt. Så vitt jag kommer ihåg så kunde väl polisen inte hitta några spår efter strid eller motstånd till platsen där hon dödades? Eller?
Jag har lekt på platsen som barn, så jag känner till t o m stenarna där hon gömdes. Har svårt att tänka mig att han släpade henne ända dit.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nissegrabben
Hade jag vetat att hon var så äcklig hade jag inte blivit så bestört när hon mördades. Är väl bara bra att hon dog.

Så behöver man förvisso inte säga. Men man behöver inte sörja. Jag menar hon var en aktiv del i det som har orsakat den största katastrofen på 100 år i det här landet, som sen i sin tur lett till 1000 våldtäckter, misshandeö och mord, och all annan skada, inte minst kulturell. Det kan jag inte förlåta henne för. Därför är jag glad att det var en som progerade öppet med symbol "jag gillar olika", som också fick smaka på "olika". Svenskar gör inte såna saker.
Men det finns säkert
svenska idioter som också säger att skjutningarna "är lika mycket svenskarnas fel", "att det är lika många svenska som skjuter"; skjutningarna i gbg alltså.