Citat:
Ursprungligen postat av Robertkarlsson
Det stora problemet med det svenska rättsystemet. Tyvär tyvär så förekommer det att dom går efter hudfärg, ursprung och utseende när dom dömer människor. Jag har själv varit i rättssalen många ggr och sett detta med mina egna ögon. Det är detta som gör att jag alltid är kritisk till det svenska rättssystemets förmåga att kunna vara neutral och titta på bevisen när det handlar om utlänningar.
Jag tror tyvär inte att EY är skyldig, han är inte kapabel till detta. Han är alldeles för dum för det, var det någon som skrev. Detta gör att jag blir orolig. För då är dom riktiga gärningsmännen fria och risken är stor att dom slår till igen när dom har sett att dom kan komma undan.
Du säger att du har sett hur EY jagar tjejer. Han verkar vara en väldigt påflugen typ. Man kan se på filmen från spårvagnen att han pussar EK på låret, hahahah. Han framstår som en pajas för mig och inte så mycket en mördare.
Är det din uppfattning om att det är det han gör då han ser ner i hennes knä?
I så fall ska du göra klart för dig att han tittar på hennes mobil.
Men när du ändå är ute och virrar kan du inte säga det till dom tjejerna som vittnat om hans tidigare bravader som han jagat och varit obehaglig mot.
Att du anser att det är rättsröta att sätta fast en sexmördare bara för att han är neger.
Och till hans syster som han har varit våldsam mot.
Eller fråga vakterna på det stället han besökte lite tidigare under hösten som han va i bråk med.
Glöm inte att han även gjorde motstånd mot tjänsteman i Italien också.
Men allra viktigaste är att du förklarar för dom tjejerna som han verkligen har utsatt för skrämsel.
Till och med en mor vet vem han är och för henne var han mycket känd , gick under negern som jagar runt tjejerna i biskopsgården med sin äckliga våldtäkts stil.
Nej du har inte sett en rättssal mer än i din fantasi möjligen.
Eller varför lånar du inte ut dina nära och kära som kamrater till den här mannen som verkar vara en sån pajas enligt dig. Du verkar ju inte backa för att vara så säker på att han är oskyldig.