Resultat: .
.
0%
0 röster
..
0%
0 röster
2011-03-30, 18:31
Medlem
http://theync.com/media.php?name=209...fore-and-after
Bilder på BP & BO, ligger uppe på TheYNC nu.
VARNING FÖR KÄNSLIGA TITTARE!
Senast redigerad av Uaex 2011-03-30 kl. 18:42.
Citera
2011-03-30, 18:33
Medlem
ChrisOhoys avatar
Tittade igenom rekonstruktionen alldeles nyss, och då jag inte är vidare insatt i förundersökningen eller fallet alls för den delen; måste jag fråga en för er kanske dum fråga...

De två männen GM talar om, är de fabricerade eller har dessa styrkts av andra vittnen?
Citera
2011-03-30, 18:38
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killa_Mike
Fabricerade

Tack för snabbt svar.

Jag tyckte mig läsa att man under ett samtal från EK hört någon eller några prata "arabiska"... Vore ju förargligt om det fanns två gärningsmän och en är på fri fot, därför frågade jag.
Citera
2011-03-30, 18:40
Medlem
MedelLagoms avatar
Det har varit "lite" diskussioner om huruvida en ensam man kan lyfta eller rulla en så stor sten men jag undrar efter att ha studerat bilderna kan det vara så att inte inte har behövt att lyfta eller rulla stenen? Det ser ut som fyndplatsen är i slutet av en kulle eller en slänt. Kan stenen ha legat en bit upp på slänten/kullen så att han bara behövt välta ner stenen?
Citera
2011-03-30, 18:44
Medlem
Det var ett jävla tjat om stenarna osv, i mina ögon ser dom ut och väga ca 30-50kg, och om det nu är 2 gärningsmän så är det väl inga problem med att lyfta eller rulla dom, det fattar väl vem som helst.
Citera
2011-03-30, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MedelLagom
Det har varit "lite" diskussioner om huruvida en ensam man kan lyfta eller rulla en så stor sten men jag undrar efter att ha studerat bilderna kan det vara så att inte inte har behövt att lyfta eller rulla stenen? Det ser ut som fyndplatsen är i slutet av en kulle eller en slänt. Kan stenen ha legat en bit upp på slänten/kullen så att han bara behövt välta ner stenen?
Negrer brukar ha starka gener och inga problem lyfta en sån sten. Sen ska du inte bli lurad att det är sten allt ser inte lika tungt ut, dessutom kan man använda en egen hävarm för att välta stenen, som i stenåldern.
Citera
2011-03-30, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uaex
Det var ett jävla tjat om stenarna osv, i mina ögon ser dom ut och väga ca 30-50kg, och om det nu är 2 gärningsmän så är det väl inga problem med att lyfta eller rulla dom, det fattar väl vem som helst.

Utifrån bevisen som polisen säkrat handlar det om en gärningsman.
Citera
2011-03-30, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killa_Mike
Utifrån bevisen som polisen säkrat handlar det om en gärningsman.
Okej, men GM ser ju ut att vara rätt så stor, och man kan ju alltid rulla stenarna om man inte orkar lyfta 50kg..
Citera
2011-03-30, 18:50
Medlem
PeterNosters avatar
Han orkade inte lyfta Elin utan släpade henne. Elin väger nog inte 85 Kg.
Citera
2011-03-30, 18:53
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:
Okej, men GM ser ju ut att vara rätt så stor, och man kan ju alltid rulla stenarna om man inte orkar lyfta 50kg..

GM ser annars liten ut. Själv klarar jag 120kg i marklyft och jag är ingen kroppsbyggare. Vet man hur man ska lyfta så är det inga problem att lyfta 50-100kg.
Citera
2011-03-30, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Han orkade inte lyfta Elin utan släpade henne. Elin väger nog inte 85 Kg.
Skulle du bära en död kropp och smutsa ner dina kläder, så dum är väl inte GM.
Citera
2011-03-30, 18:54
Medlem
MedelLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbooJallafittan
Negrer brukar ha starka gener och inga problem lyfta en sån sten. Sen ska du inte bli lurad att det är sten allt ser inte lika tungt ut, dessutom kan man använda en egen hävarm för att välta stenen, som i stenåldern.
Citat:
Om man rullar en sten som väger över 80kg så mer än halverar man stenens tyngd. Vilket då skulle betyda att den egentligen tyngden vid rullning skulle vara runt 40kg och det klarar de allra flesta friska män av. Men många i tråden tvivlar så jag tänkte att om man kunde inkludera möjligheten att han rullat den neråt över henne så kunde stenpratet avslutas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in