Resultat: .
.
0%
0 röster
..
0%
0 röster
2011-03-19, 14:44
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purpleSoul
Jo förstår det, men jag menar i förhållade till fallet. För att hade det funnits någon stor bevisning till tampongen hade det väl ändå stått något om det?! Sen så vet vi inte vad som menas med "Status: Fastställd".
Är nog mer att få reda på fakta.. inte så relevant för fallet i sig!
Citera
2011-03-19, 14:48
Medlem
Mappmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
japp för de har hittat använd tampong de inte kar skickat till analys vilket är konstigt eftersom den hittades där den gjorde!

Om de vet att hon har mens och att hon funnits på platsen så känns väl inte dna-profil av tampongen så primärt? Det gör ju varken bu eller bä menar jag.
Citera
2011-03-19, 14:50
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mappmannen
Om de vet att hon har mens och att hon funnits på platsen så känns väl inte dna-profil av tampongen så primärt? Det gör ju varken bu eller bä menar jag.

Men den hittades inte vid BP.. utan en bra bit där ifrån!
Citera
2011-03-19, 14:52
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
japp för de har hittat använd tampong de inte kar skickat till analys vilket är konstigt eftersom den hittades där den gjorde!

Tittar du på tampongen ser du inget på den.
Och varför ska man skicka en tampong från ett annat bostadsområde bra bit från papperskorgen där hennes saker hittades och tampongen har förmodligen ingen koppling till det här fallet över huvudtaget.
Gbg polisen vet precis vad som är viktigt att analysera.
Ligger massa skräp där den tampongen hittats.

Alltså tampongen hittas en bit från den papperskorg där någon har slängt hennes grejer i varför skulle någon sprida ut en tampong i dungen på den gården.
Nej det är inte Elins därför analyserades den inte .
Citera
2011-03-19, 14:54
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Tittar du på tampongen ser du inget på den.
Och varför ska man skicka en tampong från ett annat bostadsområde bra bit från papperskorgen där hennes saker hittades och tampongen har förmodligen ingen koppling till det här fallet över huvudtaget.
Gbg polisen vet precis vad som är viktigt att analysera.
Ligger massa skräp där den tampongen hittats.

Alltså tampongen hittas en bit från den papperskorg någon har slängt hennes grejer i varför skulle någon sprida ut en tampong i dungen på den gården.
Nej det är inte Elins därför analyserades den inte .

Är säkert inte hennes.. men varför chansa att de inte är hennes!?
Men har fått svar på frågon om de va så att de fanns blod i henne å de stämmde ju !
Å lika så att blod påvisades ej på EYTs fillingar..
Citera
2011-03-19, 14:57
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Är säkert inte hennes.. men varför chansa att de inte är hennes!?
Men har fått svar på frågon om de va så att de fanns blod i henne å de stämmde ju !
Å lika så att blod påvisades ej på EYTs fillingar..

För det första hittades hennes saker i en ica påse i papperskorgen längre in i bostadsområdet ligger en dunge i den dungen ligger skräp och en använd tampong.

Vad har hans fingrar med blod att göra han är undersökt flera dagar efter mordet.
Tror nog han har tvättat sig fast han är en neger.
Blödningen hon har i underlivet vet ingen här vad den kommer ifrån .
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-03-19 kl. 15:01.
Citera
2011-03-19, 15:05
Medlem
Citat:
För det första hittades hennes saker i en ica påse i papperskorgen längre in i bostadsområdet ligger en dunge i den dungen ligger skräp och en använd tampong.

Vad har hans fingrar med blod att göra han är skrapad flera dagar efter mordet.
Tror nog han har tvättat sig fast han är en neger.

Enligt rättsutlåtandet så står det att att hon hade skador på slemhinnorna som troligt är orsakade av friktion och andra skador som uppstått utav den grova våldtäkten och då kan man blöda!
Citera
2011-03-19, 15:08
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Jag tror också att förflyttandet av kroppen sker omgående. Jag tror inte att kroppen legat bredvid gångbanan död, alls. EY släpade upp henne och ner på andra sidan direkt. Sedan låg hon där i minst 20 minuter innan medan han började leta gömställen. Han samlade ihop de av hennes grejer han hittade i handväskan också. Sedan flyttade han in henne och täckte kroppen. Lät hennes grejer ligga, gick hem och bytte, lade ner sina kläder i påsar och tog med extra påsar till EKs grejer som var kvar i närheten av FP.

Det fanns blå tygfibrer där hon legat de där minst 20 minuterna. Tror det var blå fibrer länges vägen till FP.

På toppen av kullen längs släpspåret beskriver FUPen ett område som en "Lega". Jag är väldigt väl bevandrad i det svenska språket rent generellt och en infödd expert när det gäller somliga bisarra dialektala användningsområden i Göteborgstrakten och längs västkusten.
Men ordet lega har jag aldrig stött på i något användningsområde.
Jag fick kolla SAOL.
Är det en polisterm, eller av vilken anledning används ordet lega i FUPen.

Vet inte men kan det ha betydelse för en plats där något legat och att gräset är böjt.
Liggande, läge .

Citat:
Ursprungligen postat av purpleSoul
Enligt rättsutlåtandet så står det att att hon hade skador på slemhinnorna som troligt är orsakade av friktion och andra skador som uppstått utav den grova våldtäkten och då kan man blöda!

Absolut kan det vara så.
Kan även vara en liten blödning om man har stött hårt eller en mensblödning.
Men tampongen är inte hennes det kan man vara klar över polisen missar inget.

Man kan notera den obrutna tampongen som hittades med hennes saker att den är en mellan strl och det betyder att hon vid mens har hyfsat riklig mens.
En mini betyder ju mindre blödning.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-03-19 kl. 15:15.
Citera
2011-03-19, 15:13
Medlem
Showme1s avatar
Jag är kvar vid A och är inne på telefonlistorna och Elin ringer till A:s IQsvar i 4,53 minuter och det är det samtalet där han säger sig ha lyssnat ett fåtal sekunder...

A säger sen att han ringde till 112, men att han blev avsnäst där, men varför ringer han inte 112 från sin mobil när han sen ringer 114 14 vid två tillfällen senare?

Inget som kan ha betydelse för utredningen i sig, men jag tycker helt klart att han är lite mysko den där Anders

41 sekunder lyssnar han och då ska även IQsvaret prata, han kan ju knappast ha lyssnat på Elins samtal mer än kanske 20 sekunder .....
Citera
2011-03-19, 15:16
Medlem
Citat:
[...]

Ett annat alternativ än mens finns ju...va fan, ta med sig en använd tampong som man dragit ur offret i samband med ett, kanske två timmar "gammalt" brott. Det är ju nästan lite creepy

Jag tänker mig mer att det förekommer blod på grund av brottets karaktär, vassa naglar eller skadade slemhinnor relaterat till att detta "samlag" (eller liknande sexuell handling, är väl bäst att lägga till) ej skett frivilligt från kvinnans sida. Man kan ju tänka sig att det krävs någon typ av våld då, eller "oaktsamhet". Det borde väl kunna leda till en och annan fissur i regionen?
Citera
2011-03-19, 15:25
Medlem
Showme1s avatar
När det gäller status fastställd så tror jag att det är att de har det i beslag ff, eftersom det även kan stå status utlämnad på vissa saker!
Citera
2011-03-19, 15:27
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XLmo
Ett annat alternativ än mens finns ju...va fan, ta med sig en använd tampong som man dragit ur offret i samband med ett, kanske två timmar "gammalt" brott. Det är ju nästan lite creepy

Jag tänker mig mer att det förekommer blod på grund av brottets karaktär, vassa naglar eller skadade slemhinnor relaterat till att detta "samlag" (eller liknande sexuell handling, är väl bäst att lägga till) ej skett frivilligt från kvinnans sida. Man kan ju tänka sig att det krävs någon typ av våld då, eller "oaktsamhet". Det borde väl kunna leda till en och annan fissur i regionen?

Det händer att det kan blöda om livmodermunnen får kraftiga stötar tex.
Kan även vara slutet av en mensperiod.
Hade det varit av naglar eller annat hade man skrivit slidans innerväggar eller liknande tror jag.
Blödning är en blödning från livmodern i det här fallet är min spekulerande tanke.
Synd vi inte har tillgång till den större rapporten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in