2010-09-26, 21:17
Medlem
xdrs avatar
En ja och nej fråga.

Att det uppenbara spammet försvann från PI och inte rapporterade inlägg beror det på att det var en icke PI moderator som tog bort det?

Spontan undran, tråden kan slängas så fort jag har fått svar
2010-09-26, 21:22
Medlem
Denoms avatar
Nej.
2010-09-26, 21:23
Medlem
b0gfettos avatar
Ja, eller kanske nej?

Det är moderatorer i PI som modererar PI så självklart så är det en moderator i PI som modererat PI.
2010-09-26, 21:33
Medlem
xdrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Ja, eller kanske nej?

Det är moderatorer i PI som modererar PI så självklart så är det en moderator i PI som modererat PI.

JAg tänkte på att det var typ 20 trådar som hette exakt lika tidigare...
2010-09-26, 21:40
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xdr
JAg tänkte på att det var typ 20 trådar som hette exakt lika tidigare...
Det är antingen en mod i PI eller en supermod (som har makt i alla forum) som tog bort dessa. Huruvida det faktiskt finns det sistnämnda vet vi vanliga dödliga icke.
2010-09-26, 21:51
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Det var najas som tog bort dem.

/Mod
2010-09-26, 22:34
Medlem
najass avatar
Jag fattar min själ inte frågan, men spammandet i PI nu i kväll med en dårfink som postade 12 identiska trådstarter med nonsens, var det jag som tog bort ja.

Men vad menar du med din första mening?
2010-09-26, 22:35
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Men vad menar du med din första mening?
H*n verkar mena att dessa spamtrådar togs om hand sekundsnabbt, men RP:ade inlägg inte gick lika fort att få bukt med. Således troddes väl att någon admin eller smod tog vid.
2010-09-26, 22:46
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
H*n verkar mena att dessa spamtrådar togs om hand sekundsnabbt, men RP:ade inlägg inte gick lika fort att få bukt med. Således troddes väl att någon admin eller smod tog vid.

Aha!

Nå, förklaringen är att när jag loggade in och kollade PI så fanns där 5-6 av trådarna, han höll alltså på för fullt då. Jag tog bort de postade trådarna, samt satt och raderade de nystartade efterhand som han postade nya, tills han tröttnade (eller tog åt sig av mitt PM...). Det tog nog bara någon minut innan han gav upp/fattade galoppen.

Men det var alltså rena slumpen att jag råkade se det just när det hände.
2010-09-26, 22:52
Medlem
xdrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Aha!

Nå, förklaringen är att när jag loggade in och kollade PI så fanns där 5-6 av trådarna, han höll alltså på för fullt då. Jag tog bort de postade trådarna, samt satt och raderade de nystartade efterhand som han postade nya, tills han tröttnade (eller tog åt sig av mitt PM...). Det tog nog bara någon minut innan han gav upp/fattade galoppen.

Men det var alltså rena slumpen att jag råkade se det just när det hände.
precis som jag misstänkte då... det är bättre att verka dum och fråga än att fortsätta vara dum och inte fråga...
2010-09-26, 23:09
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xdr
precis som jag misstänkte då... det är bättre att verka dum och fråga än att fortsätta vara dum och inte fråga...
Tipset är väl rent allmänt att du slipper se riktigt jävla dum ut om du funderar ut en vettig rubrik.

Hur som helst har du fått svar på frågan och tråden låses

// Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in