2010-09-26, 21:02
Medlem
DanteAlighieris avatar
Jag sökte men hittade inget som passade, så ursäkta mig om det redan finns en tråd.

När jag gick in i denna tråden: https://www.flashback.org/t918117

Så märkte jag att det var ganska svårt att se vilken plats i omröstningen banden hade. Skulle det gå att ordna så man kan välja att visa i bokstavsordning eller antal röster och helst med en placeringssiffra vänster om namnet?
Citera
2010-09-26, 21:07
Medlem
lendrygghs avatar
Jag skulle gärna se att en sådan funktion infördes. Mest röster högst, och fallande.
Citera
2010-09-26, 21:47
Medlem
micaeles avatar
Det vore faktiskt en trevlig funktion. Mystiskt nog finns det inget sådant inbyggt i vBulletin som standard (kollade precis i adminpanelen för ett annat forum), däremot existerar det som plugins och fulhack lite här och var.
Däremot är det inte direkt jobbigt att implementera om man vill det, så det är väl bara att hoppas...
Citera
2010-09-27, 12:24
Moderator
MondoBizarros avatar
Håller med om att det vore en trevlig funktion, men å andra sidan...hur ofta händer det att det finns såhär många alternativ i en omröstning?
Väldigt sällan skulle jag säga och dessutom tror jag nog teknikerna lägger krutet på andra saker som kanske känns aningen mer akuta, så vänta er ingen ändring den här veckan.

Men längre fram och om det är enkelt; gärna!
Citera
2010-09-27, 19:44
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Håller med om att det vore en trevlig funktion, men å andra sidan...hur ofta händer det att det finns såhär många alternativ i en omröstning?
Väldigt sällan skulle jag säga och dessutom tror jag nog teknikerna lägger krutet på andra saker som kanske känns aningen mer akuta, så vänta er ingen ändring den här veckan.

Håller med, men det är konstigt att det inte är i storleksordning redan från början, det är ju det mest logiska och överskådliga i en poll.
Citera
2010-09-27, 20:10
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Man kan se det som en enkel ORDER BY i en databasfråga. Vill man däremot bygga så man som användare kan välja olika sorteringsalternativ (t.ex. native, röstetal, bokstavsordning, ...) får man lägga till några timmar i design och funktion.
Citera
2010-09-27, 20:21
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Man kan se det som en enkel ORDER BY i en databasfråga. Vill man däremot bygga så man som användare kan välja olika sorteringsalternativ (t.ex. native, röstetal, bokstavsordning, ...) får man lägga till några timmar i design och funktion.

Ey mannen, kan du ta det på svenska?
Nä, jag fattade - på ett ungefär - men jag ser det som onödigt att var och en ska kunna sortera en omröstning, för behövs det så måste det för allas bästa vara bättre att be en mod att ändra.
Fast det är ju bara min åsikt.
Citera
2010-09-27, 23:16
Medlem
Jeckes avatar
Ett enkelt alternativ vore ju att pollarna automatisk lade in en tom rad efter vart femte alternativ. Delar upp dem i grupper om fem och gör det lättare att se vilken spalt som tillhör vilket alternativ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in