2010-09-26, 18:25
Medlem
Känner bara att jag behöver vräka ut mig lite frustation,
för att få klarhet i saker ang medeciner och så...och hoppas ni kan hjälpa mig.

Jag hare ätit anti-deprissivt konstant i 10 år har börjat minska på medecinen sen två veckor tillbaka (fluoextin) och blir verkligen snurrig, vismig, berg och dalbanae mående.gah!
Men det är inte så att jag vill avbryta nedtrappningen.Men läkaren uppgav inga av dessa symptom att jag kunde känna av vid en nedtrappning.
Har iof en tablett kvar av fluoetin som jag äter daligen.
Plus Lyrica 150 mg x 2 och tegretol (dock inte för eplesi utan för att vara stämmningsstabliserande.)

Men samtidigt är jag så trött på alla medicner hit och dit, sjukturer hit och dit som har pågått i mer än 10 år. Jag fick anti-psykostiskt injektion för några år sen (cisordinol ) och det b ara höjdes och höjdes, det sluta med att jag hade dubbelt upp i konc i blodet mot vad man skulle ha och jag gick upp 50 kilo på köpet. ANSVAR NÅGON?

Jag har inte kunnat få orgasm under 10 år p.g.a anti-deppisarna.
Det är bara går inte, frustation gånger 10000.
Och när jag googlar hittar jag nada.

Jag är trött på diagnoser, på hem och allt.
En sån jävla frustation, att vilja något mer.
Citera
2010-09-26, 18:26
Medlem
För att tillägga så mår jags en 2 år bättre än vad jag någonsin gjort
Citera
2010-09-26, 19:27
Medlem
tunnsomlufts avatar
Har du testat att sluta med medicinen en längre tid?
Citera
2010-09-26, 19:41
Medlem
jocke1100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eatinchicken
För att tillägga så mår jags en 2 år bättre än vad jag någonsin gjort

Skitbra!
Det är så jävla nice att höra om folk som mått piss, och sen "återhämtat" sig och mår bra!
Keep up the good work man!
Citera
2010-09-27, 11:35
Medlem
Tunnsomluft
Jag har aldrig varit medicinfri på dessa tio år, alltid ätit flertalet preparat.
Men nu har jag gett mig fan på att allt ska bort, och jag tror med viljans kraft man fixar mycket.
Men kämpigt värre är det, har aldrig slutat med anti-deppisar någonsin på dessa 10 år jag ätit medecin.

jocke1100

Man kommer till ett skede, där man inser att jag är den enda som kan göra något åt det hela.
Jag har gör många svängar bakom mig, för många upplevelser och minnen, men det har gjort mig till den jag är idag. Men fasen tack, alltid kul med lite feedback för ens "arbete"
Citera
2010-10-01, 13:25
Medlem
echelonxs avatar
Citat:
Tunnsomluft
Jag har aldrig varit medicinfri på dessa tio år, alltid ätit flertalet preparat.
Men nu har jag gett mig fan på att allt ska bort, och jag tror med viljans kraft man fixar mycket.
Men kämpigt värre är det, har aldrig slutat med anti-deppisar någonsin på dessa 10 år jag ätit medecin.

jocke1100

Man kommer till ett skede, där man inser att jag är den enda som kan göra något åt det hela.
Jag har gör många svängar bakom mig, för många upplevelser och minnen, men det har gjort mig till den jag är idag. Men fasen tack, alltid kul med lite feedback för ens "arbete"

Det är bra att du mår bättre. Jag tror själv inte att det är särskilt bra att äta psykofarmaka under för lång tid eller egentligen överhuvudtaget. Jag vill själv bli av med mina mediciner men mitt fall är nog svårare.

Att du gick upp 50kg låter helt sjukt.

Många får inte berättat för sig att man kan få dessa biverkningar antagligen för att inte avskräckas från att ta medicinen.
Citera
2010-10-02, 22:57
Medlem
fluoextin är den enda som kan ge mig orgasm utav alla antideppresiva jag testat, Sertralin o Citalopram gjorde mig impotent.
Citera
2010-10-03, 14:39
Medlem
19801s avatar
Citat:
Känner bara att jag behöver vräka ut mig lite frustation,
för att få klarhet i saker ang medeciner och så...och hoppas ni kan hjälpa mig.

Jag hare ätit anti-deprissivt konstant i 10 år har börjat minska på medecinen sen två veckor tillbaka (fluoextin) och blir verkligen snurrig, vismig, berg och dalbanae mående.gah!
Men det är inte så att jag vill avbryta nedtrappningen.Men läkaren uppgav inga av dessa symptom att jag kunde känna av vid en nedtrappning.
Har iof en tablett kvar av fluoetin som jag äter daligen.
Plus Lyrica 150 mg x 2 och tegretol (dock inte för eplesi utan för att vara stämmningsstabliserande.)

Men samtidigt är jag så trött på alla medicner hit och dit, sjukturer hit och dit som har pågått i mer än 10 år. Jag fick anti-psykostiskt injektion för några år sen (cisordinol ) och det b ara höjdes och höjdes, det sluta med att jag hade dubbelt upp i konc i blodet mot vad man skulle ha och jag gick upp 50 kilo på köpet. ANSVAR NÅGON?

Jag har inte kunnat få orgasm under 10 år p.g.a anti-deppisarna.
Det är bara går inte, frustation gånger 10000.
Och när jag googlar hittar jag nada.

Jag är trött på diagnoser, på hem och allt.
En sån jävla frustation, att vilja något mer.
Kan var sjukt jobbigt att trappa ut mediciner. Inte ens säkert att det är möjligt förstås. Beror på hur regressiva besvär man har. Jag tycker dock att målsättningen bör vara att sätta ut rubbet. Och att om man börjar må riktigt bra försöka halvera dosen tremånadersvis tills man satt ut den helt. Inte flera mediciner samtidigt så klart.

Eftersom du verkar överviktig rekommenderar jag två timmar promenad sex dagar i veckan. Har mycket stämningsstabiliserande effekt, milt uttryckt.

Diagnoserna är delvis motverkande. Däremot bör man hålla ett öga på själva symptomen och ta fram strategier utifrån dem.
Citera
2011-02-18, 18:00
Medlem
Jag mitt mål är att ta bort alla skit. Psykriatin löser "problemen" allt för lätt med mediciner istället för att leta efter orsaken. Och nej jag har inte de 50 kg kvar nu. Har gått ner 32 av dem. Ska gå ner 10 till. Var för mager innan. Btw, ursäkta mitt sena svar. Loggar bara in här sporadiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in