2010-09-26, 17:05
Medlem
Tjena. Problemet är att när jag spelar in med min gitarr i cubase sp blir det typ "störningar" när jag sedan ska spela upp det. Det börjar brusa och låta "mekaniskt" Kan det ha med latency att göra?
tack på förhand
Citera
2010-09-27, 03:35
Medlem
krang666s avatar
Blir så i cubase när ramminnet är för lågt.
Citera
2010-09-27, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krang666
Har ram på typ 4ra gig...
Citera
2010-09-27, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krang666

Fel, det blir så när man har en dålig processor. Ljudredigeringsprogram kräver nästan inget ramminne, dom drar nästan bara på processorkraften.
Citera
2010-09-27, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LefflerFTW
Fel, det blir så när man har en dålig processor. Ljudredigeringsprogram kräver nästan inget ramminne, dom drar nästan bara på processorkraften.
Jag har en intel core 2 duo med 2.66 GHz 4ram
Citera
2010-09-27, 19:30
Medlem
Vad spelar du in i för format? Klarar ditt ljudkort det formatet? Du har inte för stark signal?
Citera
2010-09-27, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rebell82
Vad spelar du in i för format? Klarar ditt ljudkort det formatet? Du har inte för stark signal?
Vilket format?:P Jag har en US-122 mkII det är ett interface för audio och midi. Mitt problem sker oftast när jag spelar upp något om jag har spelat in med gitarr.
Citera
2010-09-27, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novak
Vilket format?:P Jag har en US-122 mkII det är ett interface för audio och midi. Mitt problem sker oftast när jag spelar upp något om jag har spelat in med gitarr.

Ja, spelar du in nåt som låter skit kommer det låta skit då du spelar upp det också.
Nämen, det låter ju som att du skulle ha åt helvete för stark insignal eller att du spelar in i 8-bit eller nåt.
Citera
2010-09-27, 21:13
Medlem
Är nog enklare om du lägger upp en fil på hur det låter.
Citera
2010-09-28, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rebell82
Ja, spelar du in nåt som låter skit kommer det låta skit då du spelar upp det också.
Nämen, det låter ju som att du skulle ha åt helvete för stark insignal eller att du spelar in i 8-bit eller nåt.

Hur kan man ändra det då? Är rätt ny med detta. Men alltså det brusar. Och om jag sparar den som en mp3a ( den musiken som jag har spelat in under "brusandet") då blir det ändå vanligt.
Citera
2010-09-28, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novak
Hur kan man ändra det då? Är rätt ny med detta. Men alltså det brusar. Och om jag sparar den som en mp3a ( den musiken som jag har spelat in under "brusandet") då blir det ändå vanligt.

Med den beskrivningen du ger så vill jag hålla med krang666. Din dator orkar av nån anledning inte av att spela upp i realtid. Kör du asio, och isf hur mycket buffring? (inställningarna hittar du under "Devices" och sen "Device Setup", och därefter under fliken "VST Audio System".)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in