Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2004-06-09, 12:50
Bannlyst
Kan inte du/ni berätta om första gånegen ni scannade efter wlan
Fick ni napp redan första gången? Vad är det bästa ni har funnit
Var det någon annorlunda känsel? första gånge eller?
Berätta detta är ju ändå inte publik
Citera
2004-06-09, 18:15
Medlem
Hrm..Första gången jag w-lanade var med en ferrari 3000 som väger X kg med ett kort som inte fan var kompatibelt med nå annat än windows inbyggda w-lan-hitta-program... Jag hittade nät med 2 dB:s mottagning och försökte ansluta..ja..det gick ju som det gick :P Men kåt var man..det var man
Citera
2004-06-09, 19:12
Medlem
TWATEs avatar
ja han inte packaupp datorn innan ja hitta 2 nät.. totalt hitta ja väl en 10st den gången
Citera
2004-06-10, 14:00
Bannlyst
OK, men när man nu väll är så duktig som er stora grabbar Vad letar man efter egentligen nät med snabb uppkoppling så att man kan sitta uppkopplad utomhus eller vad? Ni sitter väl inte och kollar igenom familjen Svenssons fotoalbum?

Och vad består era små "wardriving-kit" av?

Jo, jag är intresserad! :P
Citera
2004-06-10, 16:48
Medlem
uhhhhs avatar
Första gången jag wardrivade (walkade) så hade jag precis suttit på den lokala burger-haket och packat upp mitt nyss uthämtade kort.. på vägen hem så plockade jag upp ett nät från en lokal internetleverantör som erbjuder internet via wlan.. senare på kvällen satt jag med inloggningsuppgifter som fungerade i någon månad

Förresten så finns det redan en tråd om vilken utrustning vi kör med

/uh
Citera
2004-06-10, 17:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av uhhhh
Första gången jag wardrivade (walkade) så hade jag precis suttit på den lokala burger-haket och packat upp mitt nyss uthämtade kort.. på vägen hem så plockade jag upp ett nät från en lokal internetleverantör som erbjuder internet via wlan.. senare på kvällen satt jag med inloggningsuppgifter som fungerade i någon månad

Förresten så finns det redan en tråd om vilken utrustning vi kör med

/uh
Hur slutade inloggningsuppgifterna att fungera då?
Citera
2004-06-10, 17:45
Medlem
uhhhhs avatar
Hur, vette fan men det blev väl något strul, tyckte inte jag använde det speciellt mycket alls.. lika snabb uppkoppling hemma fast utan bruten kontakt stup i kvarten
Citera
2004-06-10, 17:47
Bannlyst
Var det kul då första gången?
Jag har ännu inte prövat då min laptop blev stulen efter 4 dagar håller på och letar efter en ny på blocket med ett max pris på 3000

Men jag bill pröva som f---------n!
Citera
2004-06-16, 14:59
Medlem
1:a gången wd:ade jag från en ebay:ad laptop... den var typ två år gammal och skärmen fungerade inte riktigt men jag hittade ett stabilt nät 3:e dan, det höll sig uppe i flera månader... nu för tiden hittar jag sällan sånna nät men det finns ju alltid betalnäten....
Citera
2004-06-16, 15:03
Bannlyst
Japp

Gangstar kan du hjlpa mig med att skriva en detaljerad list läs mer
i tråden nytt wardriving projekt sidan 2
Citera
2004-06-16, 15:07
Medlem
visst. pm:a... vore kul om vi kunde sammanställa en någorlunda sammansatt lista på ställen i stockholmsområdet...
Citera
2004-06-20, 01:54
Medlem
första gången var otroligt kul och upphetsande =)
Jag o en kompis stack till en skola med våran laptops och började ställa oss på skolgården och "hacka".. Kom in på linan som var 25mbit =)
Tro inte att jag ljuger nu eftersom det var kommunens lina och min kompis farsa är datortekniker så han vet =)
Kul var det iaf
Sen fick vi reda på att de hade haft "inbrott"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här