2010-09-26, 15:23
Medlem
Hejsan! Har en skoluppgift som går ut på att jag ska låtsas vara medlem i Kristdemokraterna och tala för deras kriminalpolitik. Jag ska även kunna debattera varför den är bättre än vänsterns.
Någon som har något bra tips på vad som kan vara viktigt att ta med?
Citera
2010-09-26, 15:24
Medlem
Denoms avatar
Vänsterns bygger väl i princip på att klappa brottslingarna snälla?
Citera
2010-09-26, 15:26
Medlem
Phaseouts avatar
psst. http://www.kristdemokraterna.se/VarP...den/LagOchRatt
Citera
2010-09-26, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Vänsterns bygger väl i princip på att klappa brottslingarna snälla?

Om man har kortare straff så gör det att brottslingarna lättare kommer tillbaka in i samhället. Därför är det alldeles förkastligt att ha så höga staff som 2 år på världsliga saker som mord osv.
Citera
2010-09-26, 15:29
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDrugsDontWork
Om man har kortare straff så gör det att brottslingarna lättare kommer tillbaka in i samhället. Därför är det alldeles förkastligt att ha så höga staff som 2 år på världsliga saker som mord osv.
Frågan är vem som vill ha hand om brottslingar, för man kan inte få hur många chanser som helst i livet. Bättre med avrättning alternativt slavarbete som straff.
Citera
2010-09-26, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Frågan är vem som vill ha hand om brottslingar, för man kan inte få hur många chanser som helst i livet. Bättre med avrättning alternativt slavarbete som straff.

Jo jag var rätt så jävla sarkastisk om du missade det. Trodde min avatar skulle hinta lite om det också men men.

Självklart tycker jag det är förkastligt med vänsterns politik om att det är lättare att komma tillbaka till samhället om det enda straffet man får är en tusenlapp i böter och en klapp på axeln. Enligt herr Ohly vill de ju sänka straffen ordentligt på alla brott utom sexköp, säger ju någonting om väljarkåren och dess intelligens.
Citera
2010-09-26, 15:35
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDrugsDontWork
Jo jag var rätt så jävla sarkastisk om du missade det. Trodde min avatar skulle hinta lite om det också men men.

Självklart tycker jag det är förkastligt med vänsterns politik om att det är lättare att komma tillbaka till samhället om det enda straffet man får är en tusenlapp i böter och en klapp på axeln. Enligt herr Ohly vill de ju sänka straffen ordentligt på alla brott utom sexköp, säger ju någonting om väljarkåren och dess intelligens.
Jo jag förstod det tillslut.

Vänsterns politik är hycklande, väldigt skrattretande när man diskuterar den med dess anhängare.
Citera
2010-09-27, 12:45
Medlem
Tackar, tar gärna emot ännu flera förslag på bra argument varför vänsterns kriminalpolitik är idiotisk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in