2010-09-25, 22:47
Medlem
Är inte på något sätt grinig, bara nyfiken på vad som blev fel när jag startade tråden ,,Det är bra med sd i rikstaden.

Jag är nog för dum/korkad för att fatta vad som inte va bra.

Är inte nasse på något sätt. och inte komunist heller.

Om du orkar och har lust, går det, kan du,, markera det som blev fel, har svårt för texter mm, lika på jobbet ,, måste se maskinen för att förstå, räcker inte med en ritning.

(ville bara hacka på bägge blocken.) den hamnade i PK.

Vågar inte skriva nästan nu,, något mer,,
Citera
2010-09-25, 22:49
Medlem
Sightnesss avatar
rikstaden
Citera
2010-09-25, 23:06
Medlem
NotAGirlCalledBrians avatar
riksdagen ska det vara
Citera
2010-09-25, 23:10
Medlem
Hegamons avatar
Du skulle formulera en fråga istället för påståendet "Bra med SD i riksdagen". Det som ogillas nästan mest på FB är trådstarter med väldigt otydlig frågeställning. Antar att du ville diskutera om det är bra att SD kom in i riksdagen.

Frågan kunde vara: Varför sånt ramaskri och moralpanik bara för att SD kom in i riksdagen?

Diskussionsunderlaget kunde sedan beröra det faktum att företrädare för de andra partierna menar att de 330 000 väljare som röstat på SD röstat fel. Det nya verkar vara att befolkningen ska tvingas att tycka rätt, ha rätt åsikter och rösta rätt. Befolkningen ska absolut inte helst tänka själva utan det ska andra andra göra. Speciellt i invandrarfrågan gäller detta.
Citera
2010-09-25, 23:10
Medlem
lompan_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonesomecrow
Vågar inte skriva nästan nu,, något mer,,
Skicka pm till aktuell mod istället för att starta tråd?

Angående trådens titel, så är ett tips att skriva som du talar. Antar att du inte pratar som i ovanstående citat?
Citera
2010-09-25, 23:34
Medlem
xdrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Du skulle formulera en fråga istället för påståendet "Bra med SD i riksdagen". Det som ogillas nästan mest på FB är trådstarter med väldigt otydlig frågeställning. Antar att du ville diskutera om det är bra att SD kom in i riksdagen.

Frågan kunde vara: Varför sånt ramaskri och moralpanik bara för att SD kom in i riksdagen?

Diskussionsunderlaget kunde sedan beröra det faktum att företrädare för de andra partierna menar att de 330 000 väljare som röstat på SD röstat fel. Det nya verkar vara att befolkningen ska tvingas att tycka rätt, ha rätt åsikter och rösta rätt. Befolkningen ska absolut inte helst tänka själva utan det ska andra andra göra. Speciellt i invandrarfrågan gäller detta.

Är inte ett neutralt på något sätt, det ger en bild om att det är bra, men att ett antal negativa människor som styr media är emot det. Tänk utanför den mallen som finns på flashback.

En neutral trådstart är tillexempel, SD har kommit in i riksdagen, Vad är bra, Vad är dåligt?
Citera
2010-09-26, 00:09
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Flashback är ett diskussionsforum och din trådstart saknade ett underlag för diskussion?
Citera
2010-09-29, 21:19
Medlem
1..Ja jag har svårt att snacka på ett forum... att överhuvudtaget skriva ett vanligt brev,, har skrivit max 2 st.

2.. När stavningen sviktar byter jag ordval.

3 .. Synd att man ska bli sedd som pundhuvud bara för det.

4 ..Tror nog att det hade lett till en diskution.

5.. Varför jag skapa en tråd nu för detta,,?? passa ju inte på musik / vetenskap, mm,, Men sidan enbart,, Flashback,, inbjuder ju till det,,,, eller.
Kan väll va bra att tala om den osynliga gränsen här, den tycks va töjbar.. det berör väll alla här. ?
Blir inte det oxo en diskution

Jag får ta det med en klackspark att hamna i pk, är ju dock bara ett forum. är drygt 50 år så jag har vant mig vid detta.
Citera
2010-09-30, 08:17
Medlem
najass avatar
Nu var det ju inte jag som papperskorgade den, men jag skulle gissa att den främsta orsaken var att det redan finns otaliga trådar om SD i PI, varav många dessutom har en tämligen bred bas för diskussion. Ska det då startas nya krävs det att de har en alldeles ovanligt specifik frågeställning. Det är tyvärr väldigt vanligt att det startas trådar om SD där folk uppenbarligen inte har tagit sig tid att kolla igenom PI-forumet för att se om inlägget kanske inte kunde postas i en av de många befintliga SD-trådarna istället.

Om då den nya tråden dessutom är diffus avseende frågeställning och diskussionsunderlag blir inte livslängden lång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in