2010-09-25, 19:16
Medlem
King_Helixs avatar
Hej. Har problem med att installa en exe-fil. Går bra att starta, och jag kommer till där jag ska välja var programmet ska installeras. Klickar sen på OK, install drar igång men avslutar och stänger ner efter en halv sekund. Inget felmeddelande eller nåt, det bara stängs ner.
Programmet i fråga är ""Second_Life_2-1-1-208043_Setup.exe"". Även andra tidigare versioner av second life ger samma fel. Har installat detta flera gånger tidigare utan problem, men nu har nåt hänt...vet ej vad. Är ganska säker på att det är nåt lokalt i min dator, då jag stött på detta problem tidigare, men då lyckats komma runt problemet på nåt sätt jag inte kan minnas hur.

Har testat stänga av virusprogg och brandvägg vid installation, men ingen skillnad. Har även högerklick/egenskaper...häv blockering, utan skillnad....suck. Vad är det som krånglar här?
Citera
2010-09-25, 19:29
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Och det allra viktigaste: Operativsystem?
Citera
2010-09-25, 19:31
Medlem
King_Helixs avatar
upps..i forgot. OP-sys är Win XP, sp3, fully updated med .Net Framwork och hela kitet.
Citera
2010-09-25, 19:48
Medlem
Unikos avatar
Corrupt fil? Försök tanka den igen
Citera
2010-09-25, 19:53
Medlem
King_Helixs avatar
har tankat den flera gånger. Även tankat hem äldre version av Second Life o testat, ger åxå samma fel. Nåt lokalt i min dator begränsar tillgång till dessa filer, frågan är bara vad, och hur komma runt. Vad finns det för inställningar att göra som påverkar åtkomst till exe-filer? Har provat att köra filen som "administratör" med lösenord utan resultat.
Citera
2010-09-25, 20:28
Medlem
Felmeddelanden kommer det alltid, men inte alltid som "pop-up"-meddelande. Gå in under kontrollpanelen > administrationsverktyg > loggboken > windows-loggar > program så bör ditt fel vara listat där. Om du postar meddelandet här kanske någon kan hjälpa dig närmare, annars får du kontakta Second Lifes kundsupport.
Citera
2010-09-25, 20:43
Medlem
King_Helixs avatar
Hej Almathea. Tack för din support, men gjorde återigen ett installförsök kl.20.34...gick till loggboken o tittade, men ingen logg skapad för felet 20.34.
Ingen logg skapad för installfelet av denna fil överhuvudtaget idag, eller igår...eller inte alls.

Har letat på Linden Lab supportsidor, men hittar ingen info om detta fenomen. Tror fortfarande att detta är lokalt windowsrelaterat fel här på min dator.

Är riktigt nära nu att formatera o ominstalla windows återigen. Ville helst slippa detta, men är det vad som krävs så gör jag det. Har andra fel åxå som ja inte får ordning på, så det kanske inte är helt fel att göra så. Sen får ja ge fan i att mixtra så möe med alla systemfiler o tjänster o annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in