• 1
  • 2
2004-06-17, 17:14
Medlem
jenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fat bastard
Jaha där ser man. Jag är ju som sagt nåt år för ung för att själv varit där, därav min fråga.

Appropå pizzerior: jag tror det finns 12st. pizzerior i stan i skrivande stund, ganska många i sån liten stad.

Har det inte rasat ett pizzakrig för några år sedan? Har för mig att det brann ett par i veckan...

Det verkar finnas en massa Kristinehamnare på fb... Hand upp!
Citera
2004-06-17, 19:56
Medlem
Fat bastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rs__
alltså man måste verkligen pröva pizza house på kungsgatan, bra dyrt men sjukt goda pizzor.
gå dit innan halv 3 om du är i lumpen o käka lunchbuffe för 59 spänn, fruktansvärt gott. Och när du har smakat pizzasalladen kommer du aldrig att äta någon annan sallad. Sen att det är en av de fräshare pizzeriorna i sverige både till inredning och hygien gör ju inte saken sämre. Absolut värt ett besök, är där 2 gånger i veckan på lunchen.

Tillåt mig skryta med att jag har utfört all elinstallation där.
Ett riktigt fint svartjobb som höll på att gå åt h-vete när halva arbetsförmedlingen ramlade in en lunch.
Kan även tillägga att det bakre rummet där varorna förvaras och degblandaren och salladsrivaren står, är inte fullt så fräsht som de synlig delarna av stället.
Men så ser det väl ut på de flesta pizzerior i stan, jag har förmodligen dragit el i de flesta köken i stan.
Citera
2004-06-17, 20:00
Medlem
Fat bastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jena
Har det inte rasat ett pizzakrig för några år sedan? Har för mig att det brann ett par i veckan...

Nja, fullt så illa var det inte, det var lite roddigt en natt när två brann samtidigt.
Den ena blev utsatt för lite persisk konkurentbekämpning av grannpizzerian, och den andre var enligt rykten bara en förvillande åtgärd av samma degknådare, men vem vet?
Citera
2004-06-17, 20:09
Moderator
Ruskigbusss avatar
Som sagt jag har lite anknytning till stan, har bl a gått gymnasiet där och tittar till den då och då.

Sist käkade jag på pizzerian vid parkeringen mitt i city (mellan Vintergatan och Frälsningsarmen) - ok pizza, men inget speciellt.

Hamburgerhaket lite längre bort har däremot goda hamburgare.
Citera
2004-06-18, 00:08
Awaiting Email Confirmation
Citat:

du tänker nog på gullspång, ett jävla liv har det vart mellan deras 2 rivaliserande pizzerior med olika bränder och annar jävulskap som följd...
Citera
2004-06-19, 23:24
Medlem
Fat bastards avatar
Citat:

Fem stycken har jag hittat (om man räknar Ruskigbuss).
Citera
2004-06-19, 23:51
Medlem
Geils avatar
Som denne kristinehamnare man är får man väll göra ett undantag i sin idling och skriva lite.
Ska du ha pizza så skulle jag rekomendera charlies, jävligt goda pizzor och ganska stora dessutom. När ätit på de flesta pizzerior så vill du nog inte se pizza på ett bra tag igen. Gå då istället upp en bit på kungsgatan så finner du mitt emot lyran, en liten restaurang vid namn maxim. Behöver inte perrentera den efter som den redan är namnd lite högre upp i tråden, men som sagt, de har god mat.
Icke att förglömma så tar biljarden 30:- för en öl, för man blir ju törstig efter all pizza.
Citera
2004-06-19, 23:59
Medlem
Fat bastards avatar
Jaha en till K-hamnare, trevligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto