2010-09-25, 12:39
Medlem
Jag har till min stora glädje hittat riktigt fint kött både på min lokala ica och hemköp. Svenskt, hängmörat, ekologiskt med gult fett och mörkt kött. Det kostar iofs, men det kan det vara värt ibland. Förut har jag varit tvungen att åka till någon saluhall för att hitta kött av den här kvaliten.

Är det ett överskott på svenskt kött i år? Eller har folk blivit så medvetna att det lönar sig att sälja även i folks vanliga mataffärer? Jag tycker att entrecote för 300 spänn kilot verkar för dyrt som vardagsmat.
Citera
2010-09-25, 13:11
Medlem
Denoms avatar
Har väl alltid funnits i mer välsorterade livsmedelsaffärer? Dock brukar kvaliteten inte ligga i närheten av vad jag får tag på i saluhallar.
Citera
2010-09-25, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Har väl alltid funnits i mer välsorterade livsmedelsaffärer? Dock brukar kvaliteten inte ligga i närheten av vad jag får tag på i saluhallar.

Inte för jämnan och inte där jag bor nu. Det finns ju svindyra icabutiker här och var i mer välbeställda områden. Alvik dyker upp i huvudet. Där brukar det vara högre kvalitet på råvarorna. Men nu handlar jag i vanliga matbutiker.

Och kvaliten har verkligen varit i saluhallsklass. Men det kanske helt enkelt var ett freakparti de tagit in. Hoppas inte. Ryggbiffen jag köpte härom veckan var helt sjuk faktiskt.
Citera
2010-09-25, 14:24
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fimbulvintern
Inte för jämnan och inte där jag bor nu. Det finns ju svindyra icabutiker här och var i mer välbeställda områden. Alvik dyker upp i huvudet. Där brukar det vara högre kvalitet på råvarorna. Men nu handlar jag i vanliga matbutiker.

Och kvaliten har verkligen varit i saluhallsklass. Men det kanske helt enkelt var ett freakparti de tagit in. Hoppas inte. Ryggbiffen jag köpte härom veckan var helt sjuk faktiskt.
Kan ha varit ren tur. Jag själv har vid ett fåtal tillfällen av ren slump fått tag på riktigt bra kött i ICA-butiker, men i övrigt brukar det ligga någorlunda lågt i kvalitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in