2010-09-24, 23:57
Medlem
xdrs avatar
FlNu har diskussionen om neutraliteten hos Flashbacks moderatorer dykt upp igen (?)

Ett bra sätt att motverka det skulle vara att redovisa RP per forum + åtgärder för att visa att det inte är något fel.

Jag menar alltså inte att det är specifika inlägg som borde redovisas utan mera en graf

RP -> Åtgärd

och nej jag har inte tänkt igenom det helt därav tar jag gärna kritik, däremot har jag sökt.
Citera
2010-09-24, 23:59
Medlem
micaeles avatar
Intressant idé. Det vore trevligt att få se hur många RP's per delforum [eller över hela forumet] som faktiskt leder till en regelrätt åtgärd.
Citera
2010-09-25, 00:02
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Det begränsas nog helt av att ingen sådan statistik finns att tillgå (just nu). Man (adminX) får räkna manuellt tror jag.

Sen är det många RP's som inte åtgärdas (p.g.a missuppfattningar ang. regelverket) och onödigheter vid papperskorgningar m.m.

/Mod
Citera
2010-09-25, 00:10
Medlem
xdrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Det begränsas nog helt av att ingen sådan statistik finns att tillgå (just nu). Man (adminX) får räkna manuellt tror jag.

Sen är det många RP's som inte åtgärdas (p.g.a missuppfattningar ang. regelverket) och onödigheter vid papperskorgningar m.m.

/Mod

Som sagt var har jag inte tänkt igenom det hela än utan ville ha lite hjälp. Personligen anser jag bara att transparens gynnar demokratin. Att kunna se att ett stort antal tex offtopic poster ger resultat är främjande för att man rapporterar offtopic.

Självklart tycker jag inte att det ska vara manuellt utan något som borde införas som en funktion.
Dessutom kan det vara intressant att se vilket forum som är mest drabbat av regelbrott eller upplevt regebrott.
Citera
2010-09-25, 00:29
Medlem
Plutuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xdr
FlNu har diskussionen om neutraliteten hos Flashbacks moderatorer dykt upp igen (?)

Ett bra sätt att motverka det skulle vara att redovisa RP per forum + åtgärder för att visa att det inte är något fel.

Jag menar alltså inte att det är specifika inlägg som borde redovisas utan mera en graf

RP -> Åtgärd

och nej jag har inte tänkt igenom det helt därav tar jag gärna kritik, däremot har jag sökt.
Hur skulle detta motverka diskussionen om neutralitet hos moderatorer?
Citera
2010-09-25, 00:47
Medlem
xdrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plutus
Hur skulle detta motverka diskussionen om neutralitet hos moderatorer?

För att dom flesta är dumma och tror att det är deras rp som blir åtgärdat

Nej jag kan inte svara seriöst när jag har druckit alkohol.
Citera
2010-09-25, 01:16
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xdr
Som sagt var har jag inte tänkt igenom det hela än utan ville ha lite hjälp. Personligen anser jag bara att transparens gynnar demokratin. Att kunna se att ett stort antal tex offtopic poster ger resultat är främjande för att man rapporterar offtopic.

Självklart tycker jag inte att det ska vara manuellt utan något som borde införas som en funktion.
Dessutom kan det vara intressant att se vilket forum som är mest drabbat av regelbrott eller upplevt regebrott.

Men nu är inte FB en demokrati. Om du nu har missat det.
Citera
2010-09-25, 15:08
Medlem
xdrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Men nu är inte FB en demokrati. Om du nu har missat det.

Motarbeta konspirationer menade jag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in