2010-09-24, 23:16
Medlem
I min skola (gymnasium) har vi en lektion som heter övrig tid. Det är inget ämne, det betygssätts alltså inte. Den enda man gör under lektionen är massa gruppövningar och ibland lärstilstester och diverse flum.

Får man ha en sån lektion som är obligatorisk på gymnasiumet regelbundet, varje vecka?
Citera
2010-09-24, 23:18
Medlem
Får får man väl. Men den lär väl inte vara obligatorisk, eftersom det inte är en riktig kurs? Skolka om du inte vill gå.
Citera
2010-09-24, 23:20
Medlem
dkas avatar
Om den inte betygssätts så spelar det väl ingen roll om du går på den eller inte?
Citera
2010-09-24, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Canucks
Får får man väl. Men den lär väl inte vara obligatorisk, eftersom det inte är en riktig kurs? Skolka om du inte vill gå.
Den är obligatorisk!
Citera
2010-09-24, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dka
Om den inte betygssätts så spelar det väl ingen roll om du går på den eller inte?
För mig spelar det ingen roll alls och jag skiter i lektionen nästintill varje gång, men alla lärare säger att den är obligatorisk, och frågeställningar är om man kan ha en obligatorisk lektion på gymnasiet som ej betygssätt och inte är inom något betygsämne!
Citera
2010-09-25, 00:08
Medlem
Coffeeaddicteds avatar
Nej betygssätts den inte så gå då inte dit, lyssnar inte lärarna så prata med rektorn.

Det är inte så att det är ett studiepass där ni ska studera valfritt ämne?
Citera
2010-09-25, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeaddicted
Nej betygssätts den inte så gå då inte dit, lyssnar inte lärarna så prata med rektorn.

Det är inte så att det är ett studiepass där ni ska studera valfritt ämne?
Nej, det är en timme varje vecka då vi bara gör massa flum, t.ex. olika lärstilstester och gruppövningar.
Jag har frågat lärarna och de hävdar att det är obligatoriskt, men kan det verkligen vara det?
Citera
2010-09-25, 01:15
Medlem
Coffeeaddicteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidrikDanielsson
Nej, det är en timme varje vecka då vi bara gör massa flum, t.ex. olika lärstilstester och gruppövningar.
Jag har frågat lärarna och de hävdar att det är obligatoriskt, men kan det verkligen vara det?

Kolla din individuella studieplan, är den inte med där så SKA du inte behöva gå den.

Vad jag vet/tror.
Citera
2010-09-25, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeaddicted
Kolla din individuella studieplan, är den inte med där så SKA du inte behöva gå den.

Vad jag vet/tror.
Ok, den finns inte med i min individuella studieplan. Hur vet du att det är som du säger, referera gärna till skolverket, har varit inne och kollat på deras hemsida men inte hittat något relevant.
Senast redigerad av DidrikDanielsson 2010-09-25 kl. 11:37.
Citera
2010-09-25, 17:02
Medlem
Coffeeaddicteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidrikDanielsson
Ok, den finns inte med i min individuella studieplan. Hur vet du att det är som du säger, referera gärna till skolverket, har varit inne och kollat på deras hemsida men inte hittat något relevant.

Jag kollade också skolverket, hittar inget...
Kontakta skolverket och förklara ditt problem!
http://www.skolverket.se/sb/d/429
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in