Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Det är väl ingen som förnekat att lobbyingverksamhet förekommer, och så också i sociala medier? Nu var ju ämnet om det fanns betalda skribenter på flashback, och ser man till ursprungskontexten så är det uppenbart att det var konspirationer i allmänhet och 911 i synnerhet som avsågs.
Jag har inte påstått att du pekat ut någon eller sagt att vi är betalda. Däremot så gör du en antydan åt det hållet med din ledande fråga om vad vi gör här när vi verkar ointresserade av konspirationer.
Jag menar bara att möjligheten finns och längre än så kan man ju inte gå, eftersom det är omöjligt att bevisa i vilket fall. Frågan om vad ni gör här är mer något som jag alltid undrat över. Jag menar det finns många av er som hängt här varje dag i många år och skrivit många tusen inlägg, det ena längre än det andra. Jag undrar förstås hur ni orkar, när ni är så övertygade om att det inte är någon konspiration. Vad driver er? Detta är alltså åter igen ingen antydan utan en ren undran.
Citat:
Jag dör av nyfikenhet, hur har du kommit fram till den slutsatsen? Och med det menar jag både frågorna:
a) På vilket sätt jag inte skulle förstå syftet med en eventuell konspiration
b) På vilket sätt det skulle göra mig ointresserad
a) Du ser inte möjligheten att det finns konspirationer som aldrig avslöjas. Annars skulle du vara mycket mer öppen för att 9/11 skulle kunna vara någon form av inside-jobb. Du vet att motivet finns. Alltså borde du vara mer öppen och säga att du helt enkelt inte vet varken åt det ena eller andra hållet. Och mängden extrema sammanträffanden i samband med 9/11, rycker du inte ens på ögonbrynen åt.
b) Hade du varit intresserad skulle du vara betydligt mer öppen, exempelvis för att spekulera kring suspekta sammanträffanden
Citat:
Nja, det där låter mer som en bra konspirationsteori än en bra konspiration. Watergate blev banne mig bevisad och det är väl en utmärkt konspiration om du frågar mig. Skillnaden då och nu är att de såg till att först skaffa bevis som höll och SEN gick de ut publikt. "Sannings"rörelsen gör precis tvärtom, de vräker ut skräp på nätet som sen håller sig kvar bland de som är troende långt efter det att det blivit debunkat.
Så du menar att en bra konspiration blir avslöjad? Eller kan det vara så att du faktiskt inte har en aning om hur stor del av alla konspirationer som blir avslöjade? Det kan likaväl bara vara toppen på isberget.
Om kidsen i Loose change hade gjort en halvtaskig dokumentär, med lite felaktigheter och lösa spekulationer om watergate innan den bevisades, så skulle du vart mer skeptisk? Internet är ju fritt för alla och därmed kan ju vem som helst hävda vad som helst. Det hindrar ju inte att det finns en stor del av bevisen som faktiskt stämmer?
Citat:
Det där är en praktisk undanflykt som man kan bortförklara allting med. Helt i linje med att spelet skall vara igång utan att man behöver komma framåt.
Likaväl kan det vara sant. Du har ingen aning
Citat:
Oh nej, däremot kräver jag lite bevisning med substans i. Tar vi 911 som exempel så är jag inte direkt imponerad över vad foliehattarna har åstadkommit på nio år. Det här måste vara den mest granskade och nagelfarna händelsen i modern tid och det finns ingenting av riktig substans.
Om du inte tycker att det finns något av substans som tyder på att det var ett inside-jobb så är det tragiskt. Av de som tagit del av all denna information som du och jag gjort så är det en ytterst liten minoritet som inte tror på någon form av inside-jobb. Däremot är det väldigt många som inte vågar titta på bevisen, utan skjuter det ifrån sig.
Citat:
Så jodå, jag är väldigt intresserad av konspirationer, en intressant notis är att jag tittade på trailern för kommande serien "The event" som har konspirationstema och redan i kommentarsfältet till trailern på youtube börjar nötterna med att serien har verklighetsförankring och att Obama minsann snart kommer att behöva göra som i serien. Otroligt roligt!
Att vara intresserad av amerikanska tv-serier är inte samma sak som att vara intresserad av konspirationer