2010-09-24, 02:52
Medlem
Har spelar in en låt där jag sjunger. Jag är absolut ingen tekniskt bra sångare men har sjungit hemma i ca 1½ år. Har väl utvecklas ytterst lite. Men lyssna på min röst, gitarrspelandet o takten e lite dålig. Lyssna på hela, min sång är lite ojämn i början kände jag. Låten är Can't help falling in love - Elvis Presley.

Hade varit kul med nåt positivt

EDIT :
Eftersom att första blev lite väl falsk så spelade jag bara in en ny.

http://www.easy-share.com/1912392346/ichfil.mp3
Senast redigerad av saulhodson 2010-09-24 kl. 03:36.
Citera
2010-09-24, 03:02
Medlem
Fin stämma och så men jag hör några falska toner. Det är ganska svårt att sjunga så lågt ner för de flesta men du verkar greja det hyfsat iallafall. Ta ton innan du börjar och känns någonting osäkert så lyssna på originalet eller håll för dina öron så hör du vilka toner du tar mycket bättre.

Skulle jag säga.
Citera
2010-09-24, 03:06
Medlem
Mjo, jag vet att det är falskt på vissa stället. Inga problem o göra det rent om jag får spela in det några gånger. Men tack för tipset, ska testa
Citera
2010-09-24, 03:07
Medlem
Gitarrspelet var fint!
Däremot var sången väldigt falsk. Trist att säga det, men pallar inte ljuga. Börja ta sånglektioner eller öva själv på att hålla tonen och gehör osv, så ska du se att det blir renare. Annars har du en djup och fin stämma, om man bortser från allt det falska.
Citera
2010-09-24, 03:11
Medlem
Okej, ska kolla om jag får till det bättre. Sen lägger jag ut en ny. Kände när jag lyssnade såhär i efterhand att det sög
Citera
2010-09-24, 03:11
Medlem
HIDEKAI11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saulhodson
Har spelar in en låt där jag sjunger. Jag är absolut ingen tekniskt bra sångare men har sjungit hemma i ca 1½ år. Har väl utvecklas ytterst lite. Men lyssna på min röst, gitarrspelandet o takten e lite dålig. Lyssna på hela, min sång är lite ojämn i början kände jag. Låten är Can't help falling in love - Elvis Presley.

Hade varit kul med nåt positivt

http://www.easy-share.com/1912391947/chfil1.mp3

Takten är lite ur, tycker att du ska jobba mer med det och hur melodin går på vissa ställen (like a river flows delen. Dra ut tonerna också lite mer.

Förutom det har du en jättebra röst och gitarrspelet är superb.
sen vill jag gärna höra mer!
Keep it up.
Citera
2010-09-24, 03:12
Bannlyst
First:
Then:
And then:

Helt okej, dock inte min kopp av te.
Citera
2010-09-24, 03:48
Medlem
La ut en ny. Säg gärna vart det är falskt så kan jag jobba på det. Tipset som Renberg_ölkorv gav var mycket bra
Citera
2010-09-24, 03:52
Medlem
Amarths avatar
Kan inte säga mer än att du har en bra röst

Edit: Ganska enkel låt
Citera
2010-09-24, 04:01
Medlem
kändes som om jag var på drottninggatan, typ utanför Zara eller nånstans där..och så blev alla tysta och detta sattes igång..alla paralyserade..
skulle aldrig lyssna på elvis..men det här va inte helt fel..
funderar på att sova och hoppas jag drömmer om min tanke..jag drömmer dock aldrig om det jag vill drömma..tror inte jag tar chansen..men gilla det ändå..
Citera
2010-09-24, 04:18
Bannlyst
Tyvärr. Du har en viss potential i din röst, men tonerna du tar låter riktigt falska och det låter som att du inte är säker på i vilken nivå du ska hålla din röst i vissa lägen. Din vibrato är halvdan, bättre än en nybörjares men betydelsefullt sämre än medel. Den feedback jag kan komma med är -

Edit - ett till tips är att kika igenom alla videos ifrån denna kille

http://www.youtube.com/watch?v=Ey8lZgnUfZc

Lycka till!
Senast redigerad av Pungskydd 2010-09-24 kl. 04:36.
Citera
2010-09-24, 07:40
Medlem
Sixfeetunders avatar
Det är ju ingen dålig röst men jag tycker dock rösten låter lite väl för tillgjord.
Men ja, övning ger färdighet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in