2010-09-24, 00:56
Medlem
om man nu hypotetiskt har köpt en barnsäng, barnkläder osv och har kvitton på dessa.
kan man få ut pengar för dem från ekonomiskt bistånd på soc?
hur tidigt i graviditeten får man köpa in sånt isf.
Citera
2010-09-24, 10:00
Medlem
Azphyxias avatar
1. Vad har du för inkomst?
2. Får du bidrag i vanliga fall?
3. Köpte du dyra eller billiga saker?

Fråga din HANDLÄGGARE istället för FB?!
Citera
2010-09-24, 10:07
Medlem
Har du redan köpt så har du ju haft pengar och då tror jag inte du får något av soc.
Men kolla med din handläggare.
Citera
2010-09-24, 10:11
Medlem
Azphyxias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gusteng
Har du redan köpt så har du ju haft pengar och då tror jag inte du får något av soc.
Men kolla med din handläggare.

Är det inte så att man kan få i efterhand om man visar upp kvittona, eller får man visa i en katalog typ först och på så sätta komma med ett "kostnadsförslag"?

Jag har ingen aning, jag läste på min kommuns hemsida men det är ju lurigt..
Citera
2010-09-24, 21:28
Medlem
Smurfkonto2010s avatar
Vad jag vet är det i princip omöjligt att få retroaktiv hjälp av soc, så det skulle jag inte tro går igenom. Du/ni/Mr. X hade bevisligen kapital när barnprylarna köptes, därför behövdes inget bistånd för de sakerna.
Citera
2010-09-28, 00:40
Medlem
går på bidrag delvis, jobbar ihop ca 50 %.
prylarna är billigast, ikea och kläderna är från annat varuhus.

det är ju ett måste att köpa, samt så går man back på matpengar och klädespengar.
barnbidraget kommer ju inte förns barnet är framme, då är det ju för sent att köpa sånt.
Citera
2010-10-01, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjenasnygging
går på bidrag delvis, jobbar ihop ca 50 %.
prylarna är billigast, ikea och kläderna är från annat varuhus.

det är ju ett måste att köpa, samt så går man back på matpengar och klädespengar.
barnbidraget kommer ju inte förns barnet är framme, då är det ju för sent att köpa sånt.

Hej!
Jag skulle rekommendera att ni vände på det och hellre går till soc när det fattas matpengar (jobbat inom soc så vet vilken hög med kontoutdrag och skit de kräver) och visa att matpengarna behövde gå till något annat den här månaden. Då är det ju ett "akut problem" (ni är utan mat) och inte att pengarna gått till något ni behöver om 1-9? månader. Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in