Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Heltokigt... Men du har läkarkontakt och så? Om du pratar med din läkare så berätta hur det ligger till, förutom att du knaprar annan benzo givetvis. Men säg att du inte har någon tolerans på sobril, och att du aldrig äter dom nästan, men att dom har funkat förut men inte nu. Kanske kan vara nåt..
Det är bara benzo det gäller? Du blir ångestdämpad på opiater, Lyrica tex?
Ja, jag har läkarkontakt men har inte tagit upp detta med honom pga att jag inte vill erkänna att jag självmedicinerar. Men som du säger så ska jag iaf nämna detta fenomen och se hur han reagerar och om han har några svar.
Jag har varit drogfri sedan mars och tog min första benso-dos (Sobril) nu i Augusti, käkade 40mg Alpra under helgen för ungefär 1-2 veckor sedan, och har hittills fått i mig ca 16mg Ikto på två dagar - med de doserna borde jag fan haft en minnesförlust på två veckor!
Citat:
Ursprungligen postat av Methinks
Intressant tråd, intressanta kommentarer! Jag kommer med ett inlägg + tre frågor som kanske kan hjälpa dig att finna svar:
Till att börja med undrar jag faktiskt också om det är nåt skumt med ditt GABA-system, för det där är ju ganska extrema doser, lagom för en pillertorsk, men torsken i fråga borde känna mer?
Jämförelse
Jag har bara upplevt tokhög tolerans EN gång: åt 30st Valium á 10mg, 20st Valium á 25mg, 25st Lorazepam á 1mg och 8st Alprazolam á 2mg (2 Alpra's gick till tjejen xD). Allt detta under loppet av fem dagar. Under dessa dagar var jag sjuhelvettes väck (som sig bör), gjorde väldigt crazy saker och befann mig mitt i ett kalas på 500 människor. Har bara väldigt färgglada flashbacks om musik, rulla runt i skogen och sex. Att jag ens fick i mig dem höga doserna benzo och fortfarande stod på benen berodde på att jag var noga med att dra lite tjack och kola emellanåt, för jag är ju inte korkad. Kan jag somna på 5 Valium á 10mg så skulle det nog krävas ett blandmissbruk för att ha så kul som jag faktiskt fick.
Poängen
1 vecka senare fick jag tag på 20st svenska FM1: or. Jag svalde 8 och rökte 2. Hände inte ett skit, så fem timmar senare svalde jag 10 till och tog en öl. Blev lite lugnare, men tror det handlade om placebo och ölen i fråga.
Slutsats
Jag fick förklarat här på FB att min tolerans skulle sitta i i MINST 3-4 veckor. Så teorin om att den kan sitta upp i upp till ett år efter - jag gissar på eddiepeddie's intag - kan nog stämma mycket väl. Har du käkat så mycket under så lång tid?
1: Fel på ditt GABA-system.
2: Pillertorsk "för länge". (Allt är för länge för piller)
3: Kan du ha en släng av bipolaritet? (No offense, vill bara hjälpa med det lilla jag kan)
1. Kanske, ingen aning faktiskt. Har ej varit såhär förut.
2. Aldrig varit pillertorsk, bara periodvis med olika droger inblandat, men har skola, jobb och familj att ta hand om.
3. Mycket möjligt att jag har det. Nämnde det för min psykolog och vi ska titta närmare på det.