Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Som sagt, jag påstår ingenting förens någon påstår "att varje dag levs om och om igen". Då vill jag ha bevis för det.
Argumentationsfelet du gör kallas "Omvänd bevisbörda" eller "Argument from ignorance" på engelska.
http://en.wikipedia.org/wiki/Argument_from_ignorance
Nej, inte ens där fick du rätt. Jag lade ingen bevisbörda på dig genom att jag hade huvud nog att lägga in en "conditional operator" vad det nu blir på svenska. Allt jag gjorde var att därigenom påvisa att du givetvis inte kan (implicit eller explicit) påstå motsatsen heller utan att samtidigt lägga fram stöd för detta. Att inte hävda något är att hävda något. Neutraliteten är falsk.
Hade du dessutom läst, och förstått, tråden hade du snart insett att ingen position går att bevisa, eller motbevisa vare sig empiriskt eller logiskt. Kanske borde lägga mer energi på tankeverksamheten än googlingen i fortsättningen? :- )
P.S. På så sätt kan jag ge dig ett tröstpoäng, då du i slutändan ändå fick ett halvt rätt. Frågan om Guds existens går inte heller att bevisa eller motbevisa (eller ja, lite beroende på gud och vad vi ser som bevis är våra möjligheter att bevisa bättre än motbevisa, men det är en annan femma).