2010-09-23, 16:03
Medlem
MummaPappas avatar
Vi bor i en lägenhet där vi har en delad tvättstuga. Det står att man inte får tvätta mattor där, men kan man stoppa in dem i torktumlaren?
Citera
2010-09-23, 16:05
Medlem
legionize182s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MummaPappa
Vi bor i en lägenhet där vi har en delad tvättstuga. Det står att man inte får tvätta mattor där, men kan man stoppa in dem i torktumlaren?

Kan, kan man alltid.
Citera
2010-09-23, 16:06
Medlem
Porryhatters avatar
Ring och fråga annars.
Citera
2010-09-23, 16:08
Medlem
Såklart du får torka dem. Det står bara att du inte får tvätta dem, sen att de säkert menar att du varken får torka eller tvätta är en annan femma. Klagar du så spela dum och säg att de får förtydliga sin info.
Citera
2010-09-23, 16:12
Medlem
MummaPappas avatar
Så, ska jag ska ge min flickvän tummen upp att torka våra mattor i tumlaren då? Vad händer om vi pajjar något då?
Citera
2010-09-23, 16:12
Medlem
E.S.A.Ds avatar
Jag har hört och läst flera gånger att man aldrig ska torka mattor i torktumlare.
Eller det kanske finns mattor som klarar det?
Finns det ingen grovtvättstuga där då?
Citera
2010-09-23, 16:17
Medlem
MummaPappas avatar
Nej finns ingen grovtvättstuga
Citera
2010-09-23, 17:40
Medlem
No-n-sences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.S.A.D
Jag har hört och läst flera gånger att man aldrig ska torka mattor i torktumlare.
Eller det kanske finns mattor som klarar det?
Finns det ingen grovtvättstuga där då?

Det har knappast att göra med om mattorna tål det eller inte. Det är tvättmaskiner och torktumlare som inte tål det. För mattor krävs speciella maskiner då de blir så tunga.
Citera
2010-09-23, 21:28
Medlem
Forbliranonyms avatar
Tror ts bör snacka med hyresvärden innan han gör detta.
Citera
2010-09-23, 21:55
Medlem
Snurrens avatar
Vad är det för mattor? Storlek? Mindre garnmattor eller trasmattor blir inte alls så tunga, så det borde inte vara något problem. Har ni möjligtvis ett stort torkskåp så kan det vara lämpligt (men se upp med att det brukar hamna en massa missfärgande fibrer och skräp i botten på skåpet, torka bort det).

Edit: hur ska ni tvätta dem? centrifugering? En dyngsur matta är inte bra att stoppa in en torktumlare.
Citera
2010-09-24, 10:51
Medlem
Megaforces avatar
En liten matta går bra att stoppa in i en 10 kg torktumlare. Men de flesta mattor skall hängtorkas då de inte tål torktumling.
Citera
2010-09-24, 10:53
Medlem
Fega inte ur nu, prova! Går något sönder är det inte ditt fel, sålänge du följt de anvisningar som finns
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in