2010-09-23, 10:04
Medlem
markus120s avatar
Jag är så jävla trött på att diskutera den fråga som jag tycker är den viktigaste frågan i vår tid. det vill säga Europas demografiska förvandling till att få en helt annan befolkning i framtiden, den frågan diskuterar jag här med folk som ofta är väldigt bra insatta (eller inte alls insatta men bara arga), men alla tycker ungefär lika. Jag förstår inte hur denna stora grupp multikultur älskande befolkning som jag tycks stötta på ÖVERALLT i samhället i övrigt, det vill säga i jobbet, bland vänner och i media är nästan helt icke existerande i det forum som mest öppet diskuterar frågan och där de verkligen kan omvända en stor skara "rasistiska idioter" till att förstå vad som är så bra med mångkultur.

Att man inte debatterar öppet om frågan med oss kan jag förstå, att media inte sänder debatter mellan de som inte tror på mångkultur och den stora majoritet som älskar mångkultur är förståelig då de inte vill att vi ska använda media för att förmedla våra smutsiga och odemokratiska värderingar och åsikter till det svenska folket. Men att debattera i ett forum som flashback borde vara en dröm för den som tror sig kunna slå ner våra argument och samtidigt inte vill att vi ska höras av folket.

Så vart är alla som tycker om mångkultur? Varför ogillar de att argumentera om deras dröm för Sverige? Varför måste vi leva i ett samhälle där folk med olika åsikter inte ens kan mötas ens i en anonym ocensurerad forumsida som flashback?
Citera
2010-09-23, 10:06
Medlem
johanness avatar
jag tror att många mångkulturalister ger upp inför den våg av förbittrad ilska som väller över en så fort man försöker bemöta kulturpuritanerna här inne. jag tror också att många mångkulturalister inte är vana vid att behöva argumentera för sin sak då de ju har medvind i resten av samhället. varför frivilligt söka konflikter, liksom.
Citera
2010-09-23, 10:09
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markus120

Så vart är alla som tycker om mångkultur? Varför ogillar de att argumentera om deras dröm för Sverige?

De gillar inte att se - svart på vitt - att deras "dröm" i praktiken alltid är en eskalerande mardröm för alla inblandade parter.

Dessutom är det svårt för självutnämnt goda människor att argumentera FÖR ökad brottslighet, urholkad välfärd, etniska motsättningar och så vidare. Men det är precis vad de måste göra, eller åtminstone försöka finna ursäkter för samhällets försämring i takt med att deras dröm uppfylls - något som förstås inte låter sig göras när det handlar om liv och lidande. Hur förklarar man, om man vill göra anspråk på att vara god, att svenska liv betyder så mycket mindre än invandrarnas liv?

De är kloka nog att vid det här laget förstå att verkligheten inte är på deras sida, att de MÅSTE erkänna sina despotiska och diktatoriska sidor och visa dem öppet, sitt förakt för andras åsikter, och sin inneboende mobbarnatur ("ni är lågutbildade, ni sitter på pojkrummet, ni är rädda, ni är onda, ni har en agenda, ni hatar 24 timmar om dygnet, ni är lantisar, ni är omoderna", etc.)
Citera
2010-09-23, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
De gillar inte att se - svart på vitt - att deras "dröm" i praktiken alltid är en eskalerande mardröm för alla inblandade parter.

Dessutom är det svårt för självutnämnt goda människor att argumentera FÖR ökad brottslighet, urholkad välfärd, etniska motsättningar och så vidare. Men det är precis vad de måste göra, eller åtminstone försöka finna ursäkter för samhällets försämring i takt med att deras dröm uppfylls - något som förstås inte låter sig göras när det handlar om liv och lidande. Hur förklarar man, om man vill göra anspråk på att vara god, att svenska liv betyder så mycket mindre än invandrarnas liv?

De är kloka nog att vid det här laget förstå att verkligheten inte är på deras sida, att de MÅSTE erkänna sina despotiska och diktatoriska sidor och visa dem öppet, sitt förakt för andras åsikter, och sin inneboende mobbarnatur ("ni är lågutbildade, ni sitter på pojkrummet, ni är rädda, ni är onda, ni har en agenda, ni hatar 24 timmar om dygnet, ni är lantisar, ni är omoderna", etc.)

Ja, till skillnad från den syn vi PK-ister har på er monokulturister ger ju du och många av dina meddebattörer uttryck för en väldigt nyanserad bild av oss. Det tackar man för.

Om jag ska tala utifrån mig själv så är det ingen 'dröm som uppfylls' med den samhällsutveckling vi nu har. Vem vill ha brottslighet, urholkad välfärd m m? Nya tider innebär nya utmaningar och kräver nya lösningar. Enligt mitt förmenande är SD:s svar på dessa frågor grovt förenklade och byggda på old school-rasism. Nej, du håller inte med. Ja, jag är förmodligen - i likhet med en majoritet av det svenska folket - förledd och förblindad av DOM som med dold agenda vill föra vårt land in i fördärvet.

Att gå in här på Flashback och läsa tror jag gör dom flesta PK-ister alldeles matta. Jag själv blir otroligt illa berörd av det formidabla hat som dryper från bildskärmen. Detta gör mig än mer övertygad om att vi verkligen måste ta tag i problemen. Problemen är då, i min blinda värld, just de motsättningar och det hat som växer fram.

För mig finns det inget egenvärde i att ha en blond och blåögd nation, eller att folk ska tro på den ena eller den andra religionen. Kristen, muslim, kväkare eller Livets Ordare - fuck it. Jag kan inte bry mig mindre. Däremot hatar jag all typ av fundamentalism som tar sig våldsamma uttryck, det tror jag alla utom just fundamentalisterna gör. Och nej - jag känner inte att jag måste bli upplyst om varför just islam ska anses vara lite värre på det området, jämfört med våra kristna stollar. Puckon som puckon.

Jag vill leva i ett bra och skönt Sverige. Jag vill att alla ska känna att dom är delaktiga, behövda och lika mycket värda. Mohammed eller Sven-Göran skiter jag fullständigt i.
Så ser det sannerligen inte ut i dag, och det tror jag inte många PK-ister påstår heller. Men debatten som förs härinne blir till stor del oaptitlig just p g a det oresonliga och hatiska tonläget. Det tror jag skrämmer bort de flesta diskussionsbenägna. Haters will always hate, liksom. Jag eller någon annan kan förmodligen inte göra ett skit åt det.

Hursom, kontentan är att jag tycker att det hela är förbannat sorgligt. Man har bara ett liv, och det borde fyllas av så mycket ljus som möjligt, inte mörker. Sedär, en skön Aftonbladsk PK-floskel som avslutning.

Fridens!
Citera
2010-09-23, 10:50
Bannlyst
För t o m dessa idioter vet att det är omöjligt att försvara pedofil-ideologin islam utan att låta patetisk. De kan ju inte ens förklara hur feminism och islam kan gå ihop, vilket är helt förståeligt med tanke på idiotin inom både.
Citera
2010-09-23, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svittigneger
För t o m dessa idioter vet att det är omöjligt att försvara pedofil-ideologin islam utan att låta patetisk. De kan ju inte ens förklara hur feminism och islam kan gå ihop, vilket är helt förståeligt med tanke på idiotin inom både.

Om båda är idiotiska låter det ju som ett utmärkt parmaterial?
Citera
2010-09-23, 11:19
Medlem
markus120s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernst-Birger

För mig finns det inget egenvärde i att ha en blond och blåögd nation, eller att folk ska tro på den ena eller den andra religionen. Kristen, muslim, kväkare eller Livets Ordare - fuck it. Jag kan inte bry mig mindre. Däremot hatar jag all typ av fundamentalism som tar sig våldsamma uttryck, det tror jag alla utom just fundamentalisterna gör. Och nej - jag känner inte att jag måste bli upplyst om varför just islam ska anses vara lite värre på det området, jämfört med våra kristna stollar. Puckon som puckon.

Jag vill leva i ett bra och skönt Sverige. Jag vill att alla ska känna att dom är delaktiga, behövda och lika mycket värda. Mohammed eller Sven-Göran skiter jag fullständigt i.
Så ser det sannerligen inte ut i dag, och det tror jag inte många PK-ister påstår heller. Men debatten som förs härinne blir till stor del oaptitlig just p g a det oresonliga och hatiska tonläget. Det tror jag skrämmer bort de flesta diskussionsbenägna. Haters will always hate, liksom. Jag eller någon annan kan förmodligen inte göra ett skit åt det.

Hursom, kontentan är att jag tycker att det hela är förbannat sorgligt. Man har bara ett liv, och det borde fyllas av så mycket ljus som möjligt, inte mörker. Sedär, en skön Aftonbladsk PK-floskel som avslutning.

Fridens!

Ok, du argumenterar ju mer om vad du tycker om sakfrågor än varför inte fler som du finns här för att slå ner våra argument, annars så kan jag förstå att många är alldeles för hatiska och inte sakliga i debatten här och det är ju så enkelt att man kan ignorera dem och koncentrera på de argument som vi diskussionsbenägna använder oss av.

I vilket tar jag tillfället i akt att förstå mig på ditt sätt att tänka nu, jag tycker ju att relativism i frågor om kultur och religion som du visar upp är otroligt svårt att förstå sig på. Typ att mormoner, livets ord, muslim, buddist och protestant is the same shit!

Trots att religionerna baseras på vilt skilda böcker med texter och profeter som är lika annorlunda som dag och natt!

Ifall en buddistisk extremist skulle vilja starta Jihad mot otrogna vart skulle han finna för inspiration för att starta en sådan rörelse? När krigade Buddha och vart skrev han om användning av våld mot fiender och folk med andra religioner?

Relativism är något jag helt enkelt inte alls går med på, att alla kulturer är lika värda är ju en konstig tanke. För det första saknar vi helt ett sätt att objektivt värdera kulturer och då får vi utgå att alla helt enkelt har sin egen subjektiva värdering av olika kulturer. Jag gillar till exempel min egen svenska kultur och europeiska kultur men även brasiliansk kultur, amerikansk kultur, indisk kultur och japansk kultur som jag värdesätter mer än somalisk kultur och afghansk kultur. Olika kulturer har ju inte bara olika maträtter utan värderingar, moral och etik som skiljer sig markant vart man än åker i världen. I Sverige har vi till exempel jämlikhet mellan kvinnor och män inte bara institutionellt men också som en del av befolkningens värderingar, i Somalia så är det moraliskt rätt att könsstympa små tjejer eller att behandla sina kvinnor som slavar, i Afghanistan så anses det ganska så normalt för vuxna män att betala för sex från pojkar som dansar, i Yemen är en tredjedel av alla giftemål mellan vuxna män och småflickor mellan 8-13 år.

Visst är det omöjligt att objektivt göra en analys av vilka kulturer som har bäst värderingar men att säga att alla är lika och allt har samma värde tycker jag är intetsägande. För att börja med undrar jag ifall du erkänner att Sveriges värdegrund kommer att förändras markant ifall vi får en muslimsk majoritet? Ifall så är fallet vill jag att du gör din egen subjektiva bedömning ifall våra nya värden kommer att vara bättre eller sämre än de vi har idag.
Citera
2010-09-23, 11:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bernst-Birger
Om båda är idiotiska låter det ju som ett utmärkt parmaterial?

Kan man tycka rent spontant, men analyserar man vidare vad dessa två ideologier står för, så inser man snabbt att de är två av varandras totala motsatser och aldrig aldrig går att kombinera.
Citera
2010-09-23, 11:23
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svittigneger
Kan man tycka rent spontant, men analyserar man vidare vad dessa två ideologier står för, så inser man snabbt att de är två av varandras totala motsatser och aldrig aldrig går att kombinera.
så skulle det kanske vara om du fick bestämma vad som går att kombinera, men nu får du inte det.
http://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_feminism
Citera
2010-09-23, 11:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
så skulle det kanske vara om du fick bestämma vad som går att kombinera, men nu får du inte det.

Ok, så var i världen ser du att den muslimska kvinna kan anses vara jämlik med hänsyn till din hänvisning till någon flummig källa på wikipedia? Var är jämlikheten smartskalle rent empiriskt?

Att kvinnan skall anses vara jämlik mannen inom islam, torde innebära att islam bör reformeras och skrifter ut koranen revideras för att matcha feminismens ideal. Något sådant existerar inte på dagordningen.

Har du läst vad som står i Koranen om kvinnans roll? Är du medveten om att muslimer är de i världen som uppmanas att ljuga och manipulera för oss otrogna, vilket innebär att de kan påstå att feminismen fungerar inom islam och islam är "fredens religion"?
Senast redigerad av svittigneger 2010-09-23 kl. 11:31.
Citera
2010-09-23, 11:28
Medlem
markus120s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes

Går det att kombinera homovänliga värderingar med islam?

Kan någon imam gå med på giftemål mellan 2 kvinnor eller 2 män?
Citera
2010-09-23, 11:34
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markus120
Visst är det omöjligt att objektivt göra en analys av vilka kulturer som har bäst värderingar men att säga att alla är lika och allt har samma värde tycker jag är intetsägande. För att börja med undrar jag ifall du erkänner att Sveriges värdegrund kommer att förändras markant ifall vi får en muslimsk majoritet? Ifall så är fallet vill jag att du gör din egen subjektiva bedömning ifall våra nya värden kommer att vara bättre eller sämre än de vi har idag.
det är en intressant fråga (jag vet att du inte ställde den till mig men jag får kanske kommentera den ändå? hoppas jag). jag tycker att den sätter fingret på vad som verkar vara kulturpuritanismens motor, nämligen rädslan för samhällelig förändring (av kulturpuritanerna uppfattad som försämring).

för trettio år sedan tror jag att majoriteten av sveriges befolkning skulle reagera med fasa om de fick en glimt av det svenska samhällsklimatet nuförtiden: män gifter sig med varandra! och skaffar barn ihop! öppna bögar sitter i riksdagen och lagstiftar! tonårsaborterna ökar! och man diskuterar uppenbarligen att legalisera incest! vad är nästa steg, legalisering av marijuana? (ja, det är det).

men för oss som följt med i den utveckling som lett oss dit vi är idag är det här inte så fruktansvärt som det kanske en gång såg ut. jag tror inte att en invandring av muslimer kommer att leda till slutet för det svenska samhället, däremot kommer det självklart att förändra samhället. vad många glömmer är att en en stängning av gränserna också skulle leda till en förändring av samhället. jag skulle kunna leva med båda scenarierna, men i det senare fallet skulle jag snabbt som attan lämna sverige innan gränsen stängdes.
Senast redigerad av johannes 2010-09-23 kl. 11:40. Anledning: stavfel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in