Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
De gillar inte att se - svart på vitt - att deras "dröm" i praktiken alltid är en eskalerande mardröm för alla inblandade parter.
Dessutom är det svårt för självutnämnt goda människor att argumentera FÖR ökad brottslighet, urholkad välfärd, etniska motsättningar och så vidare. Men det är precis vad de måste göra, eller åtminstone försöka finna ursäkter för samhällets försämring i takt med att deras dröm uppfylls - något som förstås inte låter sig göras när det handlar om liv och lidande. Hur förklarar man, om man vill göra anspråk på att vara god, att svenska liv betyder så mycket mindre än invandrarnas liv?
De är kloka nog att vid det här laget förstå att verkligheten inte är på deras sida, att de MÅSTE erkänna sina despotiska och diktatoriska sidor och visa dem öppet, sitt förakt för andras åsikter, och sin inneboende mobbarnatur ("ni är lågutbildade, ni sitter på pojkrummet, ni är rädda, ni är onda, ni har en agenda, ni hatar 24 timmar om dygnet, ni är lantisar, ni är omoderna", etc.)
Ja, till skillnad från den syn vi PK-ister har på er monokulturister ger ju du och många av dina meddebattörer uttryck för en väldigt nyanserad bild av oss. Det tackar man för.
Om jag ska tala utifrån mig själv så är det ingen 'dröm som uppfylls' med den samhällsutveckling vi nu har. Vem vill ha brottslighet, urholkad välfärd m m? Nya tider innebär nya utmaningar och kräver nya lösningar. Enligt mitt förmenande är SD:s svar på dessa frågor grovt förenklade och byggda på old school-rasism. Nej, du håller inte med. Ja, jag är förmodligen - i likhet med en majoritet av det svenska folket - förledd och förblindad av DOM som med dold agenda vill föra vårt land in i fördärvet.
Att gå in här på Flashback och läsa tror jag gör dom flesta PK-ister alldeles matta. Jag själv blir otroligt illa berörd av det formidabla hat som dryper från bildskärmen. Detta gör mig än mer övertygad om att vi verkligen måste ta tag i problemen. Problemen är då, i min blinda värld, just de motsättningar och det hat som växer fram.
För mig finns det inget egenvärde i att ha en blond och blåögd nation, eller att folk ska tro på den ena eller den andra religionen. Kristen, muslim, kväkare eller Livets Ordare - fuck it. Jag kan inte bry mig mindre. Däremot hatar jag all typ av fundamentalism som tar sig våldsamma uttryck, det tror jag alla utom just fundamentalisterna gör. Och nej - jag känner inte att jag måste bli upplyst om varför just islam ska anses vara lite värre på det området, jämfört med våra kristna stollar. Puckon som puckon.
Jag vill leva i ett bra och skönt Sverige. Jag vill att alla ska känna att dom är delaktiga, behövda och lika mycket värda. Mohammed eller Sven-Göran skiter jag fullständigt i.
Så ser det sannerligen inte ut i dag, och det tror jag inte många PK-ister påstår heller. Men debatten som förs härinne blir till stor del oaptitlig just p g a det oresonliga och hatiska tonläget. Det tror jag skrämmer bort de flesta diskussionsbenägna. Haters will always hate, liksom. Jag eller någon annan kan förmodligen inte göra ett skit åt det.
Hursom, kontentan är att jag tycker att det hela är förbannat sorgligt. Man har bara ett liv, och det borde fyllas av så mycket ljus som möjligt, inte mörker. Sedär, en skön Aftonbladsk PK-floskel som avslutning.
Fridens!