2010-11-08, 11:02
Medlem
planeraDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PurpleHaze-Ganjabreeder
Sverige behöver ett Cannabis forum o odlarna behöver Swecan!

Jasså är det där ni huserar nu för tiden, tycker mig känna igen nån bild eller är det bara nya bilder? Stiliga va dom iallafall, riktig porr. Är det inte dax att ni flyttar tillbaka till swecan, nu när det blir nylansering?
Senast redigerad av planeraD 2010-11-08 kl. 11:05.
Citera
2010-11-09, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av planeraD
Amen to that!

Jasså är det där ni huserar nu för tiden, tycker mig känna igen nån bild eller är det bara nya bilder? Stiliga va dom iallafall, riktig porr. Är det inte dax att ni flyttar tillbaka till swecan, nu när det blir nylansering?

Jag skulle tänka mig att va försiktig med swecan
när den väl dyker upp igen. Hur ska man kunna lite på vem som
står bakom sidan sen?

När är det nylansering? Hört nåt?

Om det var att dem bara blivit hackade, hade dem uppdaterat sidan
och varit igång nu. Dem har ju försvunnit då o då swecan men
när var dem borta såhär länge senast?
Citera
2010-11-09, 02:59
Medlem
planeraDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tungaste
Jag skulle tänka mig att va försiktig med swecan
när den väl dyker upp igen. Hur ska man kunna lite på vem som
står bakom sidan sen?

När är det nylansering? Hört nåt?

Om det var att dem bara blivit hackade, hade dem uppdaterat sidan
och varit igång nu. Dem har ju försvunnit då o då swecan men
när var dem borta såhär länge senast?
Att snuten eller någon annan skulle vara intresserad av data för att sätta dit growers känns lite, foliehatt.

Nej, har inte hört nått.

Har man hängt på swecan ett tag så vet man att trestor och grabbarna knappast är handelskraftiga. En wiki ska ha vart under konstruktion sen typ sidan startades, shop med "swecan grejer" likaså, en hel del saker som skulle göra sidan än mer intressant som alltid är "på gång".
Frågar man varför det aldrig händer något så är det alltid samma svar, "Övrigt socialt umgänge och jobb prioriteras före swecan så tiden för swecan blir liten etc".
Sen att trestor bor i holland och har daglig access till coffeshops gör nog inte saken bättre för oss användare.

Men nu verkar det vara en större förändring på gång så jag tror man helt enkelt får acceptera att det kommer ta lite tid, och mätta abstinensen i fb "drogodling".
Citera
2010-11-09, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av planeraD
Att snuten eller någon annan skulle vara intresserad av data för att sätta dit growers känns lite, foliehatt.

Nej, har inte hört nått.

Har man hängt på swecan ett tag så vet man att trestor och grabbarna knappast är handelskraftiga. En wiki ska ha vart under konstruktion sen typ sidan startades, shop med "swecan grejer" likaså, en hel del saker som skulle göra sidan än mer intressant som alltid är "på gång".
Frågar man varför det aldrig händer något så är det alltid samma svar, "Övrigt socialt umgänge och jobb prioriteras före swecan så tiden för swecan blir liten etc".
Sen att trestor bor i holland och har daglig access till coffeshops gör nog inte saken bättre för oss användare.

Men nu verkar det vara en större förändring på gång så jag tror man helt enkelt får acceptera att det kommer ta lite tid, och mätta abstinensen i fb "drogodling".

Så du menar att snuten inte alls bryr sig om swecan och det känns foliehatt att
tro det? För sverige har ju så liberal narkotikapolitik och vill att alla ska odla ,röka
på och skita i att betala skatt.

Du behöver nog sluta va så naiv, jag fick själv påknackning efter ett antal
inlägg och bilder på swecan. Ja jag är säker på att det var pågrund av swecan.

Jo jag vet att trestor ej utvecklat sidan som det sagts om länge, den anledningen
är ganska vanlig hos Trestor "Socialt umgänge" "jobb" Han spenderar ju självklart mer tid med mary jane liksom!
Citera
2010-11-09, 17:15
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
tro det? För sverige har ju så liberal narkotikapolitik och vill att alla ska odla ,röka

Jo jag vet att trestor ej utvecklat sidan som det sagts om länge, den anledningen
är ganska vanlig hos Trestor "Socialt umgänge" "jobb" Han spenderar ju självklart mer tid med mary jane liksom!

Du tror inte polisen körde med 1+1 metoden istället för att "hacka" swecan?

Polisen ska kunna lista ut saker, det är deras jobb.
Citera
2010-11-09, 17:18
Medlem
BilboBus avatar
swecan.org har fortfarande problem - beräknad upptid: ikväll
Citera
2010-11-09, 17:27
Medlem
blobben!!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BilboBu
swecan.org har fortfarande problem - beräknad upptid: ikväll
Någon som kan verifiera påståendet?
Citera
2010-11-09, 17:41
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Någon som kan verifiera påståendet?

Det står på IRCn, så det är legitimt, kolla själv så får du se. Sedan är jag knappast någon som luras i sådana här sammanhang.
Citera
2010-11-09, 18:04
Medlem
planeraDs avatar
Citat:

Självklart är dom intresserade av swecan, det är väll konstaterat att dom kartlägger det dom ser som intressant. Det jag menade var att dom går inte och gör intrång/hackar servrar på jakt efter data.

Dom jobbar med att lägga pussel, registrerar sånt som kan användas till identifikation, vet att nån snubbe åkte dit för att han skrev om sin hobby tror det va speciella reptiler genom det så kunde dom hitta honom, laddar upp bilder utan rätt skydd, reg mail som finns på flera sajter etc.
Citera
2010-11-09, 18:12
Medlem
blobben!!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BilboBu
Det står på IRCn, så det är legitimt, kolla själv så får du se. Sedan är jag knappast någon som luras i sådana här sammanhang.
Tror inte att du luras. Dock kan man ha fel ändå av olika anledningar.
Första raden här är ett bra exempel på det.
Citera
2010-11-09, 18:36
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Tror inte att du luras. Dock kan man ha fel ändå av olika anledningar.
Första raden här är ett bra exempel på det.

Även det var från IRC

Så det är inte jag som luras
Citera
2010-11-09, 18:49
Medlem
Citat:
Jag tar hellre en Volvo som rullar, än en Lamborghini som inte ens har en motor.

Seriöst mannen, du har rökt för mycket weed. Lamborghinin vilken dag som helst, även om det bara är emblemet. Dock skulle jag hellre ta ett heltomt swecan som det såg ut förrut än att behöva vänta så här länge. =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in