2014-08-24, 12:53
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Fast då hade det gått ganska många år, och lilla Rossana hade väl rotat sig i Sverige? Sedan har många Chileflyktingar återvänt, men det kan naturligtvis finnas skäl som gör att politiska flyktingar stannar i sitt nya land ven efter att förföljelsen upphört. Det finns många exempel på detta i historien - exempelvis de franska hugenotter som flydde till Canada - de blev kvar där...

Visst är det så. Det är nog så enkelt som en utlandssvensk sa åt mig en gång. ”Har man inte flyttat tillbaka till Sverige innan ungarna börjar skolan blir man kvar”

Men jag håller också med om att många som flytt borde brinna av iver att få komma tillbaka och påverka.
Citera
2014-09-15, 23:36
  #50
Medlem
volvo 240s avatar
Riktigt jävla snygg, synd att hon är dum i huvudet.

Varför heter hon "Danmark" i efternamn btw. Känns ganska konstigt.
Citera
2014-09-15, 23:55
  #51
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
...

Varför heter hon "Danmark" i efternamn btw. Känns ganska konstigt.


Med tvekan postar jag den här länken just på Flashback:

http://dinamarcas.blogspot.com.es/2007/10/origen-del-apellido-dinamarca.html
(ser någorlunda begripligt även i Google Translate=

Ett antal chilenare med efternamnet dikuterar ursprunget och "konsensus" är väl att det är ett zigenarnamn. Eller ett namn från den "romska aristokratin i Chile" som man också säger.

*Poppar lite popcorn och ser fram emot reaktionen.*
Citera
2014-09-17, 04:39
  #52
Medlem
X-faktums avatar
Grattis Sverige! Vi har nu inte bara rasister i riksdagen utan även nazister.
Och fuck that att ni inte visste vad ni rösta på.
Så sa Chilefödda Rossana Dinamarca på Twitter tidigare i kväll, som länkas via SVT.

Hon säger vidare till SVT:
Citat:
– Det är inte så att det här partiet har kopplingar till Bamseklubben direkt utan har nazistiska kopplingar.

Hur står det till med Vänsterpartiets retorik egentligen?

Vilken nytta har partiet av Dinamarcas politiska talekonst?
Citera
2014-09-20, 19:48
  #53
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-faktum
Grattis Sverige! Vi har nu inte bara rasister i riksdagen utan även nazister.
Och fuck that att ni inte visste vad ni rösta på.
Så sa Chilefödda Rossana Dinamarca på Twitter tidigare i kväll, som länkas via SVT.

Hon säger vidare till SVT:

Hur står det till med Vänsterpartiets retorik egentligen?

Vilken nytta har partiet av Dinamarcas politiska talekonst?
Luktar ju kvotering... Kvinna och sk nysvensk...

Att hon verkar vara nån sorts zigenare dessutom... ja jävlar.
Citera
2014-09-22, 03:57
  #54
Medlem
Hon ser väldigt osympatisk ut.
__________________
Senast redigerad av splitt 2014-09-22 kl. 04:10.
Citera
2014-09-29, 14:40
  #55
Medlem
Och vad är det här för jävla klädval då? Moget av en människa på 40 år? Hade hon varit 14-15 år så hade man kanske kunnat förstå. Det är skrämmande vilka människor som tillåts sitta innanför riksdagens väggar:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/valaret2014/article19613990.ab
Citera
2014-09-29, 14:53
  #56
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaCrap
Och vad är det här för jävla klädval då? Moget av en människa på 40 år? Hade hon varit 14-15 år så hade man kanske kunnat förstå. Det är skrämmande vilka människor som tillåts sitta innanför riksdagens väggar:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/valaret2014/article19613990.ab

Detta kastar nytt ljus åt ryktet att hon är svagbegåvad.
Citera
2014-09-29, 16:25
  #57
Avstängd
PatrickB8mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Detta kastar nytt ljus åt ryktet att hon är svagbegåvad.


Exakt

Precis som övriga vänsterpartister

De säger saker om andra som de själva är
Citera
2014-09-29, 17:44
  #58
Medlem
Luzurs avatar
Kanske dax att Björn Söder kommer med en t-shirt med "V = Stalinister" nästa gång då?
Citera
2014-09-29, 18:15
  #59
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzur
Kanske dax att Björn Söder kommer med en t-shirt med "V = Stalinister" nästa gång då?

Hoppas jag verkligen inte, och jag tror nog Söder står över sådana patetiska pöbelfasoner. Vad jag finner mer intressant är att hon troligen gör detta för att synas; alla som vet vem människan är vet vad hon tycker och detta utspel ändrar inte på det.

Rent ut sagt löjligt.
Citera
2014-09-29, 18:45
  #60
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Luzur
Kanske dax att Björn Söder kommer med en t-shirt med "V = Stalinister" nästa gång då?

Ännu bättre! Batra kan moona när Löfven lägger fram budgeten, Lööf ge fingret åt Fridolin när han utnämns till minister och Hägglund kan helt enkelt vända ryggen till i tyst protest varje gång Sjöstedt äntrar talarstolen. Så kan våra högsta politiker ta debatten till en ny nivå enligt Dinamarcas modell.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in